• tejp

Poppispinglorna 6

Poppispinglorna

Dax för ytterligare 3månaders snick och snack om sånt som faller oss in! Kom igen nu tjejer! Vi hjälps åt att hålla våran tråd levande!!!

Mer eller mindre aktiva:
    Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin och Johannes ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och Theo ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    Znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isac ♥
    Bebis08 med ♥ Minna, Ida, Ella och Melvin ♥

sen så är det säkert någon mer som förgyller tråden med ett inlägg då och då..
    Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • Svar på tråden Poppispinglorna 6
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2009-10-18 14:11:32 följande:
    Haaaaallåååååå! Denhär Pinglan får väl underhålla sin tråd själv idag då Idag har jag äntligen tagit tag i min sida här. Har tömt mitt galleri för att slippa vara en plusmedlem längre. Tycker det känns onödigt att slänga massa pengar på fl, när det enda jag går in här och gör är att läsa vår tråd och några andra. Har även uppdaterat min presentation, motvilligt eftersom jag hellre hade stått kvar som 26år Va gör ni andra idag då? Passar på att använda alla smilys nu innan mitt plus går ut Är det nån mer än jag som börjar få julklappsångest? Alltså i den bemärkningen PANIK över att det ska komma in ÄNNU MER leksaker hemma Nu ska jag ge mig ut på förrådsrensning...
    Mmm..jag instämmer på samtliga punkter!

Jag lade ner plus för läängesen, och har än så länge inte känt nåt behov av att sponsra den här dårsajten med mer pengar Jag hänger här, och i diabetestråden..och det är knappt så jag kan kalla det "hänger"..är ju knappt aktiv alls.

Julklappsångest minst sagt, jag kräks på alla prylar! Rensar ur så mycket jag kan, men det är ändå för mycket tycker jag. Mest ångest har jag över Adeles julklappar, eftersom hon inte ens har ett eget rum (eller iaf inte tillräckligt stort rum för att kunna förvara leksaker i). Hon är ju ganska "med" i år, och kommer säkerligen få en hel del grejer..frågan är bara vart vi ska förvara det.
    Jag köpte julklapparna i Ullared, men börjar fundera på om det blev för många ändå. Överväger att lägga undan några och spara till kommande födelsedagar. Åtminstone Xanders..

Vill inte att barnen ska få uppfattningen att jul handlar enbart om att få så mycket paket som möjligt, utan jag vill att dom ska uppskatta det dom får istället.
  • Martha

Har jag sagt att vi bokat stuga i Ullared nu? den 19-20/11 ska vi dit..  Så det blir väl julklapps handlig där då :) Perfekt..

Havanna 05 & Malva 07
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2009-10-18 19:25:40 följande:
    Har jag sagt att vi bokat stuga i Ullared nu? den 19-20/11 ska vi dit..  Så det blir väl julklapps handlig där då :) Perfekt..
    Kul! Ska ni bo på Ullaredcampingen där bredvid varuhuset?

Ett tips är ju att hyra sängkläder där, för att minska den egna packningen, och få plats med mer prylar hem istället
  • Martha
    Nirnaeth skrev 2009-10-18 19:37:12 följande:
    Kul! Ska ni bo på Ullaredcampingen där bredvid varuhuset?Ett tips är ju att hyra sängkläder där, för att minska den egna packningen, och få plats med mer prylar hem istället
    Hihi okej.. fast man får väl packa mindre kläder istället... Behöver ju inte ha flera olika att välja mellan.. :)
    Havanna 05 & Malva 07
  • tejp

Grejen är ju att när man kommer till ullared så försvinner liksom allt vett ur skallen. Iaf på mig{#lang_emotions_embarassed} Jag blir förblindad av billighet och förköper mig på allt, för att det är så billigt {#lang_emotions_dreamer} blir ju lätt så att det slinker med lite väl mkt leksaker, och gärna massa skit som jag egentligen inte ens skulle ha haft.
    I år ska vi inte ha några leksaker, hur man nu ska få ut det till släkten. Via hotbrev kanske? Förslag någon?{#lang_emotions_tongue_out}

Jag har rensat förrådet idag. Den som spar han har, kan man ju verkligen säga där... hittade kartongerna med mina gamla my little ponys, femlingarna, poly pocket. Herregud, detdär kommer ju aldrig mina ungar att leka med. Menmen, man får väl barnbarn nån gång {#lang_emotions_dreamer} Äger även den kompletta serien Tvillingarna i sweet valley. Det är några böcker....{#lang_emotions_yell}

Nåja, har iallafall kastat säkert närmare 20par skor. Det suger fortfarande till i magen av ångest när jag tänker på det....

• Martha

åå guud va drygt det är när man har en sambo som tror att 400-600kr är dyrt för ett par vinterskor..  och att vantar kostar 50kr....  *sucka* 

Havanna 05 & Malva 07
  • smarties
    Martha skrev 2009-10-19 18:54:07 följande:
    åå guud va drygt det är när man har en sambo som tror att 400-600kr är dyrt för ett par vinterskor..  och att vantar kostar 50kr....  *sucka* 
    Um, 400 för skor tycker Jag är dyrt.. :)
  • tejp
    Martha skrev 2009-10-19 18:54:07 följande:
    Hahaha! Karlar
    smarties skrev 2009-10-19 19:25:15 följande:
    Det tycker jag med!
  • Martha
    tejp skrev 2009-10-19 20:07:48 följande:
    Hahaha! Karlar Det tycker jag med!
    smarties skrev 2009-10-19 19:25:15 följande:
    FAst nu snackar vi riktiga vinterskor, tjocka alltså..
    Havanna 05 & Malva 07
  • tejp
    Martha skrev 2009-10-19 20:19:45 följande:
    FAst nu snackar vi riktiga vinterskor, tjocka alltså..
    Är det till dig eller till ungarna?
Svar på tråden Poppispinglorna 6