• Me o Mike

Plastiktråden 2

Plastiktråden
    Här samlas alla vi som funderar över att plastikoperera oss eller har gjort en eller flera operationer som ni vill dela med er av till oss andra.
    Tacksamma för tips på bra kliniker och vilka vi ska undvika fördelar och nackdelar om ni vart med om komplikationer Ja vi vill veta allt som behöver vetas

Vi kan ge varandra stöd i väntan och efter operation.
    Väljer att vara anonym då detta är lite känsligt för mina vänner som huserar på fl.

lägger till lite länkar med lite info här under:

plastikforum.se/

www.plastikoperationer.net/

www.plastikhuset.se

www.plastikkirurgiforum.se/

och ni som inte förstår att vissa mår dåligt över sina kroppar och vill utsätta oss själva för operationer för att komma över detta undanbedes att göra inlägg i denna tråd.

Nu kör vi Tjejer!

• Svar på tråden Plastiktråden 2
  • Me o Mike

Ghaa jag är sååååå sugen på att göra boobsen! Jag hoppas fram o tillbaka hela tiden. Men det är nog egentligen pengarna som ska trilla in bara..

• Anonym (Åsa)

Haha.. jag vill också göra boobsen..kanske ska lugna mig lite när jag nyss fixat magen:)

• Me o Mike

haha!! Ja kanske!

Anonym (Åsa) skrev 2009-10-20 22:01:39 följande:

Haha.. jag vill också göra boobsen..kanske ska lugna mig lite när jag nyss fixat magen:)
  • Anonym (boobie)

6 veckor idag kvar till min op.

• Anonym (silikonmamman)

Idag är det exakt 8 veckor sedan mitt boobjobb! :) Allt har gått jättebra och jag är supernöjd med dom! Idag får jag dessutom sluta använda sportbh dagtid och har på mig en fin bh. Känner mig såååå fin!!!

Lycka till alla ni som snart ska opereras!

• sandy sandy

Anonym (silikonmamman) skrev 2009-10-22 08:42:51 följande:

Idag är det exakt 8 veckor sedan mitt boobjobb! :) Allt har gått jättebra och jag är supernöjd med dom! Idag får jag dessutom sluta använda sportbh dagtid och har på mig en fin bh. Känner mig såååå fin!!! Lycka till alla ni som snart ska opereras!
    åh vad roligt! :)
    berätta gärna mer! hur mycket la du i? hur stor bh stl. har du nu?

hur lång tid tog de innan de kunde röra dig någorlunda normalt?

har en liten kille på 1 år här hemma å e lite rädd att jag inte ska kunna sköta om honom...
  • Anonym (silikonmamman)

Jag la in 310cc i bägge brösten och har nu en 70C i storlek. Jag är 158cm lång och väger ca 50kg så storleken blev perfekt på mig. Ser ut som dom är mina. (Vilket de ju faktiskt är nu hihi)

Jag gick tillbaka till skolan med föreläsningar efter cirka 5 dagar och det gick bra (är ju mest stillasittande). Har lite större barn än dig så jag har inte behövt lyfta så mycket. Men räkna med några veckor som du inte kan lyfta i alla fall. Det är inget som rekomenderas av klinikerna ändå. Sen är det ju väldigt olika hur man reagerar på både smärta och övrig känsel så det är svårt att säga.

När ska du operera dig?

• Söta Nasse

jag undrar lite om er som opererat er hos kosmetisk kirurgi.
    Den bhstorlek som läkaren trodde att ni skulle få, fick ni den eller skiljde det mycket?
    Jag vill ha c-kupa men är rädd för att göra för stort. Hon på konsultationen tyckte inte att jag skulle haka upp mig på kupstorlek utan välja det som passade min kropp bäst, men man måste ju tänka lite realistiskt också, för jag kanske tycker att en b-kupa passar lika gärna som en d-kupa också passar till min kroppsform.

så hur mycket la ni in? Hur stort trodde de att det skulle bli? Samt hur stort blev det? Och hur stora hade ni innan?

Svar på tråden Plastiktråden 2