• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Enniie

Idapida83: jaa, det var ju på USÖ jag sökte. Jag håller just nu alla tummar på att jag får det. Grattis till dig ! Har du jobbat på förlossningen innan ?

• Idapida83
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-01 11:35:02 följande:
    Idapida83: jaa, det var ju på USÖ jag sökte. Jag håller just nu alla tummar på att jag får det. Grattis till dig ! Har du jobbat på förlossningen innan ?
    Jag hoppas verkligen du får det! Jag grät när jag fick jobbet:) Så glad blev jag! Jag har inte jobbat på förlossning innan så det blir en ny erfarenhet:)
  • Enniie

Idapida83: ja, tro mig, det kommer jag också att göra ! Bara att hålla tummarna nu !

• Idapida83
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-01 13:20:36 följande:
    Idapida83: ja, tro mig, det kommer jag också att göra ! Bara att hålla tummarna nu !
    Jag håller mina tummar för dig!
  • Idapida83

Tvåbarnsmamma: Hur går det? Har du hört nå mer om jobbet?!

• Enniie

Jaa, jag kunde inte hålla mig så jag ringde upp henne idag. På henne lät de som om jag skulle få timvik. Hon ringde mina referenser idag, men på tisdag återkommer hon med ett ''klart'' besked. Hon sa att jag inte skulle vara orolig då ja nämnde till henne att jag vart nervös hela veckan, då hon behövde en extra. jag tar det positivt, men jag väntar med att bli överlycklig till jag får allt helt bekräftat.

• Idapida83
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-03 20:14:08 följande:
    Jaa, jag kunde inte hålla mig så jag ringde upp henne idag. På henne lät de som om jag skulle få timvik. Hon ringde mina referenser idag, men på tisdag återkommer hon med ett ''klart'' besked. Hon sa att jag inte skulle vara orolig då ja nämnde till henne att jag vart nervös hela veckan, då hon behövde en extra. jag tar det positivt, men jag väntar med att bli överlycklig till jag får allt helt bekräftat.
    Vad bra! uppdatera på tisdag vad det slutgiltiga svaret blev:)
  • 123ABC

Vad kul att läsa om era jobbplaner och om er som väntar på svar! Verkligen häftigt med förlossningen!

Ni som jobbar i hemvården, hur lång tid tog det innan ni "rotade" er på arbetsplatsen? Där jag jobbar är det många som är "gamla" i gänget som visar och tycker hur allt ska vara, alla ska ju jobba lika men när "vågar" man säga ifrån och göra på sitt eget sätt?

• Idapida83

Tvåbarnsmamman: Är du överlycklig nu?! Fick du jobbet på förlossningen?

• Enniie

Jag måste säga att hon är väldigt dålig på att höra av sig ! Men jag ville inte ringa o stressa idag då det vart helg o röd dag, men ringer hon inte imorgon innan kl14 så ringer jag upp. Detta känns ju hopplöst...!

Svar på tråden Vi Undersköterskor!