• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Annamamma 83

Annamamma 83 skrev 2009-10-03 16:26:35 följande:

Men du, vilka söta kattungar, ååå ja blir så sjuka av o se sånt där, fy skäms o lägga ut sånt tyvärr är ja dock allergisk, vilket visar sig väldigt tydligt när ja träffat på en kattunge, för vem kan låta bli o gosa med en sån underbart söt sak???
    Ja, vet lite OT, får ursäkta de, men kunde inte låta bli =)
  • mamita64

Annamamma 83 skrev 2009-10-03 16:26:35 följande:

Men du, vilka söta kattungar, ååå ja blir så sjuka av o se sånt där, fy skäms o lägga ut sånt tyvärr är ja dock allergisk, vilket visar sig väldigt tydligt när ja träffat på en kattunge, för vem kan låta bli o gosa med en sån underbart söt sak???
    Jag vet hur det är, jag är också allergisk.
    Har hittat mitt sätt att klara av det, men visst blir jag sjuk ibland.
  • Kiyoshi

Tatueringar är för kåkfarare och tjackpundare.
    (Obs, snälla moderator, detta är endast en subjektiv åsikt, ej ett försök att få alla familjelivs mysmammor att gråta sig till sömns.)

• Miss Obsessive

Jag har själv två ganska små, svarta tatueringar. Ett horus öga mellan skulderbladen och tre små konturstjärnor på v handled som symboliserar min mamma och mina systrar. Håller med TS om att det finns många "trashiga" tatueringar. Skulle aldrig någonsin tatuera in en tribal, tycker det är så sjukt fult! Skulle heller aldrig tatuera armarna, vaderna eller skriva "sexy", "angel" eller liknande i svanken. En tatuering måste för mig personligen ha en tanke bakom sig, något jag kan känna att jag vill bära symbolen för. Jag har tjejkompisar som gjort stora, inte alltför vackra och många tatueringar utan närmare eftertanke, bara för att det var "snyggt". Men skönheten ligger ju som bekant i betraktarens ögon och smaken är som baken..

• mamita64
    Kiyoshi skrev 2009-10-03 16:45:05 följande:
    Tatueringar är för kåkfarare och tjackpundare. (Obs, snälla moderator, detta är endast en subjektiv åsikt, ej ett försök att få alla familjelivs mysmammor att gråta sig till sömns.)
    Ha, jag är ingen mysmamma.
    Ingen tjackpundare eller kåkfarare heller.
    Bara en vanlig tjej som gilla tatueringar.
    Men ...alla har rätt till sin åsikt.
    Känns lite märkligt också att alla, nästan är gaddade nu för tiden.
    minns när jag gjorde min första, då var jag nästan ensam om att vara tjej med tatuering här i kring
  • barn09

jag har 7 st taueringar och jag vill ha fler..jag tycker det e jättesnyggt

• smoothiz
    mamita64 skrev 2009-10-03 15:51:49 följande:
    lazycat64.blogspot.com/search?updated-max=200...Det här är min senaste tatuering. Den täcker ett misstag jag gjorde 1990.Jag har haft lust att göra om den gamla i säkert 15 år nu, men inte haft råd. Att det skulle bli barnens namn har varit bestämt lika längeEnligt en artikel i AB i går så skriver vi barnens namn pga att kändisar gör det, bullshit enligt mej iaf.Jag har dessutom ett armband, med en dödskalle på ovansidan handleden och ett hjärta på undersidan.Båda dessa betyder något för mej, de är noga genomtänkta och efterlängtade.Mina barn är också tatuerade, de får sin första av mej i 18-års present om de vill det, och det har allihop velat.Naturligtvis finns det fula tatueringar, det är ju bara att googla på tattoo fail, så får man bevis på det.Men jag är nöjd med mina och planerar för nästa. Även den har en betydelse och är noga planerad. För mej tar det lång tid att spara ihop till varje tatuering så jag hinner tänka igenom mitt beslut noga
    får jag fråga var du gjorde den?? jag har själv en tatuering jag gjorde som 16 åring som jag väldigt gärna skulle täckt över, men fått besked att dom inte gör sånt av tatuerarna jag frågat runtom här i skaraborg.... den är rätt liten och sitter på axeln, enfärgad svart....så det borde väl inte va några problem egentligen kan man tycka....
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • smoothiz
    IsaacsEliasMamma skrev 2009-10-03 15:18:55 följande:
    Jag tycker det är grymt snyggt med tatueringar, har väl runt en 9 själv 3 rätt så stora. Min mamma är väldigt tatuerad likaså min syster men beror på att min mammas nya man är tatuerare och man fått det gratis, fast jag har ändå gett en liten symbolisk summa så då har det ju kanske blivit såna tatueringar man aldrig hade gjort annars.
    *avis på dig*... jag vill också ha en tatuerare i familjen så jag också kan göra flera utan att ruinera mig helt 
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • mamita64
    smoothiz skrev 2009-10-03 16:56:48 följande:
    får jag fråga var du gjorde den?? jag har själv en tatuering jag gjorde som 16 åring som jag väldigt gärna skulle täckt över, men fått besked att dom inte gör sånt av tatuerarna jag frågat runtom här i skaraborg.... den är rätt liten och sitter på axeln, enfärgad svart....så det borde väl inte va några problem egentligen kan man tycka....
    Jag bor i Tanumshede och gjorde den hos Hootchie-coo, en relativt nyetablerad tatuerare här. Men jag har även diskuterat detta med killen som gjorde mitt armband, och det var inga problem enligt honom heller.
    Tidigare hade jag en mindre ros, med stjälk och blad och mitt ex:s namn under.
  • nimble
    Kiyoshi skrev 2009-10-03 16:45:05 följande:
    Tatueringar är för kåkfarare och tjackpundare. (Obs, snälla moderator, detta är endast en subjektiv åsikt, ej ett försök att få alla familjelivs mysmammor att gråta sig till sömns.)
    Jag sitter as we speak på kåken OCH pundar tjack...och jag har NADA gadd! Go figure...

I am nobody. Nobody is perfect. Therefore I AM PERFECT!!!
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!