• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • iiisans

Jag tycker vissa tatueringar är snyggare än andra! Och alla har vi olika smak så man får alltid se nått nytt intressant!

Själv har jag jobbat som tatuerare i studio och där har man fått se
    både det ena och det andra och det är det som är kul tycker jag. Det är ju en form av konst och alla har olika smak. Själv har jag en massa tatueringar både här och där och vissa gillar jag mer än andra och vissa ångrar jag, men det är ju så lagom nu ;) kommer säkert bli många fler men inte än på ett tag, ska planera mina nästa tatueringar bättre och inte låta mej lockas av första bästa :P

I övringt så ser jag mej som en mycket snäll tjej och jag tycker det är tråkigt när en del människor har förutfattade meningar om en pga ens tatueringar. Men också förståligt :)

• Thaleya

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 20:15:31 följande:

Hur många läkare och advokater har tatueringar och piercings? Något har det ju med att göra att det inom vissa klasser/yrken osv finns mindre resp mer av just dessa företelser som vi tar upp i denna tråden
    nja jag tror att många i de högre yrkena hade velat ha tatueringar men inte vågar pågrund av deras yrke. Min sambo vill tillexempel ha dreads, han hade sparat håret riktigt länge, men sen skulle han på arbetsintervju och kände att han var tvungen att klippa sig, synd när han hade sparat så länge.

Jag tror att det kommer att bli fler tatueringar i alla yrken i framtiden. Det är bara det att det är rätt nytt att tycka det är okej med tatueringar.
  • Miss Cee

Jag brukar roa mig med att låta folk sitta och ondgöra sig över hur fula tatueringar är och hur äckliga människor är som har dem. Jag låter dem måla in sig så mycket som möjligt i sitt inskränkta hörn... SEN avslöjar jag att jag har en tatuering.

Det är väldigt roande att titta på när de försöker dels få ihop sina fördomar med bilden av mig, och dels försöka gräva sig ur den grop de skapat åt sig själva.

Man behöver inte ha en tatuering i pannan, eller där folk ser den varje dag.
    Det funkar utmärkt att ha en tatuering på en plats där man själv kan välja om man vill visa den eller inte. Och om kronprinsessan har en eller inte vet nog bara Daniel ;)

Kort sagt: folk får tycka vad de vill om tatueringar. Det rör mig inte i ryggen.

• microsoft

Tatueringat är trashiga och fula.

• Ninni76

Jag jobbar på en skola och en av mina arbetskamrater vräkte ur sig om hur någon kan tatuera sig och att det är bara ett viisst folkslag som gör det "mindre värda" Jag sa att jag har en tatuering. Hon blev ganska blek i ansiktet då.....Så stämpla människor efter utseende är det värsta man kan göra.............Tror man att man se så perfekt ut själv...eller?

• moasmamma07

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 20:15:31 följande:

Hur många läkare och advokater har tatueringar och piercings? Något har det ju med att göra att det inom vissa klasser/yrken osv finns mindre resp mer av just dessa företelser som vi tar upp i denna tråden
    ha ha du känner inte många läkare va?
  • Grönögat

Neeeeeeeeeeeej det är ju assexigt!! *mmm!*

• moasmamma07
    Grönögat skrev 2009-10-03 20:52:05 följande:
    Neeeeeeeeeeeej det är ju assexigt!! *mmm!*
    instämmer!!
  • Grönögat
    moasmamma07 skrev 2009-10-03 20:53:08 följande:
    instämmer!!
    Eller hur?? Finns det något sexigare än en man med snygga tatuerade armar? *drömmer våta drömmar*
  • moasmamma07
    Grönögat skrev 2009-10-03 20:54:55 följande:
    Eller hur?? Finns det något sexigare än en man med snygga tatuerade armar? *drömmer våta drömmar*
    det var de försrta jag såg hos min man *asg*
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!