• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Elektra82
    Bettiz skrev 2009-10-03 14:47:53 följande:
    Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 14:34:31 följande: Fast då hade de väl verkligen sett ut som svarta fläckar på långt håll?!
    Jag håller med om att det oftast är för små tatueringar som ser fula ut på långt håll... Som ett konstigt födelsemärke eller nåt. Jag tycker att dina handavtryck är coola
  • Användarnamn är för mesar
    Bettiz skrev 2009-10-03 14:47:53 följande:
    Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 14:34:31 följande: Fast då hade de väl verkligen sett ut som svarta fläckar på långt håll?!
    Mja jag vet inte.

Alltså jag vill inte sitta och gnälla på dina tatueringar, för det var inte dem tråden handlade om. Men av det jag ser på din lilla profilbild så känns det mest som att någon gått och gjort avtryck där med fingerfärg, hade de varit mindre så hade jag tyckte de såg mer ut som konstverk. Nu är de så stora så de täcker nästan hela sidan av vaden så att det inte blir så mycket rum runtomkring, om du förstår hur jag menar... Som en tavla som är målad ända ut till yttersta kanten, istället för att ha ett passpartou. Om de ska vara den storleken hade jag tyckt (högst personlig åsikt) att det hade varit snyggare isf på rygg eller mage eller nån annan större yta.

Men som sagt så gillar jag själva idén.
  • PrettyGirl

Jaha, ok;) Jag har två stycken, en på axeln och en stor på magen. Jag älskar mina tattisar och skall göra en på skuldran om 3 månader. Ts får tycka att det är hur trashigt som helst...

PrettyGirl skrev 2009-10-03 15:05:05 följande:
    Jaha, ok;) Jag har två stycken, en på axeln och en stor på magen. Jag älskar mina tattisar och skall göra en på skuldran om 3 månader. Ts får tycka att det är hur trashigt som helst...
    Hon har knappast försökt hindra någon heller..
  • PrettyGirl

Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 15:05:58 följande:

Hon har knappast försökt hindra någon heller..
    Nej, har jag sagt det då;)?
  • Bonanza

Jag har sex (fem?) stjärnor tatuerade i svanken. Det är rätt jävla trashigt. Gjorde dem när jag var 18.

Men eftersom jag aldrig har kläder som visar svanken (det om något är oerhört trashigt) spelar det ingen roll. Ingen vet ens om att de finns, förutom mina närmaste.

PrettyGirl skrev 2009-10-03 15:08:04 följande:
    Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 15:05:58 följande: Nej, har jag sagt det då;)?
    Nej.
  • Annamamma 83
    Elektra82 skrev 2009-10-03 13:59:00 följande:
    Jag har en trollslända pa armen som jag är jättenöjd med. Sen har jag en drake pa benet som är sadär... inte ful men hade nog gjort nat annat om jag hade gjort den idag. Bada har jag haft i snart 10 ar. Var 17 resp. 18 ar när jag skaffade dem. Klart att det kan vara trashigt med fula tatueringar, precis som fula frisyrer eller vad som helst! Hockeyfrilla t ex... Jag tycker att det är fult med tatueringar som alla skaffar plötsligt bara för att det är trendigt just nu. Som alla jävla stjärnor som folk har överallt nu! En liten stjärna pa halsen/vristen/handleden, gud vad orginellt. Eller tre stjärnor i olika storlek pa underarmen som alla killar har, haha. Pinsamt. Det värsta jag sett var en man som skulle tatuera hela kroppen svart. Han hade redan tatueringar överallt sa det var det ända han kunde komma pa som var "värre". Ibland kan det ju ga till överdrift...
    Så känner jag med, ja tycker stjärnor är skitsnyggt, men skulle aldrig göra en nu, eftersom ALLA går runt med de o de e en innegrej!
    Samma sak gäller kinatecken, vilket ja även vägrade är de va inne!

mina tatueringar är väldigt personliga o ja ångrar ingen av de 5 jag har.
    Bonanza skrev 2009-10-03 15:09:12 följande:
    Jag har sex (fem?) stjärnor tatuerade i svanken. Det är rätt jävla trashigt. Gjorde dem när jag var 18. Men eftersom jag aldrig har kläder som visar svanken (det om något är oerhört trashigt) spelar det ingen roll. Ingen vet ens om att de finns, förutom mina närmaste.
    Har det aldrig hänt att du böjt dig framåt för att plocka upp nåt du tappat? Det är jävligt vanligt att man blottar svanken då utan att för den skull ha trashiga kläder som visar för mycket.
  • Bettiz

Användarnamn är för mesar skrev 2009-10-03 15:02:24 följande:

Mja jag vet inte. Alltså jag vill inte sitta och gnälla på dina tatueringar, för det var inte dem tråden handlade om. Men av det jag ser på din lilla profilbild så känns det mest som att någon gått och gjort avtryck där med fingerfärg, hade de varit mindre så hade jag tyckte de såg mer ut som konstverk. Nu är de så stora så de täcker nästan hela sidan av vaden så att det inte blir så mycket rum runtomkring, om du förstår hur jag menar... Som en tavla som är målad ända ut till yttersta kanten, istället för att ha ett passpartou. Om de ska vara den storleken hade jag tyckt (högst personlig åsikt) att det hade varit snyggare isf på rygg eller mage eller nån annan större yta.Men som sagt så gillar jag själva idén.
    Nä, det blev väldigt OT det här! Jag förstår precis hur du menar, och jag respekterar din åsikt, men självklart håller jag inte med.
    Och tro mig, det hade INTE blivit snyggare på min mage, jag har en väldigt mjuk mage som gärna veckar sig!!
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!