• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Anonym (emmy)

me o mike-
    kul att vi är så lika!
    just nu har jag en urammad 75A.
    så det som man har kunnat läsa och utforska själv så tror jag oxå att 350cc skulle passa bra
    hur pass stora vill du ha själv då och hur mycket har du nu??
    kram

• Me o Mike

Jag vet inte hur stora jag vill ha faktiskt.. Jag vill ju inte se grotesk ut liksom, men jag känner ändå att 350 blir för litet.. Min kompis som la in 350 ångrar sig SÅÅÅ mycket att hon inte tog mer..

Jag har en liten B idag.

Anonym (emmy) skrev 2009-12-11 12:02:22 följande:

me o mike-kul att vi är så lika!just nu har jag en urammad 75A.så det som man har kunnat läsa och utforska själv så tror jag oxå att 350cc skulle passa bra hur pass stora vill du ha själv då och hur mycket har du nu??kram
  • Frelisac

Blääääääää... Har suttit här och trånat efter att få göra en bukplastik när jag fött mitt fjärde barn. Tittat på era "före och efter"-bilder och tänkt att jag för en gångs skull ska unna mig att göra nåt BARA för min egen skull...

Så, mitt i natten, kom jag på det. Jag har haft flera blodproppar under min nuvarande graviditet och går på behandling. Min pappa har haft proppar sedan 30-årsåldern så allt tyder på att detta är en genetisk åkomma. M a o kommer jag med största sannolikhet att tvingas gå på blodförtunnande medicinering resten av livet.

Och då tror jag att en bukplastik är utesluten - om man inte får operationen utförd på landstingents egen klinik, vilket jag tvivlar på att jag skulle få. Min pappa nekades nämligen ingrepp på privat klinik när han skulle göra en höftledsoperation just för att han går på blodförtunnande.

Har ni hört talas om någon som fått göra skönhetsoperationer på privatklinik trots att h*n är högriskpatient?

• Me o Mike

Hmm det var en bra fråga.. Det var nämligen en av de FÖRSTA frågorna läkaren ställde till mig. Om jag åt något blodförtunnande..

Frelisac skrev 2009-12-11 21:21:55 följande:
    Blääääääää... Har suttit här och trånat efter att få göra en bukplastik när jag fött mitt fjärde barn. Tittat på era "före och efter"-bilder och tänkt att jag för en gångs skull ska unna mig att göra nåt BARA för min egen skull...Så, mitt i natten, kom jag på det. Jag har haft flera blodproppar under min nuvarande graviditet och går på behandling. Min pappa har haft proppar sedan 30-årsåldern så allt tyder på att detta är en genetisk åkomma. M a o kommer jag med största sannolikhet att tvingas gå på blodförtunnande medicinering resten av livet.Och då tror jag att en bukplastik är utesluten - om man inte får operationen utförd på landstingents egen klinik, vilket jag tvivlar på att jag skulle få. Min pappa nekades nämligen ingrepp på privat klinik när han skulle göra en höftledsoperation just för att han går på blodförtunnande.Har ni hört talas om någon som fått göra skönhetsoperationer på privatklinik trots att h*n är högriskpatient?
  • Frelisac

Me o Mike skrev 2009-12-11 21:31:01 följande:

Hmm det var en bra fråga.. Det var nämligen en av de FÖRSTA frågorna läkaren ställde till mig. Om jag åt något blodförtunnande..
    Hmmm... Och undrar vad han hade sagt om du svarat ja...
  • Me o Mike

Ring en läkare och lyssna tycker jag!

Frelisac skrev 2009-12-11 22:15:17 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-11 21:31:01 följande:
    Hmmm... Och undrar vad han hade sagt om du svarat ja...
  • Max o Zekes mamma

Jag tar ju sprutor för att unvika propp nu och ska göra en vecka efter op....

• Max o Zekes mamma

Anonym (Åsa) skrev 2009-12-10 11:16:20 följande:

Tack:) jag är så himla nöjd! bästa jag gjort! Fast nu vill jag fixa tuttarn:) aldrig nöjd:)
    Har du bloggat om din bukop?Skulle vilja läsa hur du hade det dagarna efter op...JAg op i onsdags och måste ha dränaget kvar för tappar en del blod ff.MEN har vart uppe och rört massa på mig oxå.Ska ju inte ligga stilla men inte FÖR mkt igång...
    Hur länge hade du gördeln?Hur länge åt du värktabl?
  • Me o Mike

Satt o kollade lite på priserna där. Det är som den jag varit hos.. Eller bor du i sthlm förresten??

MichelleS skrev 2009-12-11 11:18:21 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-11 10:29:24 följande:
    Devitanova.se heter hemsidan.Ligger i Linköping.
  • Anonym (Åsa)

Hej, nä har inte bloggat men kan dra storyn här:) Låg kvar på kliniken 2 dgr, fick åka hem med dränagen, blödde också mycket. Fick ha kvar dem i 8 dgr tills återbesöket.Dom kliade nåt överjävligt sista dagarna. Jag åt smärtstillande nästan exakt 2 veckor, sista veckan endast panodil.

2 veckor efter op svullnade jag upp & fick åka in till kliniken & bli tappad på vätska ur magen, samma sak veckan efter.

Kände väl att jag började bli människa igen efter 3-4 veckor.

Kunde gå rakt efter ca 5 veckor.

Jag skulle ha gördeln 3 veckor dygnet runt & 3 veckor dagtid, men det blev 4 veckor dygnet runt & 4 veckor dagtid pga att jag var så svullen.

Svullnar fortf upp på kvällarna ibland om jag varit igång mycket.
    Sätter på mig gördeln fortf ibland om jag blir jättesvullen, den är lite svår att skiljas ifrån:)
    Enda komplikationen jag haft var ett litet sår i ärret som inte ville läka men då hade jag endast kompress där & tejpade inte under 1 vecka så läkte det.

Kommer ihåg att jag tyckte det var skitjobbigt att inte få duscha på första 8 dgr

pga dränagen & sen 2 dgr till tills dränagehålen läkt.

Bara fråga på om du har några frågor!

Grattis till nya magen:)

Svar på tråden Plastiktråden 2