• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    livet leker skrev 2009-09-29 21:29:15 följande:
    det är ju han som gör fel (eller hon) men det är fler män än kvinnor som är brevbärare
    So? Jag har inte sagt nåt om könet på brevbäraren. {#lang_emotions_undecided}
  • hundpuss

Jag är inte så orolig över invandringen i sig, jag är mer orolig över segregationen.

• funfactory
    Grätchen skrev 2009-09-29 21:23:57 följande:
    Jag VET vad som är sant. Det är du som TROR att du vet.. Vilka är dem? Vilken är deras kultur?  Du börjar mjukna nu, helt plötsligt är det inte ALLA som nekar en lägenhet i ett av Götets finaste stadsdel.  Tror att det är sunt att du inte jobbar på AF och med invandrare länge, det var länge sedan jag stötte på en så invandrarfientlig arbetsförmedlare.
    Okej.
    Att jag har förmågan att lägga ner en diskussion utan problem är nog för att jag inte har ett stort behov över att VINNA!
    Varför ska jag ödsla massor med energi på en person som ändå har bestämt sig för en sak och aldrig kommer ändra sig? Nej det finns ingen anledning.
  • Jmia
    Vision400 skrev 2009-09-29 21:31:38 följande:
    Jag är inte så orolig över invandringen i sig, jag är mer orolig över segregationen.
    Håller med.
  • TaBz

livet leker skrev 2009-09-29 21:30:13 följande:

Tora 80 skrev 2009-09-29 21:29:02 följande:
    Förstår att du kan säga så, ni i Umeå har ju inte direkt problem med invandringen...................................... ......
    Jag flyttade hit 2008. Innan dess bodde jag i Stockholm (Alby), Uppsala och Malmö.
  • funfactory

livet leker skrev 2009-09-29 21:26:25 följande:

Lurpassa när han kommer o ta han på bar gärning *fniss*
    Haha hade gärna velat göra men jag är sällan hemma. Jobbar/pluggar för jämnan. Men om en månad flyttar jag och då får jag förhoppningsvis post! Yeah.
  • funfactory
    Jmia skrev 2009-09-29 21:27:46 följande:
    Honom. Annars kan man göra det vuxna och kontakta postkontoret med sina klagomål. De brukar ta upprepad försvunnen post allvarligt.
    Det har jag gjort.
  • bifnaked
    funfactory skrev 2009-09-29 21:28:57 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 21:15:42 följande:
    Min mamma är ifrån Polen och bryter väldigt mycket. Men hon har lyckats få lägenhet ändå. Nu har hon dock köpt ett hus men hon lyckades med det också. Hon har även ett jobb OJ oj oj!! Det är inte omöjligt.. (Hon ser dessutom inte svensk ut så det är heller inte avgörande)
    Vi Polacker har en jäkla drive! :D
  • aprilsill

livet leker skrev 2009-09-29 21:30:13 följande:

För att dom tycker att det är för kallt, för lite folk, för lite jobb och för lite liv och rörelse.
  • funfactory
    Jmia skrev 2009-09-29 21:30:29 följande:
    Köpa hus kan alla med pengar göra. Hyra i andra hand däremot är en annan femma. Tänk på det.
    Det är väl lika svårt att hyra i andrahand som att få ett förstahand kontrakt. Oavsett så är det inte omöjligt. Tänker man negativt "det kommer aldrig gå" osv osv. Ja då kommer det inte gå bra helt enkelt. Det är inte bara invandrare som får kämpa med att hitta lägenheter eller jobb, det är minst lika många svenskar som har det så svårt. Men det går om man vill. Livet är inte enkelt. Man får slå sig fram helt enkelt.. Man kan inte förvänta sig att få allt serverat. Då kommer man ingenstans.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?