• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Söta Nasse

sandy sandy
    håll ut. det blir snart bättre

• emilios mamma

Söta Nasse: Tack för tipset :) ska ha det i tankarna !

Sandy Sandy: Kul att allt gått bra! Jag ska ringa kliniken i morgon och höra om väntetiderna annars vänder jag mig till Sthlm.. Hoppas på snart !

• Frelisac
    pluppfamiljen skrev 2009-10-31 14:54:59 följande:
    Jag gjorde en lite bukplastik för 30 tusen kronor på polarkliniken av DR Anders Nilsson i umeå, jag var vaken under nästan hela ingreppet eftersom de helst inte söver personer som är lite för tunga som jag är. Men bortnockad vart jag.
    Jag har funderat på en bukplastik ganska länge - tänkte "belöna" mig med en sådan när jag kommit i form. Men så gick jag och blev gravid så nu får jag skjuta lite på det.

Har du goda erfarenheter av Polarkliniken? Nåt att tänka på? Vad var det som gjorde att du valde en liten bukplastik, doktorns inrådan, ekonomi etc?

Och till sist, en fråga till dig eller till annan som vet - hur länge måste man vänta efter förlossning för en bukplastik? Antar att amningen påverkar (och jag brukar amma länge men har mycket mjölk så man kan ju pumpa i sinne innan) men krävs det att kroppen ska ha uppnåt nåt "normaltillstånd" först?
  • Humlan0406

emilios mamma skrev 2009-11-02 22:23:50 följande:

Hej Flickor !!Jag har sen jag var 16år velat operera mina små bröst..Nu efter 3 barn och 10 år senare har jag rakt upp och ned bestämmt mig!Tog beslutet under frukosten i lördags :)Varför vänta när jag velat så länge, dessutom ska vi gifta oss i april och nu vill jag ha min eftelängtade kropp !Jag har kollat runt och tycker plastik akedamin verkar bra som sandy sandy tydligen gjort sina på igår :) Kan ni annars rekommendera någon klinik i Sthlm?Vet ni ungefär hur lång tid det tar mellan konsultation och op eller beror det helt på vilken klinik, köer osv?Kul med en sån här tråd nu när man behöver både hjälp och stöd!Kram på er tjejer
    Rekommenderar helt klart kosmetisk kirurgi i Falköping där op utförs. Konsultationen är i sthlm!
  • Anonym (Åsa)
    Frelisac skrev 2009-11-03 21:20:49 följande:
    Jag har funderat på en bukplastik ganska länge - tänkte "belöna" mig med en sådan när jag kommit i form. Men så gick jag och blev gravid så nu får jag skjuta lite på det.Har du goda erfarenheter av Polarkliniken? Nåt att tänka på? Vad var det som gjorde att du valde en liten bukplastik, doktorns inrådan, ekonomi etc?Och till sist, en fråga till dig eller till annan som vet - hur länge måste man vänta efter förlossning för en bukplastik? Antar att amningen påverkar (och jag brukar amma länge men har mycket mjölk så man kan ju pumpa i sinne innan) men krävs det att kroppen ska ha uppnåt nåt "normaltillstånd" först?
    Hej! Jag gjorde min bukplastik för 5 veckor sen, då var min lilla 16 månader, läkaren tyckte att man skulle vänta 1 år efter graviditet.
  • Anonym (hänget)

Anonym (Åsa) skrev 2009-11-03 22:06:19 följande:

Hej! Jag gjorde min bukplastik för 5 veckor sen, då var min lilla 16 månader, läkaren tyckte att man skulle vänta 1 år efter graviditet.
    Jag fick svaret av läkaren att jag skulle kunna göra en liten bukplastik sex månader efter förlossningen. Så det kanske är lite olika
  • Anonym (Åsa)

Anonym (hänget) skrev 2009-11-03 22:58:53 följande:

Anonym (Åsa) skrev 2009-11-03 22:06:19 följande:
    Jag fick svaret av läkaren att jag skulle kunna göra en liten bukplastik sex månader efter förlossningen. Så det kanske är lite olika
    Jag gjorde en full med navelförflyttning & muskelåtstramning, kanske beror på om man gör stor elr liten.
  • Anonym (3barnsmamman)

Hej,jag undrar om nån kan svara på en liten fråga Funderar på att fixa mina bröst efter att amningen är avslutad.Hur fungerar det med återbesök,måste man åka tillbaka dit man gjorde op eller kan man få såren kollade på hemort?Kan ju bli ganska långt att åka beroende på var man väljer att göra det.

• sandy sandy

Anonym (3barnsmamman) skrev 2009-11-04 15:44:50 följande:

Hej,jag undrar om nån kan svara på en liten fråga Funderar på att fixa mina bröst efter att amningen är avslutad.Hur fungerar det med återbesök,måste man åka tillbaka dit man gjorde op eller kan man få såren kollade på hemort?Kan ju bli ganska långt att åka beroende på var man väljer att göra det.
    enligt min kirurg så måste man inte komma tbax om allt har gått bra å det är långt att åka. även om han gärna vill att jag kommer! å för mig känns de lite som en trygghet, så ja åker tbax på lördag. å längtar så att få duscha efter det! mår redan bättre idag alla fall, skönt!
  • Anonym

Anonym (Åsa) skrev 2009-11-03 23:52:39 följande:

Anonym (hänget) skrev 2009-11-03 22:58:53 följande:
    Jag gjorde en full med navelförflyttning & muskelåtstramning, kanske beror på om man gör stor elr liten.
    Nöjd med resultatet?Stor skillnad??????=D
Svar på tråden Plastiktråden 2