• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Stinky
    Hayati skrev 2009-09-29 20:17:36 följande:
    Hon ville ju icke diskutera med dig mer. Droppa det nu
    Varför? Jag är riktigt, riktigt nyfiken på varför hon tycker så!
  • Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 20:16:31 följande:

Jag har sett för mycket här för att jag ska skylla på politiken, det är högst personligt mot invandrare.
    Jo men alla svenska män är ju pedofiler, har du inte sett på nyheterna?
  • Jmia
    tebax skrev 2009-09-29 20:16:39 följande:
    fan det är ju diskriminering. (stavas det så eller behöver jag kanske också lära mig svenska? )
    Alla rätt. ;)

Nej, det är inte diskriminering.
  • Stinky
    Lolilla skrev 2009-09-29 20:19:07 följande:
    Vadå?
    Jag frågade samma sak nyss, men har inte fått något vettigt svar. Bara hänvisning till tidigare inlägg, men det ser jag inte som något vettigt svar.
  • Jmia
    Lolilla skrev 2009-09-29 20:17:39 följande:
    Varför tycker du det är ett bra förslag?
    Ja hellre det än högerhanden mot soc kontoret för de stackarna.
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:19:40 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:16:31 följande:
    Jo men alla svenska män är ju pedofiler, har du inte sett på nyheterna?
    Fullt medveten om att det finns svennar som är sämre än invandrare, MEN över lag är det så, tyvärr. Det är bara att titta sig omkring, bränder, inbrott, rån, gruppvåldtäkter. Dom är överrepresenterade. Kolla på landets fängelser, det sitter ca 80% inv o resten svenskar, o då menar jag ursprung inte var man är född. Jag har sett så mkt skit här så jag är less, vi vill inte att abrnen ska växa upp här, o så resornerar många vi känner, det är som att bo i självaste irak här i södertälje. Fy fan
  • Elenas hasselbackspotatis 86

livet leker skrev 2009-09-29 20:23:53 följande:

Fullt medveten om att det finns svennar som är sämre än invandrare, MEN över lag är det så, tyvärr. Det är bara att titta sig omkring, bränder, inbrott, rån, gruppvåldtäkter. Dom är överrepresenterade. Kolla på landets fängelser, det sitter ca 80% inv o resten svenskar, o då menar jag ursprung inte var man är född. Jag har sett så mkt skit här så jag är less, vi vill inte att abrnen ska växa upp här, o så resornerar många vi känner, det är som att bo i självaste irak här i södertälje. Fy fan
    Är det FAKTA eller RYKTEN? Vet du det 100% eller är det bara skitsnack från ditt jobb? Är det bara du som är irriterad eller är det sant?
  • Hayati

Flytta då
  • tebax

Känner igen mig i det du beskriver. Men jag tycker det är regeringens och politiken i första hand som måste få upp ögonen för problemen, det räcker ju inte om vi "svenskar" klagar lite. Man förstår inte riktigt om man inte bor mitt i det så kallade ghettot. Skulle politiker få bo i din lägenhet/hus i 1 månad så hade dom blvit mörkrädda.
  • tebax
    Hayati skrev 2009-09-29 20:26:18 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:23:53 följande: Flytta då
    Så du tycker alltså att man ska flytta ifrån problemen istället för att flytta på problemen ? Som att flutta på mobbare istället för mobbarna? Konstig inställning.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?