• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (Åsa)
    E81 skrev 2009-11-08 14:48:33 följande:
    Hej på er!Jag lägger denna tråd i favoriter och är så glad att ha fått se bilder på er som har opererat er! Wow, vilken skillnad! Jag har själv bestämt mig för att göra en bukplastik, men väljer att vänta tills jag vet om jag vill ha ett till barn eller ej. Bild på min mage finns i galleriet under "Starka bilder". Det känns så motiverande att se att andra gjort bukplastiker och att resultaten blivit så fina, för man är ju alltid rädd att man ska lägga en massa pengar, göra ett så stort ingrepp och så blir det inte fint sen.Nu ska jag bläddra bakåt i tråden och se om det finns fler bilder att titta på.
    Var inne å kikade på din mage..tycker den påminner om min innan bukplastiken!
    Är 6 veckor nu sen min op..är så himla nöjd redan fast man inte ser slutgiltiga resultatet 6-12 månader efter op.
    ska bli skönt å slippa köpa större byxor bara för att få ner magen!!
  • E81

Anonym (Åsa) skrev 2009-11-08 15:10:31 följande:

Var inne å kikade på din mage..tycker den påminner om min innan bukplastiken!Är 6 veckor nu sen min op..är så himla nöjd redan fast man inte ser slutgiltiga resultatet 6-12 månader efter op.ska bli skönt å slippa köpa större byxor bara för att få ner magen!!
    Det förstår jag! Jag känner att det är mycket lättare att dölja hänget i kläder nu än för två år sen när jag vägde 35 kg mer än nu, men att titta på sig själv naken är inte kul. Och jag kan verkligen se vilken skillnad det skulle bli bara genom att ta tag i hänget och lyfta det uppåt. Står jag i profil framför spegeln och gör så ser magen direkt två storlekar mindre ut.

Ja, jag kände också igen din mage i min egen, förutom att du är mycket smalare än jag och ditt häng började högre upp på höfterna. Förstår du hur jag menar?

Åh, vad motiverad jag blev av att se dina bilder! Någon sa att du inte hade förlorat dina kvinnliga former iom operationen vilket annars kan vara ganska vanligt vid bukplastiker. Jag har en kompis som gjorde en bukplastik efter ett mycket misslyckat ihopsytt kejsarsnitt, och hon har ingen midja öht och magen ser lite konstig ut (även om det förstår är sååå mycket bättre än hur hon beskrev sin mage innan). Jag fick bredare höfter när jag var gravid och efter förlossning och viktminskning har jag (enligt mig själv ) en mycket fin och markerad midja. Den vill jag verkligen inte förlora!
  • Anonym (Mimmilo)

I dag har jag träffat min plastikirurg och bestämt datum för min operation - nu känns det overkligt men ändå verkligt om ni fattar? Känner mig så glad och bara log på vägen hem. Min man blev glad av att se mig så glad.

Ja herrejösses; inom en månad kommer min dröm bli sann! Jag kan inte sluta flina!

• Anonym (sandra)

lär höra lite med er härinne...
    någon som gjort en bröstoperation?

jag undrar lite, jag opererade mig för 3 år sedan, efter det har jag fått 2 barn... har inte kunnat ammat. MEN jag har fått som 4 tuttar... jag har mina implantat (koksalt) sen utanpå dom så har jag "mina egna bröst" om man säger så...

har ringt och ska höra om man kan få operera om sig, men jag vill verkligen inte betala nypris då jag ändå opererade mig för som sagt bara 3 år sedan... Jag tänkte höra om det är någon här inne som har samma problem... ??

• Anonym

Anonym (Åsa) skrev 2009-11-08 15:10:31 följande:

Var inne å kikade på din mage..tycker den påminner om min innan bukplastiken!Är 6 veckor nu sen min op..är så himla nöjd redan fast man inte ser slutgiltiga resultatet 6-12 månader efter op.ska bli skönt å slippa köpa större byxor bara för att få ner magen!!
    Har du gått ned i kläd storlek ännu?Tappat i vikt?
  • pluppfamiljen

Köpte en ný blus igår till den nya magen {#lang_emotions_sunny} Det var underbart att slippa handla på avdelningen för feta människor.

5 barns mamma
  • Max o Zekes mamma
    pluppfamiljen skrev 2009-11-11 15:17:35 följande:
    Köpte en ný blus igår till den nya magen  Det var underbart att slippa handla på avdelningen för feta människor.
    Har du några foton på före o efter??
  • Anonym (emmy)

hej tjejer!
    jag har bestämmt mig för en bröstförstoring, har inte varit på någon konsultation än.
    jag är så otroligt rädd för smärtan efteråt + att jag har en liten på 1 år som är beroende av mig som lyfter henne till o från...

jag vill ju ha ett vanligt snitt under bysten kan man på något sätt jämföra detta med ett kjesarsnitt??

mvh emmy

• sandy sandy

Anonym (emmy) skrev 2009-11-15 07:34:11 följande:

hej tjejer!jag har bestämmt mig för en bröstförstoring, har inte varit på någon konsultation än.jag är så otroligt rädd för smärtan efteråt + att jag har en liten på 1 år som är beroende av mig som lyfter henne till o från...jag vill ju ha ett vanligt snitt under bysten kan man på något sätt jämföra detta med ett kjesarsnitt?? mvh emmy
    min lilla e 13 mån. å ja opererade mig för ca. 3 v. sedan. jag hade jätteont första dagen, men sedan blev det bara bättre å bättre. första veckan kunde jag inte bära honom alls å sådär, inte lämna på dagis eller köra vagn, lyfta ur honom från sängen. de va lite jobbigt, men mest för mig, han klarar sig bra ändå :) men bara du ser till att du har hjälp den första veckan. min mamma var här 2 dagar å sen har ju sambon hjälpt mig såklart! så fort du tagit bort bandaget (efter 1 v.) så blire mycket lättare å röra sig! :)

jag har oxå snittats vid förlossningen, då är man ju oxå orörlig men på ett annat sätt. efter bröstop. är det svårt att röra armarna, å då kan man inte ta sig ur sängen eller klä på sig eller ta ner saker så lätt. men man återhämtar sig fortare sen, å just ärren i bröstvecket sitter ju på ett ställe du inte ofta kommer åt eller rör lixom. som med ett kejsarsnitt...

hoppas du blev lite mer klok på allt mitt svammel :)
    bara å fråga om du undrar nåt mer! lycka till!
  • Anonym (emmy)

sandy sandy -
    tack snälla för ditt svar det både glädjer mig o hjälper mig i alla frågor o funderingar man har kring en sån här op.
    förstår att du inte kunde bära han, hur gick det sen då med alla lyft? det är ju trots allt inte så längesedan din op. läste jag mig till i tråden.
    jag räknar ju med att ta hjälp av nära o kära för att det ska gå runt här hemma medans man blir någorlunda pigg igen.
    vad rekommendera din kirurg dig om lyft o hur har du stått ut med smärtan eller rättare sagt hur mycket smärtstillande har du behövt att ta?

mvh emmy

Svar på tråden Plastiktråden 2