• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human

Wooohooo jag har lärt mig göra smileys!!! Fatta att det tog mig så länge!

• Beautifully Human

Förlåt Jmia. Jag ska hålla mig till TS.

• funfactory
    Hayati skrev 2009-09-29 21:58:52 följande:
    Just för att du gör dig själv mindre trovärdig. Påhopp? Jag vet ju inte ens om din polska mor existerar.
    Men allvarligt talat? Det är ditt problem om du inte klarar av att tro på människor.
    Om du skulle träffat mig på stan och jag sa att jag är halvpolack. Hade du följt med mig hem till mamma och kollat i mitt pass/hennes pass för att vara säker på att vi är polacker?

Du kommer inte långt med att vara sådär skeptisk. Nu släpper jag dig för du är bara löjlig.
  • Jmia
    funfactory skrev 2009-09-29 21:58:46 följande:
    Hur ska jag göra det? Jag tänker inte ange några namn. Jag tycker det är oväsentligt att berätta om deras bakgrund. Jag jobbade med människor från många olika länder. Allt från somalier till finskar.
    Du fattar visst fortfarande inte. Säg inte "dem"! Säg inte "invandrarna". Vi skiter i om du talar om Mohammed eller Kahlil, men du förstår ju att man blir irriterad när du snackar som om du kände till vad alla invandrare tycker och hur de resonerar.
  • jaghopparhögt
    funfactory skrev 2009-09-29 21:44:51 följande:
    Japp. De kastar allt möjligt skräp i vårt brevinkast. Men det värsta är smällare. Sen har de kastat ägg på fönsterna och på mig när jag varit ute och fått en promenad. Känner mig som sagt inte välkommen här.
    Har ni polisanmält de? Hemskt att ni ska behöva stå ut med såna saker.
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-29 22:01:48 följande:
    Förlåt Jmia. Jag ska hålla mig till TS.
    *hahaha* vad söt du är, visste du inte hur man gjorde? Här är det lika kul som tidigare.
  • monikmonik

anser mig inte ha mer rätt till att bo här än någon annan bara för att jag råkade födas här....

• funfactory
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 22:03:47 följande:
    Har ni polisanmält de? Hemskt att ni ska behöva stå ut med såna saker.
    Nej inte än. Jag har precis pratat med Posten. Blir det inte bättre nästa vecka så får jag polisanmäla dem.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:04:40 följande:
    *hahaha* vad söt du är, visste du inte hur man gjorde? Här är det lika kul som tidigare.
    Vad har vi kommit fram till?
  • Hayati
    monikmonik skrev 2009-09-29 22:06:09 följande:
    anser mig inte ha mer rätt till att bo här än någon annan bara för att jag råkade födas här....
    Vissa föds med dubbelmoral
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?