• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • TheCoopers
    saxen2 skrev 2009-10-01 21:33:44 följande:
    Jag är orolig, de tar ju alla jobb och våra kvinnor!
    Vilka jobb tar de?
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    saxen2 skrev 2009-10-01 21:36:42 följande:
    Visst får de välja, så länge de väljer rätt. Jobben då? Hur ska vi göra med jobben!?
    Men vilka jobb är det de tar som du vill ha ? Städare ?

De tar möjligtvis jobben inga svenskar vill ha
  • Beautifully Human
    Visst får de välja, så länge de väljer rätt. Jobben då? Hur ska vi göra med jobben!?
    Väljer rätt??

Sedan NÄR har invandrare börjat sno svenskars jobb?

Räck upp handen, ni svenskar som blivit bestulna på ert jobb av en invandrare.
    Räck också upp handen, om ni sökte ett jobb och Mohammed fick jobbet istället för dig.

*väntar...*
  • MrsAssault
    TheCoopers skrev 2009-10-01 21:37:48 följande:
    Vilka jobb tar de?
    Städning, morgontidningsutdelning, reklamutdelning, diskare, McDonalds...
  • RockBella
    Vad är rätt?

Jobben tycker jag ska gå till svenskar.
  • Beautifully Human
    MrsAssault skrev 2009-10-01 21:41:06 följande:
    Inget land i världen har så högutbildade tunnelbanechafförer eller taxi gubbar som sverrige.
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2009-10-01 21:41:06 följande:
    jaha de jobben ! Men säkert har de plats för alla oroliga svenskar också

Ahhh för att inte glömma jobbet som städare på Centralen här i Stockholm på natten ... Mycket eftertraktat !

• RockBella
    TheCoopers skrev 2009-10-01 21:39:16 följande:
    Men vilka jobb är det de tar som du vill ha ? Städare ? De tar möjligtvis jobben inga svenskar vill ha
    Finns många invandrare som kommer hit och har jobb som andra svenskar behöver och vill ha.
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 21:39:37 följande:
    Väljer rätt?? Sedan NÄR har invandrare börjat sno svenskars jobb? Räck upp handen, ni svenskar som blivit bestulna på ert jobb av en invandrare. Räck också upp handen, om ni sökte ett jobb och Mohammed fick jobbet istället för dig. *väntar...*
    Har hänt två av mitt ex vänner.
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-01 21:42:47 följande:
    Vad är rätt?Jobben tycker jag ska gå till svenskar.
    Så vad ska alla flyktingar göra? De du anser att vi faktiskt bör ta hand om?

Borde inte jobb gå till personen som är bäst lämpad för det?
    Eller ska Olle som hoppade av fordonsprogrammet 96, få lärarjobbet framför Ibekwem som är utbildad lärare?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?