• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • kaffetunnan
    mejram1919 skrev 2013-05-03 21:16:27 följande:
    Du får grundlön + ob för helg + för natt,annars skulle ju ingen vilja jobba lördagnatt, utan istället ta alla måndagsnätter ;)
    har de ändrat ob för helg? Jag fick nämligen bara helg ob och ingen natt ob.
    Tror inte man kan få flera sorters ob på samma gång.
  • kaffetunnan

Snurrade till det rejält i inlägg 381 ser jag Oskyldig

Helg ob är högre än vardagsnatt ob. Vet inte hur det ligger nu längre.
    Men förut var det när man arbetade natt "bara helg ob" även på natten. Man kan bara få ut ett sorts ob i taget.
    Mao ingen storhelgs ob + kvälls ob

• Sanaa

Hejsan! Hoppar in här är oxå undersköterska jag jobbar både inom äldreomsorgen och Lss

• fjonkelina

Kul med en sådan här tråd Glad
    Jag jobbar på rättspsyk som skötare men har samma utbildning som ni andra antar jag,omvårdnad med inriktning. 

Har inte läst bakåt i tiden men är ni andra nöjda med löneökningen på drygt 500kr i månaden? 

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • mejram1919
    kaffetunnan skrev 2013-05-05 18:43:31 följande:
    har de ändrat ob för helg? Jag fick nämligen bara helg ob och ingen natt ob.
    Tror inte man kan få flera sorters ob på samma gång.
    Oj, kan det vara så? Förvånad

Jag tog för givet att man fick mer på helgerna? Då kan ju ingen vilja ta fredags/lördagsnätter väll? Förvånad
  • Mandyyy

Jobbar som uska på en hjärtavdelning/övervakning:)
    Full rulle må jag säga!

• finskaflikkan

Hoppar gärna in här jag också! Jobbar som uska på ett äldreboende. Men söker jobb på sjukhus i närheten.  

• finskaflikkan
    Mandyyy skrev 2013-05-05 23:27:12 följande:
    Jobbar som uska på en hjärtavdelning/övervakning:)
    Full rulle må jag säga!

Ååååååh va kul! Min dröm ju att få jobba på just hjärtavdelningen! Solig
  • Mandyyy
    finskaflikkan skrev 2013-05-05 23:30:01 följande:
    Ååååååh va kul! Min dröm ju att få jobba på just hjärtavdelningen! Solig
    Åh jaså! :) Vad kul! 
    Man lär sig otroligt mycket. Ingen dag är sig lik :) 
  • kimsi
    mejram1919 skrev 2013-05-05 23:24:27 följande:
    Oj, kan det vara så? Förvånad

Jag tog för givet att man fick mer på helgerna? Då kan ju ingen vilja ta fredags/lördagsnätter väll? Förvånad
    På helgerna betalar det exakt samma lön från fredag kväll fram till och med måndag morgon. Och "vilja" ta fredag- och lördagsnätter, tja är det på schema så är det ju bara att klistra på ett leende och jobba. Men det är klart, det är inte alltid det lättaste att få in villiga vikarier, särskilt inte med kort varsel.
Svar på tråden Vi Undersköterskor!