• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • sushi81

Trashigt vill jag defentivt inte kalla det, däremot så går det mode i tatueringar, precis som med kläder

Jag har ett par stycken, är långt ifrån nöjd med alla men så är dom ju gjorda i olika skeden av mitt liv. Jag ångrar dom inte, men skulle inte gjort dom idag om jag fick välja

Jag kommer fortsätta använda min kropp som duk tills jag känner att jag är nöjd.

• Saken0909

Tur smaken e som baken...jäkla trist om alla vore likadana ;)

Jag har tatueringar...hela höger arm, vänster överarm,mage,svank, hadde jag brytt mej i vad andra tycker om dom skulle jag aldrig gjort dom :)

Man ska utgå från sej själv å jag låter folk ha åsikter. alla tycker juh olika som sagt. Utan motstånd blir det aldrig nå roliga diskussioner :P

• marre67
    Majsan70 skrev 2009-10-03 18:23:12 följande:
    Trash är ett hemskt ord som borde plockas ur svenska språket. Att överhuvudtaget befatta sig md det ordet får mig att tro att man helt tappat koncepterna oavsett man har tatueringar eller ej. Våga vägra ordet Trashigt och allt annat runt i kring det ordet!!!
    Amen!!

Jag själv har 2 tatueringar, är en 4 barns mamma, mormor, egenföretagare och varken bättre eller sämre än andra
    tatueringar säger väl inte hur en person är i övrigt!
  • Kan inte bli bättre än såhär

Vad har det med att göra då tro? Ingen i min bekantskapskrets har eller är intresserad av att ha heller och vi är samtliga över 35, har ett eller två barn i åldrarna 4-11 år, bor i hus, vi bor 2 mil från gbg så möjligheterna att skaffa en finns ju mer eller mindre omg. Vi har pratat om detta tidigare senast i midsommar då vi var 60 pers, en av oss hade en.

• Cornellia

Det beror lite på vad det är för en tatuering, och hur man sköter den. Stora, gamla och blekta tatueringar är inte särskilt snyggt, och signalerar verkligen inte klass.

• marre67
    Cornellia skrev 2009-10-03 19:20:30 följande:
    Det beror lite på vad det är för en tatuering, och hur man sköter den. Stora, gamla och blekta tatueringar är inte särskilt snyggt, och signalerar verkligen inte klass.
    Du har rätt i det om gamla bleka tatueringar, sen undrar jag vad du menar med klass? Är det så att man är en bättre person om man är högre upp i rang än andra?
    Jag har flera företag och fastigheter med min sambo men vi har aldrig visat oss vara bättre än andra. Våra vänner är vanliga medelsvenssons , vad spelar det för roll?
    Mår man bättre av att omge sej med folk av högre klass? Är låg och medelklassare sämre människor?
    En stilla undran bara till alla.
  • Decnet

Jag får en vag känsla av att TS har levt i nån hydda i skogen i närmare 30 års tid och först nu vågat sig in till civilisationen för att proviantera för dom nästkommande 30 åren..

"Hur är en som är tattuerad.. Tattuering är trashigt.. "

Whot??

• Kan inte bli bättre än såhär
    marre67 skrev 2009-10-03 19:27:25 följande:
    Du har rätt i det om gamla bleka tatueringar, sen undrar jag vad du menar med klass? Är det så att man är en bättre person om man är högre upp i rang än andra?Jag har flera företag och fastigheter med min sambo men vi har aldrig visat oss vara bättre än andra. Våra vänner är vanliga medelsvenssons , vad spelar det för roll?Mår man bättre av att omge sej med folk av högre klass? Är låg och medelklassare sämre människor?En stilla undran bara till alla.
    Att det finns ett klasssamhälle är väl inget nytt, hur man ställer sig till de olika är däremot högst individuellt.
  • faster

den dagen nån annan kommer med min egendesignade taturingen skulle jag känna mej hedrad

• marre67

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 19:33:07 följande:

Att det finns ett klasssamhälle är väl inget nytt, hur man ställer sig till de olika är däremot högst individuellt.
    Min frågan är ju om man mår bättre av att umgås med folk av högre "klass" och om man anser sk vanligt folk som sämre.
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!