• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:49:44 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:44:24 följande:
    Ja, skulle faktiskt inte heller ha trivts med att ha folk som resonerar som du i min närhet.
    Om det vore så skulle ju invandrarna flytta?? D

Det är vi svenskar som flyttar härifrån, måååånga barnfamiljer som inser att dom inte kan låta barnen växa upp här.
  • aprilsill
    funfactory skrev 2009-09-29 20:40:24 följande:
    Jag bor i ett invandrarområde här i Göteborg. Anledningen till att jag inte trivs här är för att jag har blivit påhoppad. Äggkastning på mig personligen och på våra fönster. Smällare som släpps ner i vårt brevinkast. Tonåringar som spottar på en när man går förbi. Brevbäraren har slängt våra brev och jag har fått betalningsanmärkningar pga detta. osv osv. Jag är fullt medveten om att det finns idioter till svenskar också. Men här är som sagt majoriteten invandrare. dvs 98%. Jag har växt upp i ett "väldigt" svenskområde och råkade inte ut för samma sak där. Nu har vi dock köpt lägenhet mitt i stan så vi flyttar här ifrån och det känns så sköönt!! Jag tycker inte det är bra att Sverige tar in så mycket invandrare. De borde göra ett stopp för ett par år för att istället koncentrera sig på de som vi redan har. Se till att de får utbildning, jobb och ett liv.
    Och varför i hela friden kontaktade ni inte postkontoret?!
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 20:49:19 följande:
    Jo men visst  Invandrare erbjuds  en lägenhet i Linné??? Det är lika troligt som att invandrare i Stockholm erbjuds en lägenhet på Djursholm, Lidingö eller Östermalm.
    Eller som att jag skulle erbjudas en lgh i Italien.. Bor man centarlt så äger man också en hel del pengar. Har dock inget med varifrån man kommer
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:49:44 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:44:24 följande:
    Ja, skulle faktiskt inte heller ha trivts med att ha folk som resonerar som du i min närhet.
    Det finns en anledning till varför jag fått mina åsikter, det är inget jag bara har hittat på
  • funfactory
    Grätchen skrev 2009-09-29 20:49:19 följande:
    Jo men visst  Invandrare erbjuds  en lägenhet i Linné??? Det är lika troligt som att invandrare i Stockholm erbjuds en lägenhet på Djursholm, Lidingö eller Östermalm.
    Ja det är sant. Sen vad Stockholmare erbjuder sina invandrare har inget med vad Göteborgare erbjuder..
    Jag har träffat personen i fråga när jag jobbat som jobbcoach.
  • vampyria2

Nej invandringen skrämmer mig inte och jag är helt övertygad om att den är bra för sverige. Tänk på allt bra som den har medfört, all god mat, alla olika religioner, arbetskrafft, alla nya arbetstillfällen väldigt många av dem har ju egna företag och sen inte minst alla trevliga människor  
    Visst finns det rötägg men det finns det över allt och i alla grupper, löper inte att det är invandrare som över lag gör samhället till skit.
    Bör själv för övrigt i Södertälje och visst har vi många invandrare här och visst har jag stött på många som beter sig illa men minst lika många svenskar som också beter sig dåligt.

• Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 20:51:31 följande:

Om det vore så skulle ju invandrarna flytta?? DDet är vi svenskar som flyttar härifrån, måååånga barnfamiljer som inser att dom inte kan låta barnen växa upp här.
    Ja, du gör rätt i att flytta, tycker jag
  • Grätchen
    livet leker skrev 2009-09-29 20:51:31 följande:
    Om det vore så skulle ju invandrarna flytta?? DDet är vi svenskar som flyttar härifrån, måååånga barnfamiljer som inser att dom inte kan låta barnen växa upp här.
    Lite konstigt ändå att det är svenskar som flyttar, det är ju invandrare som har all möjlighet att välja VAR de vill bo?{#lang_emotions_undecided}
  • Hayati
    vampyria2 skrev 2009-09-29 20:53:25 följande:
    Nej invandringen skrämmer mig inte och jag är helt övertygad om att den är bra för sverige. Tänk på allt bra som den har medfört, all god mat, alla olika religioner, arbetskrafft, alla nya arbetstillfällen väldigt många av dem har ju egna företag och sen inte minst alla trevliga människor   Visst finns det rötägg men det finns det över allt och i alla grupper, löper inte att det är invandrare som över lag gör samhället till skit.Bör själv för övrigt i Södertälje och visst har vi många invandrare här och visst har jag stött på många som beter sig illa men minst lika många svenskar som också beter sig dåligt.
    Kunde inte sagt det bättre själv! Det är så sant så sant..
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 20:54:20 följande:
    Lite konstigt ändå att det är svenskar som flyttar, det är ju invandrare som har all möjlighet att välja VAR de vill bo?
    Ha ha
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?