• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    Stinky skrev 2009-09-29 19:54:41 följande:
    Varför tror du SFI finns? Jo, för att de ska lära sig svenska. Men detta är idag frivilligt, och senaste förslaget (vet ej om det gått igenom) är att de ska få 10 000kr i belöning(!) för att de varit så j*vla duktiga att de satt sig vid skolbänken och lärt sig språket i det land de kommit till! Är inte Sverige för underbart...
    Låter som ett skitbra förslag!
  • Stinky
    Jmia skrev 2009-09-29 19:56:53 följande:
    Låter som ett skitbra förslag!
    Du får gärna utveckla ditt svar, tack!
  • Jmia
    Stinky skrev 2009-09-29 19:57:56 följande:
    Du får gärna utveckla ditt svar, tack!
    Ja det får jag gärna göra om jag vill, men jag har redan utvecklat mig tidigare i tråden angående SFI. Tycker det räcker.
  • Stinky
    Jmia skrev 2009-09-29 19:58:53 följande:
    Ja det får jag gärna göra om jag vill, men jag har redan utvecklat mig tidigare i tråden angående SFI. Tycker det räcker.
    Nej, jag vill att du utvecklar ditt svar för mig då du anser att det är en bra idé att belöna de nya "kulturberikarna" med 10 000 kr.
  • Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 19:55:33 följande:

Det beror på var i landet man bor, antar att du inte bor i Södertälje.
    Om man bor i Hjällbo eller Linnestaden spelar ingen roll.. Jag är inte ett dugg orolig för övrigt.
  • tebax

Inte oroad av invandringen i sig utan mer oroad för regeringens inställning till mottagandet av invandrare.

• Elenas hasselbackspotatis 86
    Hayati skrev 2009-09-29 20:04:23 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 19:55:33 följande:
    Om man bor i Hjällbo eller Linnestaden spelar ingen roll.. Jag är inte ett dugg orolig för övrigt.
    Exakt Habibi

PS

Problemet i den här diskussionen ligger väl främst i (ANSER ALLTSÅ JAG) att det finns för lite förståelse runt om i stugorna.
  • Jmia

Jag tycker det är ett bra förslag och hoppas det går igenom. Mer än så tänker jag inte diskutera med dig Stinken. Det är faktiskt fler här inne än du och jag. Lyckligtvis.

• Elenas hasselbackspotatis 86
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-29 20:08:24 följande:
    Exakt HabibiPSProblemet i den här diskussionen ligger väl främst i (ANSER ALLTSÅ JAG) att det finns för lite förståelse runt om i stugorna.
    hayati menar jag
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?