• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Severus
    marre67 skrev 2009-10-03 19:59:55 följande:
    severus- snygg!!
    Tack, gjorde den i Thailand för ca 6 v sedan
    Våga Vägra Östrogen
  • Elektra82
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 20:15:31 följande:
    Hur många läkare och advokater har tatueringar och piercings? Något har det ju med att göra att det inom vissa klasser/yrken osv finns mindre resp mer av just dessa företelser som vi tar upp i denna tråden
    Hur ofta kikar man under läkarrocken eller kostymen pa alla läkare och advokater man träffar?

Jag är visserligen inte läkare än, men pluggar medicin. Vet en hel del kursare som har tatueringar. Mina syns inte när jag har kläder pa mig. Kanske är mer en aldersfraga...
  • Kan inte bli bättre än såhär
    moasmamma07 skrev 2009-10-03 20:50:32 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 20:15:31 följande:
    ha ha du känner inte många läkare va?
    Skratt nej bara två och de är kvinnor. Men fem advokater :)
  • Mokan

Hallå där 1953! Jag tycker inte tatueringar är trashiga, vissa givetvis, men långt ifrån alla.
    Alla de där kinesiska symbolerna och tribal-tatueringarna känns ju jävligt opersonliga och allmänt b. Men annars tycker jag att tatueringar hjälper till att "skapa" ens personlighet och "jag".

Det här är en sidfot, det hör inte till mitt inlägg.
  • microsoft
    Mokan skrev 2009-10-03 21:08:07 följande:
    Hallå där 1953! Jag tycker inte tatueringar är trashiga, vissa givetvis, men långt ifrån alla.Alla de där kinesiska symbolerna och tribal-tatueringarna känns ju jävligt opersonliga och allmänt b. Men annars tycker jag att tatueringar hjälper till att "skapa" ens personlighet och "jag".
    Äh...lite kladd på kroppen bara. Vadå personlighet...?
  • Grönögat
    Severus skrev 2009-10-03 19:55:10 följande:
    Så här trashig är min tatuering....
    Fan vad snyggt! Och du är också skitsnygg!
  • moasmamma07

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-03 21:03:33 följande:

Skratt nej bara två och de är kvinnor. Men fem advokater :)
    ok då !vi umgås inte med samma folk*ler* läkarna jag känner är hot hot hotta:)
  • Mokan
    microsoft skrev 2009-10-03 21:09:26 följande:
    Äh...lite kladd på kroppen bara. Vadå personlighet...?
    Nja, tatueringarna kan ju betyda nåt för en kanske? Man kanske har sina barns namn tatuerade eller sin kise Svante, vafan vet jag.
    Men lite kladd är det ju inte om det är nåt som betyder nåt för en.
    Det här är en sidfot, det hör inte till mitt inlägg.
  • Self Evident

Jag träffade en läkare som har tatueringar senast idag.
    Jag är inte så förtjust i tatueringar men mitt ex hade en som utförts med traditionell teknik hos ursprungsbefolkningen i ett visst land. Den hade liksom karvats in med små knivar, (tydligen extremt smärtsamt), så huden var 'strukturerad' där. Den var intressant och mycket originell.
    Jag gillar en del religiösa tatueringar som t.ex. många assyrier har men mer som fenomen.
    Jag skulle aldrig tatuera mig själv fast det är så vanligt numera att man knappast kan förknippa tatueringar med någon särskild socialgrupp om det var så du menade TS. Tauteringar i nacken ger mig dock associationer till Hall, sorry men jag kan inte hjälpa det.

• microsoft
    Mokan skrev 2009-10-03 21:11:31 följande:
    Nja, tatueringarna kan ju betyda nåt för en kanske? Man kanske har sina barns namn tatuerade eller sin kise Svante, vafan vet jag. Men lite kladd är det ju inte om det är nåt som betyder nåt för en.
    Men varför känner man att man behöver tatuera sig för att bli en intressant person?
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!