• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Majsan70
    microsoft skrev 2009-10-03 21:22:28 följande:
    Men varför känner man att man behöver tatuera sig för att bli en intressant person?
    Men varför tror du att man tatuerar sig för att bli intressant? Mååånga gaddar ju sig där det inte ens syns och då är det för egen åskådan och vetskap.

Gör du själv saker bara för att verka intressant?
  • wiizz

Min genaration som växer upp nu har de flesta tatueringar.
    Det är ovanligt att inte ha det nästan.

och när vi växer upp och blir gammla eller blir chefer så kommer det ses annorlunda för en hel genartion kan inte vara traschiga...

född 87.

• Mokan
    microsoft skrev 2009-10-03 21:22:28 följande:
    Men varför känner man att man behöver tatuera sig för att bli en intressant person?
    Sa jag det? Det hjälper till att skapa sin personlighet. Precis som kläder, hår, smink, whatever.
    Det här är en sidfot, det hör inte till mitt inlägg.
  • LyckligtSlut

Vill bara tillägga EN sak. Ni som tror att man kan döma folk efter om de har tatueringar eller inte. Mina tatueringar tog kanske sammanlagt 5-7 timmar att göra. Menar ni att ni dömer folk efter något de gjort 7 timmar av sitt 30-åriga liv? För så mycket betyder det för mig. Skillnaden på mig utan tatueringar och med tatueringar är högst 7 timmar på en brits och 4000 kronor fattigare.

Väldigt kul att folk tycker att 7 timmars sittande och -4000 kronor på något sätt speglar ens personlighet. Hur tänker ni då?

• microsoft
    Majsan70 skrev 2009-10-03 21:24:06 följande:
    Men varför tror du att man tatuerar sig för att bli intressant? Mååånga gaddar ju sig där det inte ens syns och då är det för egen åskådan och vetskap.Gör du själv saker bara för att verka intressant?
    Mitt inlägg var riktat mot Mokan som skrev:
    "Men annars tycker jag att tatueringar hjälper till att "skapa" ens personlighet och "jag"."
  • LyckligtSlut
    microsoft skrev 2009-10-03 21:09:26 följande:
    Äh...lite kladd på kroppen bara. Vadå personlighet...?
    Nej precis. Fattar inte. HUR kan det spegla ens personlighet? Hur tänker folk när de resonerar så oavsett om de tycker det är fint eller inte?
  • LyckligtSlut
    Mokan skrev 2009-10-03 21:26:02 följande:
    Sa jag det? Det hjälper till att skapa sin personlighet. Precis som kläder, hår, smink, whatever.
    Skapar det personlighet? Trodde sådant hade med utseende, mode och stil att göra.
  • Mokan
    LyckligtSlut skrev 2009-10-03 21:28:35 följande:
    Skapar det personlighet? Trodde sådant hade med utseende, mode och stil att göra.
    Det kan väl gå hand i hand med personligheten? Det gör det hos mig iaf.
    Det här är en sidfot, det hör inte till mitt inlägg.
  • Cornellia
    marre67 skrev 2009-10-03 19:27:25 följande:
    Du har rätt i det om gamla bleka tatueringar, sen undrar jag vad du menar med klass? Är det så att man är en bättre person om man är högre upp i rang än andra? Jag har flera företag och fastigheter med min sambo men vi har aldrig visat oss vara bättre än andra. Våra vänner är vanliga medelsvenssons , vad spelar det för roll? Mår man bättre av att omge sej med folk av högre klass? Är låg och medelklassare sämre människor? En stilla undran bara till alla.
    Jag tycker inte att människor i en lägre klass är sämre människor, dock finns det olika sätt att "passa in i flocken". I överklassen skulle jag säga att stora synliga tatueringar är ett sädeles dåligt sätt att passa in i flocken.

Som jag tolkar trashigt=avsaknad av klass.

Själv har jag inga tatueringar, och dom vi umgås med har antingen inga tatueringar eller små "osynliga" (om man inte räknar med släkten, då jag har två tatuerare i den närmaste familjen/släkten"). 
  • Majsan70
    microsoft skrev 2009-10-03 21:27:17 följande:
    Mitt inlägg var riktat mot Mokan som skrev:"Men annars tycker jag att tatueringar hjälper till att "skapa" ens personlighet och "jag"."
    Ja det förstod jag men jag ställde ändå en motfråga till dig!
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!