• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • janniahlholm

Själv anser jag att det kan se trashigt ut, och vara hur snyggt som helst, beroende på vem det sitter på, övrigt utseende och "allmänt intryck" :P

själv har jag en på vaden men den tycker är stilren, en blomranka på utsidan, det tycker jag är stilrent och fint och den kan skylas om jag känner att det är ett tillfälle då tatueringen inte passar in.

• janniahlholm
    marre67 skrev 2009-10-03 19:38:08 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 19:33:07 följande: Min frågan är ju om man mår bättre av att umgås med folk av högre "klass" och om man anser sk vanligt folk som sämre.
    det är inte vad denna tråd handlar om.
  • Kan inte bli bättre än såhär
    marre67 skrev 2009-10-03 19:38:08 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 19:33:07 följande:
    Min frågan är ju om man mår bättre av att umgås med folk av högre "klass" och om man anser sk vanligt folk som sämre.
    Lika barn leka bäst heter det ju..
  • Bliglin

Jag tror att det är en åldersfråga såväl som en klassfråga... dvs tror inte att man kan dra några räta linjer för att ringa in vilka som tatuerar sig och vilka som inte gör det.

Jag och min storasyster har inga tatueringar. Vår sladdsyster har... kanske man kan säga att färre 70-talister än 80-talister har tatueringar och/eller piercings? Eller, jag vet inte

• Semper Idem

Ser ingen större skillnad på tatueringar och piercing ala örhängen o dyl.

• Bliglin

Ser du ingen skillnad på tatueringar och piercings? Allvarligt talat?

Semper Idem skrev 2009-10-03 19:43:47 följande:

Ser ingen större skillnad på tatueringar och piercing ala örhängen o dyl.
  • Stinky

Jag tycker inte alla tatuerade är trashiga. Vissa passar verkligen i sina tatueringar, medan tjejer med svanktatueringar osar trash.

• Turboplingen

Sådär låter min mormor ungefär också.. Va tur att jag skiter it =) Har 4 och fler kommer..

• marre67
    janniahlholm skrev 2009-10-03 19:41:21 följande:
    det är inte vad denna tråd handlar om.
    nej det vet jag men det blev prat om att gamla stora tatueringar inte signalerar klass, så därför halkade jag in på denna stig, ursäkta för det.

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 19:42:09 följande:
    Lika barn leka bäst heter det ju..
    ja det kallas ju så, men det stämmer naturligtvis inte alltid, fast det beror väl på hur stora skillnaderna är förståss.
  • Semper Idem
    Bliglin skrev 2009-10-03 19:44:44 följande:
    Ser du ingen skillnad på tatueringar och piercings? Allvarligt talat?
    Nej, vad är skillnaden? Man utsmyckar sin kropp. Hänger prylar i öronen eller målar bilder på huden.
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!