• Päron1986

Vi Undersköterskor!

Jag tänkte starta en tråd för oss Undersköterskor!

Här kan vi berätta om vårt arbete, dela med oss av erfarenheter, löner, rutiner osv!

Hemtjänst, äldreboenden, sjukhus osv!

Fast.. vi tänker såklart på att vi inte bryter någon sekretess!

Hoppas ni tycker det är en rolig tråd och att vi blir många som följs åt :)

Lite om mig:
    Jag blev undersköterska våren 2008 och har jobbat i hemtjänst sen dess, har erfarenhet av boenden sen tidigare!

• Svar på tråden Vi Undersköterskor!
  • hallonblomma

Hoppar in i denna tråden. Jobbar som uska på operation och sterilcentral men är för tillfälligt föräldraledig...iallafall i en månad till.
    Tant Groda: vad hände igår?

• Tant Groda

En patient rymde och en fick gå till IVA....allt samband med att patienterna skulle äta och sen en hel hög med inläggningar...idag är det lugnt VÄLDIGT LUGNT, så snart hem för att fira jul

• Tant Groda

Ska bara jobba idag sen är jag ledig i 5 dagar!!!!!!

Som läget är på jobb just nu är usk guds straff till männskligheten!
    De har klagat på allt och ingenting.
    Igår fick jag mej en blåsning av en ssk för att jag sagt att en person som var sjuk dagen innan var frisk, det visade sig att denna person var sjuk. Problemet var att h*n hade friskanmält sig, men sen inte kom. Detta visste inte denna ssk och skällde på mej, men anledningen till att jag sa att hon var frisk var att jag hade pratat med personalansvarig som sa till mej att hon var frisk och då utgår jag från det när någon sen frågar mej. Berättade detta för en kollega och då råkade chefen höra och frågade vad som hänt och hon tyckte inte jag gjort fel!
    Varför jag frågade personalansvarig var för att om personen i fråga fortfarande var sjuk, så skulle hon kunna ringa in någon redan på morgonen och eftersom vi är en storavd så är det inte säkert att personalansvarig vet om alla sjuka

• morrontrött