Jag hoppar in lite...
Jag tror att halva min umgängeskrets är mer eller mindre tatuerade eller piercade, själv ser jag väl ut som "snälla tjejen", haha!
Jag tycker som flera innan skrivit, det kan se otroligt tacky ut, eller vara tufft/snyggt/coolt, men det beror helt på hur tatueringen ser ut och/eller om det finns någon tanke bakom.
De fulaste tatueringarna enligt mig är de som gjorts i trendsyfte utan någon som helst tanke bakom (typ som "indianbanden" runt armen för några år sen, sorry om jag trampar någon på tårna här, haha!). Och sen hänger det väl mycket ihop med en persons stilkänsla om man har flera tatueringar, om man kan matcha eller inte. Snyggt är det inte med flera tatueringar i totalt olika stil, som om man kört människan i en bläckmixer tillsammans med lite smaklöshet
.
Men ja, äh, det hänger ju så mycket ihop med smak, tycke och personlighet. Jag hade gärna tatuerat mig, om jag hade haft ett motiv som betydde något för mig, eller som jag tyckte var riktigt snyggt och matchade min personlighet. Men nu har jag inte hittat något som jag fallit för och då låter jag bli. Däremot har jag en del piercingar, men de är strategiskt placerade så jag kan välja om de ska synas eller inte
Inga intimpiercingar dock, haha.