• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (Åsa)
    Anonym skrev 2009-11-06 16:07:10 följande:
    Anonym (Åsa) skrev 2009-11-05 22:06:44 följande:
    gjorde du en stor eller liten bukplastik?
    stor!
  • sandy sandy

ida e de äntligen dax att ta bort bandaget! ska bli helt underbart att släppas fri :D känns som det är tejpen som nästan gör mest ont nu, det stretar & drar & man man kan inte röa sig ordentligt...
    ja å lillkillen tar tåget te linköping kl. 10.
    ja har dock varit lite orolig för att det känns lite för litet, man kan ju inte se resultat nu när de är så hårt tejpade direkt men bara en första känsla, hoppas jag har fel... :S

• Anonym

Anonym (Åsa) skrev 2009-11-06 21:16:57 följande:

stor!
    vad kostad operationen?
    har du jätte ont nu efteråt? kan man lyfta tunga saker osv?
  • Labolinas

Här hoppar jag in När bebis är född & amning avslutad har jag tänkt göra IPL och fixa iordning mina bröst

• Anonym (Åsa)
    Anonym skrev 2009-11-07 10:59:19 följande:
    Anonym (Åsa) skrev 2009-11-06 21:16:57 följande:
    vad kostad operationen?har du jätte ont nu efteråt? kan man lyfta tunga saker osv?
    Jag betalade 56.000, får inte lyfta tungt ännu då jag sytt ihop magmusklerna.

Lite tufft att inte få lyfta med en 17 månaders som väger 12 kg,

Min kirurg tyckte att jag skulle vänta med tunga lyft ca 8 veckor men man får lyssna på sin kropp & känna vad man klarar av.
  • emilios mamma

sandy sandy:
    Hur gick det blev du nöjd??
    Hur mkt la du i??

Jag börjar bli lite nervös allt har gått så snabbt ju :)

Konsultation om 12 dagar ska bli såå kul åh vad jag längtar !!!

• Thelle

Frelisac- Det stämmer att jag inte gick ner i vikt innan OP. Jag är nöjd med hur jag ser ut, trots att jag har lite rundare former. Det var bara den där eländiga magen som förstörde hela min självbild och gjorde att jag inte kunde klä mig som jag ville.

Jag gjorde ju som sagt en stor bukplastik med muskelkorrektion och navelförflyttning och enbart en liten fettsugning av venusberget. Dom tog bort sammanlagt 6 kg mage.

Jag vill även tillägga att den största förvandlingen för mig är min egen självbild. Alla mina vänner tycker att jag strålar nu, istället för att se grå och trist ut.

• sandy sandy

emilios mamma skrev 2009-11-07 21:56:26 följande:

sandy sandy:Hur gick det blev du nöjd?? Hur mkt la du i??Jag börjar bli lite nervös allt har gått så snabbt ju :)Konsultation om 12 dagar ska bli såå kul åh vad jag längtar !!!
    det gick bra! såå skönt att ta bort bandaget, jag kan andas igen! men är fortfarande väldigt öm... jag tror ja är nöjd, än så länge svårt å känna att det är min kropp ;) ja har lagt i 325 ml. skulle kanske valt något större om jag valt igen... så pröva stl. ordentligt hemma! ja va lite dålig på de... :P
    de ja kan säga efteråt är att det gör så otroligt ont å e helt fruktansvärt fösta dygnet! tyckte alla fall jag... men sen blir det bara bättre, det vänder fort! fast man inte kan tro det då :)
    jag är supernöjd med gunnar å plastikakademin oxå!
  • E81

Hej på er!

Jag lägger denna tråd i favoriter och är så glad att ha fått se bilder på er som har opererat er! Wow, vilken skillnad! Jag har själv bestämt mig för att göra en bukplastik, men väljer att vänta tills jag vet om jag vill ha ett till barn eller ej. Bild på min mage finns i galleriet under "Starka bilder". Det känns så motiverande att se att andra gjort bukplastiker och att resultaten blivit så fina, för man är ju alltid rädd att man ska lägga en massa pengar, göra ett så stort ingrepp och så blir det inte fint sen.

Nu ska jag bläddra bakåt i tråden och se om det finns fler bilder att titta på.

Svar på tråden Plastiktråden 2