Tusse Misse skrev 2012-05-04 20:09:05 följande:
Härlig tråd! Jag utbildar mig till uska nu och har gått en termin. Är ute på praktik nummer ett nu i äldreomsorgen.
Känner mig lite (mycket) bortkommen då jag varit borta från arbete i många många år. Praktiserat två dagar och känner en väldig press på att jag ska göra så mycket. Är fortfarande livrädd. Önskade man fick gå bredvid några veckor. Alltså ta vid där man känner sig bekväm osv.
Hur har det varit på era praktiker?
Säger som Emma, du ska absolut inte göra något om du känner dig osäker och du ska inte vara ensam!
Prata med läraren eller med handledare om detta.
Lycka till!
Novelli skrev 2012-05-04 19:32:21 följande:
Hej alla undersköterskor!
Jag har inte varit här inne på länge och ser att det är fler som varit upptagna.
Det börjar dra ihop sig för mig men jag har valt att inte sätta min lille son på dagis nu utan vänta lite till. Istaället tänkte jag söka vårdnadsbidrag och jobba extra varannan helg och på kvällar.
Nu till mina frågor;
Är det någon som vet hur många timmar får man jobba med vårdnadsbidrag?
Finns det någon förmedling, typ Manpower som man kan söka jobb som undersköterska? Eller är det bara Pooler på AF som gäller?
Jag har hört att man får mer betalt om man får jobben via någon rekryteringsfirma som typ Manpower.
Finns det några andra än Manpower, speciellt i Halland- och Göteborgsregionen?
Är det någon som är anställd som undersköterska via en förmedling typ Manpower, vet inte vad det heter, Rekryteringsfirma? inom Hallands- eller Göteborgsområdet?
Mycket tacksam för svar
Hej! Tyvärr, jag är anställd inom kommun! Men testa att googla eller fråga på facebook. Jag brukar alltid fråga runt för man har ju trots allt ett antal vänner/bekanta på fb som kan sitta på stor kunskap :)
Funderat på norge? där används ju rekryteringsfirmor mycket och jag har en vän som är ssk och MKT nöjd med att arbeta på det sättet!