• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Enniie

Ja men jusstja ! Jag skall ju också va med på det mötet kom jag på nu. Så vi syns på torsdag !

• Idapida83

Bra skor ska jag komma ihåg:) Då ses vi på torsdag!

• Steeephi

Har skrivit länge länge sen i tråden men nu har jag bestämt mig och ska söka utb. för uska :) förhoppnigsvis börjar jag i höst eller vinter. Spännande!! :)

Åh måste vara himla kul att jobba på förlossningen. Min dröm är att jobba på neonatalen :) vet inte om det går som uska dock.

• Enniie

Steeephi: Det går visst. Iallafall här I Örebro. Det är verkligen jättekul att jobba på förlossningen, och det känns nästan löjligt att få betalt för det... Vart läser du till uska då ? Distans eller ?

• Steeephi

Åh men vad kul, hoppas det går här med annars får jag väl flyttal ;) det verkar så mysigt att jobba med sånt. Jag ska försöka få praktik där, om det går med. Få in en fot. :). Jag ska läsa i Linköping, här där jag bor. Det är på 3 terminer med men jag har några ämnen klara redan så kan bli kortare. :)

• Tidiz

Hej hopp!

Är inte färdig Uska men kommer nog aldrig bli det heller. Jobbar som vårdbiträde inom äldrevården just nu, timmar å semester vik. Kanske inte mitt drömyrke men jag tar vad jag får. Får jag vara med här ändå?

• Enniie

Tidiz: Du har ju ett vårdjobb och gör samma arbetsuppgifter som en uska, så jag hälsar dig välkommen !

• Päron1986
    Tidiz skrev 2011-06-26 16:01:05 följande:

Hej hopp!

Är inte färdig Uska men kommer nog aldrig bli det heller. Jobbar som vårdbiträde inom äldrevården just nu, timmar å semester vik. Kanske inte mitt drömyrke men jag tar vad jag får. Får jag vara med här ändå?

Klart du är välkommen :)
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-08 11:37:42 följande:
    Imorgon börjar jag jobba som timvikarie på förlossningen !! Gissa om jag är glad !?
    GRATTIS!
    Idapida83 skrev 2011-06-08 13:32:05 följande:
    Å vad roligt!!! GRATTIS till drömjobbet!!
    oh.. vad kul, ni kommer alltså jobba tillsammans i Örebro?
    Spännande! Inte så långt ifrån mig. Bor i Karlstad!
  • Enniie

Päronsplit: nää, de e väl ca 10 mil från örebro ? tack så mkt ! Är sååå glad över denna chans. Världens bästa jobb !

• Päron1986
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-26 22:02:51 följande:
    Päronsplit: nää, de e väl ca 10 mil från örebro ? tack så mkt ! Är sååå glad över denna chans. Världens bästa jobb !
    Nu blev jag ju väldans nyfiken... det är nog något jag själv vill testa på :)
    Tja, vad långt kan det vara? 10-15 mil?
Svar på tråden Vi Undersköterskor!