• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • ThisIsMe

Det finns många tatueringar som är veckra och berättar en historia, tyvärr finns det ännu fler som bara är trashiga.

• FreeForAll

Jag tycker det är snyggt!

Gjorde min första 2001, den andra 2002 och den tredje 2004, än så länge så ångrar jag inte någon av dem.

• Mandragora

Jag tycker att tatueringar är vansinnigt snyggt men långt ifrån alla!
    Hellre en half sleeve än en krumelur på axeln.

Själv har jag några och fler skall det bli.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Guldrosen

Jag tycker att det finns endast ett få tal små, små tatueringar som är fina.

Jag tycker att det är fult med stora blaffiga tatueringar och många tatueringar.

När min dotter förde på tal om att göra en liten tatuering sa jag direkt nej. (Hon var vid detta tillfälle under 18 år) Jag sa till henne att låt hellre någon gör ett smycke istället med samma symbol. Om hon sedan längre fram i livet inte vill ha detta smycket så är det ju bara att lägga undan, slänga eller ge bort. Hon skulle fundera på vad jag sagt. Nu är hon 19 år och har inte tatuerat sig (till min glädje) och har inte heller beställt något smycke.

Jag har funderat lite på det här med vilka det är som tatuerar sig. Jag tror att det delvis är familjerelaterat. Är någon i ens familj (nära släktingar) tatuerade så tatuerar man sig, eller? Jag kan bara relatera till mig själv. Ingen i min familj eller nära släktingar är tatuerade. Min man är inte tatuerad. Ingen i hans familj eller nära släktingar är heller tatuerade. Våra barn är inte tatuerade heller.

• Användarnamn är för mesar

Det finns inget trashigare än när man ser en tatuerad brud (alltså i lång vit brudklänning, och så nån jävla blomma eller drake på armen eller ryggen)

Annars kan det vara okej med en liten snygg tatuering på ett ställe man kan välja själv om man visar eller ej, som vid troslinningen t.ex.

• Bettiz

Tycker det är snyggt, spännande, roligt med tatueringar. Men det kan vara skitfult också, ofta sådana som är gjorda "som en kul grej" när folk varit utomlands eller liknande. Men mina tatueringar är såklart snygga(st)!

• Bettiz
    Guldrosen skrev 2009-10-03 14:07:31 följande:
    Jag tror att det delvis är familjerelaterat. Är någon i ens familj (nära släktingar) tatuerade så tatuerar man sig, eller? Jag kan bara relatera till mig själv. Ingen i min familj eller nära släktingar är tatuerade. Min man är inte tatuerad. Ingen i hans familj eller nära släktingar är heller tatuerade. Våra barn är inte tatuerade heller.
    Tror inte jag... Ingen i min familj (mamma, pappa, tre syskon) har tatueringar, jag har flera stycken. Min sambo är inte heller tatuerad.
  • Användarnamn är för mesar
    Bettiz skrev 2009-10-03 14:10:21 följande:
    Men mina tatueringar är såklart snygga(st)!
    Jag tycker själva tanken med din tatuering är lite kul, men jag tycker inte det är snyggt när avtrycken är så där himla stora. Med stora svarta "fläckar" ser det ju lite ut som pestbölder långt ifrån!
  • Missimo84

Personligen skulle jag inte välja att ha en tatuering, för att jag inte skulle trivas med det.
    Men det kan vara snyggt på vissa.
    Fast om det är trashigt eller ej, är ju ungefär som att säga att det är trashigt att bära jeans.
    Beror ju på hur jeansen ser ut, hur du bär dem och i vilket skick de är i.
    Trashigt i mina ögon om man har fullt med tgatueringar på sådana ställen där man kanske inte alltid kan följa dem. Som på halsen e.t.c.
    Däremot fruktansvärt snyggt med synliga tatueringar på dem som har en lite mer annorlunda stil. Det klär dem.

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!