• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Stinky

Bidrag som bidrag, så jag förstår inte på vilket sätt det skulle vara bättre än att gå på soc. Hoppas de får skatta på det också. Rätt ska vara rätt!

• Elenas hasselbackspotatis 86
    Är det FAKTA eller RYKTEN? Vet du det 100% eller är det bara skitsnack från ditt jobb? Är det bara du som är irriterad eller är det sant?
    Jag menar alltså, är det sant att 80% av alla som sitter på de svenska fängelserna är invandrare (eller så som du så fint uttrycker det; med utlänskt ursprung).

Känner också exakt samma tanke som hayati; FLYTTA DÅ. Ingen tvingar dig att bo med oss bakterie-invandrare som sprider skräck i samhället med bara vår uppenbarelse.

OCH JA, EFTERSOM JAG SJÄLV ÄR INVANDRARE TAR JAG DET SOM EN REN FÖROLÄMPNING ATT DU DRAR ALLA ÖVER SAMMA KANT / MED SAMMA KAM.
  • Jmia
    tebax skrev 2009-09-29 20:28:33 följande:
    Så du tycker alltså att man ska flytta ifrån problemen istället för att flytta på problemen ? Som att flutta på mobbare istället för mobbarna? Konstig inställning.
    Det är ju trots allt valfritt att bo i Södertälje. Jag skulle inte heller vilja bo där, alltså bor jag inte där.
    Sen kan man iallafall påverka invandringspolitiken bäst man kan, man måste inte bo mitt i "problemet".
  • Hayati
    tebax skrev 2009-09-29 20:28:33 följande:
    Så du tycker alltså att man ska flytta ifrån problemen istället för att flytta på problemen ? Som att flutta på mobbare istället för mobbarna? Konstig inställning.
    Varför skall man flytta på invandrarna?
  • Hayati
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-29 20:29:53 följande:
    Jag menar alltså, är det sant att 80% av alla som sitter på de svenska fängelserna är invandrare (eller så som du så fint uttrycker det; med utlänskt ursprung).Känner också exakt samma tanke som hayati; FLYTTA DÅ. Ingen tvingar dig att bo med oss bakterie-invandrare som sprider skräck i samhället med bara vår uppenbarelse.OCH JA, EFTERSOM JAG SJÄLV ÄR INVANDRARE TAR JAG DET SOM EN REN FÖROLÄMPNING ATT DU DRAR ALLA ÖVER SAMMA KANT / MED SAMMA KAM.
  • tebax
    Jmia skrev 2009-09-29 20:30:20 följande:
    Det är ju trots allt valfritt att bo i Södertälje. Jag skulle inte heller vilja bo där, alltså bor jag inte där. Sen kan man iallafall påverka invandringspolitiken bäst man kan, man måste inte bo mitt i "problemet".
    Nej men om man från barnsben bott i ett område som sedan förvandlats till en krigszon alltefter hur mycket nysvenskar det flyttat dit , som endel av dessa medför problem så ska alltså vi flytta på oss för dem ?Varför inte se till att det blir lite mer stöd och tillrättvisa de som hamnar snett i våra städer. Nej för att regeringen strunat eller blundar för problemen tyvärr. Dessa människor har haft det tufft och vi sätter dom i utanförskap.
  • Stinky
    Hayati skrev 2009-09-29 20:31:48 följande:
    För att integrera dem ut i samhället, kanske? Skulle vara riktigt nyttigt om de skulle säras på, och vissa hamnar i Kiruna, andra på Djursholm och Märsta, och att de inte uppehåller sig klungvis i ex. Södertälje.
  • tebax
    Hayati skrev 2009-09-29 20:31:48 följande:
    Inte invandrarna utan de som tillför problemen.
  • Jmia
    tebax skrev 2009-09-29 20:33:51 följande:
    Nej men om man från barnsben bott i ett område som sedan förvandlats till en krigszon alltefter hur mycket nysvenskar det flyttat dit , som endel av dessa medför problem så ska alltså vi flytta på oss för dem ?Varför inte se till att det blir lite mer stöd och tillrättvisa de som hamnar snett i våra städer. Nej för att regeringen strunat eller blundar för problemen tyvärr. Dessa människor har haft det tufft och vi sätter dom i utanförskap.
    Jag menar att om man vantrivs så som en del tycks göra här i tråden där de bor, så är det enda raka att flytta, ja.
    Sen kan man diskutera om det inte borde finnas bättre lösningar, mer långsiktigt. Men då måste det ju till förändringar i hela invandringspolitiken.
    Alltså, som nödlösning, ja flytta om det är outhärdligt.
  • tebax
    Jmia skrev 2009-09-29 20:36:58 följande:
    Jag menar att om man vantrivs så som en del tycks göra här i tråden där de bor, så är det enda raka att flytta, ja. Sen kan man diskutera om det inte borde finnas bättre lösningar, mer långsiktigt. Men då måste det ju till förändringar i hela invandringspolitiken. Alltså, som nödlösning, ja flytta om det är outhärdligt.
    ja det kan jag hålla med om och som jag tidigare skrev så är det ju från politiken det kan ske en förändring.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?