• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    Lolilla skrev 2009-09-29 17:59:16 följande:
    Vad har religion med saken att göra?
    Aboslut ingenting om du frågar mig.
  • kuddmys
    MrsAssault skrev 2009-09-29 17:48:58 följande:
    Vilka nationaliteter är det som gör så? Ursäkta att jag lägger mig i mitt i allt, men jag orkar faktiskt inte läsa över 60 sidor..
    Folkgrupper som muslimer o judar t ex.
  • MrsAssault
    kuddmys skrev 2009-09-29 18:02:54 följande:
    Folkgrupper som muslimer o judar t ex.
    Okej, oberoende av vilket land de kommer ifrån? Ska vi slänga ut alla judar och muslimer? Även de svenska?
  • livet leker

Ja såklart, vi bor ju i Södertälje. Vi flyttar snart står inte ut, känner många som flyttat och dom som är mitt uppe i planeringen- just av den anledningen.

• kuddmys
    MrsAssault skrev 2009-09-29 18:08:56 följande:
    Okej, oberoende av vilket land de kommer ifrån? Ska vi slänga ut alla judar och muslimer? Även de svenska?
    Eftersom du frågar: Ja, om de ställer krav. Svenska muslimer o judar är ganska få o de har i de flesta fall konverterat pga. en utländsk man.
  • MrsAssault

Där jag bor finns det nästan bara invandrare. Lugnt och fint är det och för första gången i mitt liv kan jag sova på nätterna eftersom det inte bor en massa idioter här som måste supa sig bortom all sans och ha efterfest tre gånger i veckan. Här bor rejäla människor som åker nattbuss till och från jobbet utan att blinka. Alternativt jobbar 16 timmar/dag, eller både och. jag antar att det är annorlunda på andra ställen och att det eventuellt kan bero på om en viss nationalitet har "tagit över" ett område. Där jag bor finns det folk från en ohygglig massa länder, det är väldigt blandat. Inte så mycket svenskar dock :D

• MrsAssault
    kuddmys skrev 2009-09-29 18:16:34 följande:
    Eftersom du frågar: Ja, om de ställer krav. Svenska muslimer o judar är ganska få o de har i de flesta fall konverterat pga. en utländsk man.
    Vad är det de ställer krav på?
  • Beautifully Human

mrs Elliott skrev 2009-09-29 16:22:55 följande:

Givetvis finns det horder av svenska män som slår och tom mördar sina kvinnor ,men att hela tiden förneka att det finna problem med synen på kvinnor bland vissa grupper av invandrare är inte bra Mija . Det får dig att se ut som om du stoppar huvudet i sanden . Varför tror du Sharifs hjältar finns?Jag har själv varit tillsammans med en muslimsk kille . HAN var helt ok ,men många av hans vänner HADE dålig syn på kvinnor på precis det sätt som folk här säger . Bland oss (majoriteten av mina vänner var invandrare) var detta ett ständigt återkommande dilemma . jag tror iofs att den här problematiken kommer att försvinna på några år . Men att förneka det är bara dumt .
    Missade jag mitt eget förnekande?
    Varför läser folk bara det de vill läsa?
    Ännu ett samhällsproblem som heter duga.
  • Beautifully Human
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:28:05 följande:
    Nej de gjorde flera just i vår stad av muslimsk art..Vi sysslar i regel inte med sådant..De är klart några pundare gjorde de men annars,,,,nä
    Är muslimer en art nu också?
  • glockenbach

Har inte läst tråden. Jag röstade JA, av anledningen att jag tycker vi inte tar hand om våra invandrare så bra.
    Jag tycker vi ska ta emot massor av invandrare, helst alla som behöver, men att vi måste ge dem goda chanser att må bra. Idag funkar det ju helt uselt och jag är orolig eftersom att det skapar olyckliga människor, segregation, rädsla och missförstånd.

Vi är så jäkla priviligierade i Sverige, det är vår skyldighet att dela med oss till de som inte har det lika bra.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?