• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Mirelfea
    Guldrosen skrev 2009-10-03 14:07:31 följande:
    Jag tycker att det finns endast ett få tal små, små tatueringar som är fina.Jag tycker att det är fult med stora blaffiga tatueringar och många tatueringar.När min dotter förde på tal om att göra en liten tatuering sa jag direkt nej. (Hon var vid detta tillfälle under 18 år) Jag sa till henne att låt hellre någon gör ett smycke istället med samma symbol. Om hon sedan längre fram i livet inte vill ha detta smycket så är det ju bara att lägga undan, slänga eller ge bort. Hon skulle fundera på vad jag sagt. Nu är hon 19 år och har inte tatuerat sig (till min glädje) och har inte heller beställt något smycke.Jag har funderat lite på det här med vilka det är som tatuerar sig. Jag tror att det delvis är familjerelaterat. Är någon i ens familj (nära släktingar) tatuerade så tatuerar man sig, eller? Jag kan bara relatera till mig själv. Ingen i min familj eller nära släktingar är tatuerade. Min man är inte tatuerad. Ingen i hans familj eller nära släktingar är heller tatuerade. Våra barn är inte tatuerade heller.
    Nu måste jag ju bara protestera här. Jag och min kusin är helt rena från alla typer av tatueringar eller piercingar. Våra mödrar däremot är målade på och den ena är också piercad. Så nej, jag tror faktiskt inte att det har särkilt mycket med föräldrarna att göra. Isf beror det nog mer på umgänge och eget tycke och smak!
  • Bettiz

Tack till er som tycker de är fina, jag är väldigt nöjd själv! Och att andra inte tycker det är fina är rätt självklart, alla kan inte gilla allt. Dessutom, ingen vet hur jag såg ut på benet innan, jag kanske hade pestbölder som jag tatuerade över...

• Användarnamn är för mesar

Paddanpuff, jag tycker inte att människor ÄR trashiga för att de har en tatuering, men jag tycker de flesta tatueringar ser trashiga ut.

Jag anser t.ex. inte att mina vänner är trash bara för att de har fula tatueringar. För att en person ska vara trashig krävs mer än en tatuering.

• Användarnamn är för mesar

Äpplen och Päron skrev 2009-10-03 14:23:53 följande:

Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 14:15:08 följande: Det var inga snälla ord! Jag tycker handavtrycken är skitsnygga i alla fall!
    Jag hade tyckt de var fina om de varit mindre, i storlek med vaktelägg!
  • MiIou

Jag hoppar in lite...

Jag tror att halva min umgängeskrets är mer eller mindre tatuerade eller piercade, själv ser jag väl ut som "snälla tjejen", haha!

Jag tycker som flera innan skrivit, det kan se otroligt tacky ut, eller vara tufft/snyggt/coolt, men det beror helt på hur tatueringen ser ut och/eller om det finns någon tanke bakom.
    De fulaste tatueringarna enligt mig är de som gjorts i trendsyfte utan någon som helst tanke bakom (typ som "indianbanden" runt armen för några år sen, sorry om jag trampar någon på tårna här, haha!). Och sen hänger det väl mycket ihop med en persons stilkänsla om man har flera tatueringar, om man kan matcha eller inte. Snyggt är det inte med flera tatueringar i totalt olika stil, som om man kört människan i en bläckmixer tillsammans med lite smaklöshet .

Men ja, äh, det hänger ju så mycket ihop med smak, tycke och personlighet. Jag hade gärna tatuerat mig, om jag hade haft ett motiv som betydde något för mig, eller som jag tyckte var riktigt snyggt och matchade min personlighet. Men nu har jag inte hittat något som jag fallit för och då låter jag bli. Däremot har jag en del piercingar, men de är strategiskt placerade så jag kan välja om de ska synas eller inte Inga intimpiercingar dock, haha.

• kimsi

Jag tycker en del tatueringar är jävligt snygga och även smakfulla, andra ser bara för jäkliga ut. Jag har själv två tatueringar som jag är väldigt nöjd med och som betyder något speciellt för mig, däremot är INGEN i min närmsta släkt tatuerad så jag har ingen påverkan av det.

• Guldrosen
    Mirelfea skrev 2009-10-03 14:30:41 följande:
    Nu måste jag ju bara protestera här. Jag och min kusin är helt rena från alla typer av tatueringar eller piercingar. Våra mödrar däremot är målade på och den ena är också piercad. Så nej, jag tror faktiskt inte att det har särkilt mycket med föräldrarna att göra. Isf beror det nog mer på umgänge och eget tycke och smak!
    Du får gärna protestera! Som jag skrev i mitt inlägg var det bara mina egna funderingar. Jag köper ditt argument angående att umgänget kan ha större påverken än föräldrar eller andra nära anhöriga.
  • MiIou

... och jag vill flika in att personer med ett udda/intressant utseende många gånger är de mest intressanta personerna också. Jag kopplar det på så sätt att de vågar uttrycka sig på ett annorlunda sätt och är lite mer frigjorda som personer. De är mindre benägna att döma andra, så ser det i alla fall ut bland de runt omkring mig

• Bettiz

Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 14:34:31 följande:

Äpplen och Päron skrev 2009-10-03 14:23:53 följande:
    Jag hade tyckt de var fina om de varit mindre, i storlek med vaktelägg!
    Fast då hade de väl verkligen sett ut som svarta fläckar på långt håll?!
  • Elektra82
    Kamikazee skrev 2009-10-03 14:19:24 följande:
    Hehe, när jag var runt 18 och gjorde min första tatuering så var det supertrendigt med tribaler - och speciellt runt överarmen som ett band. "Alla" hade det (inte jag då, jag gjorde ett annat motiv som jag är jättenöjd med), Men jag undrar om de som gjorde sådana band fortfarande är nöjda med sina trots att de är jävligt ute nu...
    Min kompis gjorde en san runt armen för 10 ar sen... Nu vill hon ta bort den!  Blir nog ofta sa när man hakar pa en trend.
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!