• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • Tant Groda
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-07 21:13:43 följande:
    Jag måste säga att hon är väldigt dålig på att höra av sig ! Men jag ville inte ringa o stressa idag då det vart helg o röd dag, men ringer hon inte imorgon innan kl14 så ringer jag upp. Detta känns ju hopplöst...!
    När jag fick mitt nuvarande jobb så ringde inte min chef upp heller, trodde inte att jag fått det, men en dag så ringde en person och ville ge mig ett schema...Båda 2 blev lite ställda, men min chef hade glömt att ringa och berätta!
  • Idapida83
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-07 21:13:43 följande:
    Jag måste säga att hon är väldigt dålig på att höra av sig ! Men jag ville inte ringa o stressa idag då det vart helg o röd dag, men ringer hon inte imorgon innan kl14 så ringer jag upp. Detta känns ju hopplöst...!
    Det kan ju helt enkelt vara så att hon blivit sjuk och inte är på jobbet. Hon ringer nog den här veckan iallafall. Du måste ju få ett svar oavsett!
  • Enniie

Ja, jag tycker det ! Måste ju veta hur allt blir. Men ringer hon inte innan 14 så ringer jag henne... Ja menar, oavsett om jag ''bara'' blir timvikarie lr inte så måste hon ju lämna besked, och inte dra ut på det I flera veckor, det är inte direkt snällt med tanke på hur nervös jag är...

• Enniie

Imorgon börjar jag jobba som timvikarie på förlossningen !! Gissa om jag är glad !?

• Fantastic 4

Hej!!
    Jag har jobbat som uska sen -96, 13 år på äldreboende och nu sista året inom plastikkirurgi!!! Jag stormtrivs där jag jobbar nu, bättre arbetsplats kan man nog inte ha!!!

Mamma till 4 underverk!!!
  • Idapida83
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-08 11:37:42 följande:
    Imorgon börjar jag jobba som timvikarie på förlossningen !! Gissa om jag är glad !?
    Å vad roligt!!! GRATTIS till drömjobbet!!
  • Idapida83
    Fantastic 4 skrev 2011-06-08 11:44:53 följande:
    Hej!!
    Jag har jobbat som uska sen -96, 13 år på äldreboende och nu sista året inom plastikkirurgi!!! Jag stormtrivs där jag jobbar nu, bättre arbetsplats kan man nog inte ha!!!
    Ja det måste vara roligt att se alla omvandlingar:)
  • Idapida83
    TvåBarnsMamma88 skrev 2011-06-08 13:51:22 följande:
    Tack idapida83 ! Vi syns väl ?
    Det lär vi garanterat göra:) Verkar det vara bra där då? Jag ska in på introduktionsmöte på torsdag:)
  • Enniie

Jaa, det tycker jag. Det är ju mkt att göra o lära sig, men jösses vilket underbart jobb ! Jag vet inte när vi kmr att ses, för jag jobbar dag imorgon, sen blire 4 nattpass för mig. :) Men någon gång så. Du kommer att älska det ! Se till att ha bekväma innerskor, jag har missat det o haft otroligt ont I fötterna nu efter allt springande.

Svar på tråden Vi Undersköterskor!