• God cares

Bakmaskinstråden 4

Här diskuterar vi recept och tips & trix för bakmaskiner!

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m40520375.html

Andra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42811575.html

Tredje tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m45263963.html

Info och receptlänkar från tråden finns i bloggen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-9-39/b114282.html

Recepttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42385064-1.html

Glutenfria recept-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42744750.html

Välkomna!

• Svar på tråden Bakmaskinstråden 4
  • korvmamman
    MBert skrev 2009-11-29 14:29:52 följande:
    Men lussekatter är ju sött saffranbröd av vetemjöl.... eller menar du att du råkade trycka igång så att det blev bakat som bröd Recept kan man använda samma som man brukar använda, men halvera mängden så att det får plats i bakmaskinen. Blir till en plåt ungefär (beroende på hur stor ugn man har vill säga). Låt maskinen kåda och jäsa, baka ut till lussekatter, jäs på plåten och sen in i ugnen!
    JA... puckot jag tryckte på program SWEET... och tog ett recept som hette saffransBRÖD... suck... jag skyller på att jag är gravid och har en bebis hemma... hjärnan fungerar inte som vanligt...

Tack för ditt tips, nu ska jag sätta igång igen
  • MBert
    Majalaja skrev 2009-12-11 21:56:48 följande:
    Har funderat på om det går att baka vörtbröd i bakmaskin. Nån som testat?
    Jag har aldrig bakat just vörtbröd. Vet knappt vad vört är ens, men läst att man kan köpa flytande vört hos bagerier. Jag tänkte också testa att baka vörtbröd i år.
    Jag har däremot bakat liknande bröd med kryddor och russin så visst kan man baka det i bakmaskin.

Har du något recept att dela med dig av?
  • abbii

Jag fick en bakmaskin i present, en OBH Nordica, den är helt fantastisk och brödet blir väldigt gott. Är väldigt nöjd med den! Cool

• Cillilutta

Jag fick en bakmaskin när jag fyllde år, så nu har jag inte köpt bröd på över en månad. =) Är supernöjd!

• Victoris

Hur blir brödet i Inox, blir det avlångt? Det ser nästan ut som det skulle kunna vara så på det lilla man ser på bilden på prisjakt.

Oscar 080709 och Matilda 091014
  • MBert
    Victoris skrev 2010-12-02 16:13:01 följande:
    Hur blir brödet i Inox, blir det avlångt? Det ser nästan ut som det skulle kunna vara så på det lilla man ser på bilden på prisjakt.
    Nej, brödet i OBH Nordica BreadMaker Inox 6544 blir kvadratiskt och högt. ...om man inte väljer att lägga det ner och kalla det avlångt ;)
  • MBert

När det gäller Centurion så är det samma maskin som Melissa och Ideline. Den säljs under flera olika namn beroende på vem som säljer den.

Tefal XXL tar stor plats. Tänk efter var du vill ha din bakmaskin stående och hur stor plats den får ta.

Svar på tråden Bakmaskinstråden 4