• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:42:44 följande:
    Fortfarande så vet ni inte vad som är sant och vad som är falskt i detta läget. Jag pratar om mina erfarenheter. Jag berättar om människor som pratat med mig om detta. Människor som själva tackat nej för att de vill bo med släkten. Jag har ju pratat med dessa människor. Vad är det ni inte förstår? Hur har du tänkt att jag ska bevisa en sådan sak? Skulle jag ha filmat händelsen? Ifall din väninna skulle säga "jag körde 50mil igår" skulle du säga till din väninna - Nej jag tror inte på dig. För jag var inte med när det hände. Du har inget bevis på detta! Nej jag tror inte det va? Som sagt. Du får TRO precis vad fan du vill. Jag bryr mig inte ett skit. Så låt mig va och terrorisera någon annan.
    Okej jag fick mig iaf ett gott skratt åt dina inlägg , du har livlig fantasi må jag säga
  • funfactory
    Jmia skrev 2009-09-29 21:38:57 följande:
    Hmm.. nu är det iofs jag som talar av erfarenhet, så det där snacket går jag inte på.
    Okej.
    Funkar fint för mig i alla fall ;)
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:43:39 följande:
    Har du något belägg på det? Har du bevis? Ha?
    Att din Polska mor mutat sig till en lägenhet? Nej det har jag inget belägg på..
  • sinner or saint

Svarar enbart på TS
    och nej jag ör inte oroad över invandring.
    Jag är mer oroad över hat. Hat mot andra folk i allmänhet brukar vittna om ett grundläggande självförakt.
    Älskar man sig själv, så sprider sig detta som ringar i vattnet.

hatar man sig själv kan jag sätta en tusing på att man lägger sitt självhat på någon annan.

• Grätchen
    funfactory skrev 2009-09-29 21:42:44 följande:
    Fortfarande så vet ni inte vad som är sant och vad som är falskt i detta läget. Jag pratar om mina erfarenheter. Jag berättar om människor som pratat med mig om detta. Människor som själva tackat nej för att de vill bo med släkten. Jag har ju pratat med dessa människor. Vad är det ni inte förstår? Hur har du tänkt att jag ska bevisa en sådan sak? Skulle jag ha filmat händelsen? Ifall din väninna skulle säga "jag körde 50mil igår" skulle du säga till din väninna - Nej jag tror inte på dig. För jag var inte med när det hände. Du har inget bevis på detta! Nej jag tror inte det va? Som sagt. Du får TRO precis vad fan du vill. Jag bryr mig inte ett skit. Så låt mig va och terrorisera någon annan.

Mmm, du blir verkligen terroriserad
  • Jmia
    funfactory skrev 2009-09-29 21:47:04 följande:
    Okej. Funkar fint för mig i alla fall ;)
    Vad är det som funkar fint för dig menar du?
  • funfactory
    Hayati skrev 2009-09-29 21:47:23 följande:
    Att din Polska mor mutat sig till en lägenhet? Nej det har jag inget belägg på..
    Varför skriver du så då? Vad är din anledning till att skriva att min mor mutat sig till en lägenhet? Jag fattar inte varför? Är det för att såra mig? Eller är det för att du VÄGRAR tror att hon klarade av det?
    Hur som helst finns det ingen anledning att skriva så.
    För det är personligt påhopp mot mig att skriva så om min mamma.
  • funfactory
    Jmia skrev 2009-09-29 21:45:12 följande:
    Problemet uppstår när du konstant skriver "dem" och "invandrare, invandrarna" som om du faktiskt hänvisar till samtliga. Du måste nog specificera dig.
    Hur ska jag göra det? Jag tänker inte ange några namn. Jag tycker det är oväsentligt att berätta om deras bakgrund. Jag jobbade med människor från många olika länder. Allt från somalier till finskar.
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:51:38 följande:
    Varför skriver du så då? Vad är din anledning till att skriva att min mor mutat sig till en lägenhet? Jag fattar inte varför? Är det för att såra mig? Eller är det för att du VÄGRAR tror att hon klarade av det? Hur som helst finns det ingen anledning att skriva så.För det är personligt påhopp mot mig att skriva så om min mamma.
    Just för att du gör dig själv mindre trovärdig. Påhopp? Jag vet ju inte ens om din polska mor existerar.
  • Beautifully Human

Skönt att se att allt rullar på som vanligt

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?