• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Bonanza

Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 15:11:07 följande:

Har det aldrig hänt att du böjt dig framåt för att plocka upp nåt du tappat? Det är jävligt vanligt att man blottar svanken då utan att för den skull ha trashiga kläder som visar för mycket.
    Nej, faktiskt inte. Eller, jag klär mig helt enkelt alltid så att det aldrig blir glipor. Även om jag böjer mig ner. Inte medvetet eller så, men det är inte sån klädstil jag har.
  • enlitenbitkaka

Tycker många tatueringar är trashiga. Tatueringar i färg, tatueringar som är stoooora. Tatueringar som sitter mitt på vaden, på armen, över svanken osv. Tatueringar med namn från barnen osv. Handledstatueringar.

Detta på kvinnor ska tilläggas. Min kärlek har tatuering på vaden, insida armen och i nacken. Lagomt stora och heta
    Jag har en sober, snygg svart/vit fjäril på högra skuldran som jag älskar. Kan dölja den när jag vill, den är inte för stor.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • dooleys85

Jag tycker det är grymt snyggt med tatueringar, har väl runt en 9 själv 3 rätt så stora. Min mamma är väldigt tatuerad likaså min syster men beror på att min mammas nya man är tatuerare och man fått det gratis, fast jag har ändå gett en liten symbolisk summa så då har det ju kanske blivit såna tatueringar man aldrig hade gjort annars.

• Snova
    Bonanza skrev 2009-10-03 15:09:12 följande:
    Jag har sex (fem?) stjärnor tatuerade i svanken. Det är rätt jävla trashigt. Gjorde dem när jag var 18. Men eftersom jag aldrig har kläder som visar svanken (det om något är oerhört trashigt) spelar det ingen roll. Ingen vet ens om att de finns, förutom mina närmaste.
  • Snova
    Themis skrev 2009-10-03 13:37:13 följande:
    Det är uppskattningsvis 0.5% av de tatueringar jag har sett som faktiskt är väl utförda och passar sin bärare. På stan får jag ibland lust att ringa klottersaneraren när man ser hur en del ser ut...
  • Karinbarin

Tatueringar kan se trashigt ut, om de inte är välgjorda, urblekta, motiv som "alla andra också har" typ tribaler är för mej väldigt trashigt och lite trist och om personen som bär dom inte kan bära upp dom eller ser allmänt trashig ut.

Är de välgjorda och personliga tycker jag att det är jättesnyggt. Men man ska kunna bära upp sin kroppskonst. Har en trashig tatuering på höften och två till som jag dock är väldigt nöjd med.

Kommer nog göra minst en eller två till så småning om =)

• Minune

på män går det mesta tycker jag, men på kvinnor blir det lätt trashigt, enligt mig. Skulle aldrig göra en tatuering!

• mamita64

lazycat64.blogspot.com/search%3A02%3A00-07%3A00&max-results=7

Det här är min senaste tatuering. Den täcker ett misstag jag gjorde 1990.
    Jag har haft lust att göra om den gamla i säkert 15 år nu, men inte haft råd. Att det skulle bli barnens namn har varit bestämt lika länge
    Enligt en artikel i AB i går så skriver vi barnens namn pga att kändisar gör det, bullshit enligt mej iaf.
    Jag har dessutom ett armband, med en dödskalle på ovansidan handleden och ett hjärta på undersidan.
    Båda dessa betyder något för mej, de är noga genomtänkta och efterlängtade.
    Mina barn är också tatuerade, de får sin första av mej i 18-års present om de vill det, och det har allihop velat.
    Naturligtvis finns det fula tatueringar, det är ju bara att googla på tattoo fail, så får man bevis på det.
    Men jag är nöjd med mina och planerar för nästa. Även den har en betydelse och är noga planerad. För mej tar det lång tid att spara ihop till varje tatuering så jag hinner tänka igenom mitt beslut noga

• Annamamma 83
    mamita64 skrev 2009-10-03 15:51:49 följande:
    lazycat64.blogspot.com/search... Det här är min senaste tatuering. Den täcker ett misstag jag gjorde 1990. Jag har haft lust att göra om den gamla i säkert 15 år nu, men inte haft råd. Att det skulle bli barnens namn har varit bestämt lika länge Enligt en artikel i AB i går så skriver vi barnens namn pga att kändisar gör det, bullshit enligt mej iaf. Jag har dessutom ett armband, med en dödskalle på ovansidan handleden och ett hjärta på undersidan. Båda dessa betyder något för mej, de är noga genomtänkta och efterlängtade. Mina barn är också tatuerade, de får sin första av mej i 18-års present om de vill det, och det har allihop velat. Naturligtvis finns det fula tatueringar, det är ju bara att googla på tattoo fail, så får man bevis på det. Men jag är nöjd med mina och planerar för nästa. Även den har en betydelse och är noga planerad. För mej tar det lång tid att spara ihop till varje tatuering så jag hinner tänka igenom mitt beslut noga
    Men du, vilka söta kattungar, ååå ja blir så sjuka av o se sånt där, fy skäms o lägga ut sånt
    tyvärr är ja dock allergisk, vilket visar sig väldigt tydligt när ja träffat på en kattunge, för vem kan låta bli o gosa med en sån underbart söt sak???
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!