• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin

Anton, vilken konstig kund. Jag hoppas du får huset sålt så att han inte drar sig ur.

Stockholm eller Göteborg känns väl mest lämpligt för en träff.
    Skulle vara jättekul om vi lyckas få till ett datum när så många som möjligt kan.
    Kanske i slutet mars början av april innan det blir tid för konfirmationer, bröllop och diverse avslutningar.

• mage06

Hej, hej! Fy för halsfluss ni som har det! Det är ju så obehagligt! Krya på er!

Ja många av er har väl träffats förut? Jag tycker att det skulle vara roligt.

Titta här så urgulligt! Om det ändå varit två sänggavlar...
    www.blocket.se/stockholm/Sanggavel__2_sangskap_och_byra_24817989.htm&w=2

Sen kräks jag snart på ordet shabby Men den här tycker jag är så fin!
    www.tradera.com/Jattestor-ny-oval-klocka-farfarsmodell-sa-shabby-chic---auktion_103323684

Nu skall jag gå ut och gå en sväng... och rocka Rocky Roadsen i magen lite

• Peak
    Anton2005 skrev 2009-12-28 14:33:14 följande:
    Herre gud jag sitter på jobbet fast att jag igentligen skulle vara ledig idag. Jag skulle skriva kontrakt på ett hus men nu har köparen ändrat sig och vill inte skriva kontrakt i december för att det känns bättre att börja nya året med ett husköp och för att det känns så mycket de här dagarna eftersom julen är jesus födelse. Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu....men jag tycker det var helt idiotiskt av honom eftersom han själv tjatat om kontrakt idag. Är han så religös så borde han väl aldrig bokat kontrakt denna dag från första början. Jag höll iaf på att trilla av stolen och är skit sur nu
    haha du livade upp min tråkiga halsfluss-kväll så jag nästan fick lite mer ont av att skratta lite
    Amelié77 skrev 2009-12-28 17:09:03 följande:
    Peak - okej...till mig sa de att man inte smittar dagen efter att man börjat med penicillin. Jag fick 2 tabletter per dag. Skulle väldigt gärna vara hemma imorgon också, för jag har ju jäkligt ont i halsen ännu. Kan inte tro att det helt plötsligt skulle vara borta imorgon... Anton2005 - jisses, vilken konstig kund!
    Åh ge mig whatever-she´s-having!!!
    LCroft skrev 2009-12-28 17:59:54 följande:
    Krya på er MissG och Peak och alla andra som är krassliga!
    Tack!!
    Pums skrev 2009-12-28 18:53:43 följande:
    Hej alla!! Nu äntligen har vår lilla familj återhämtat sig från julen från h-e när kräksjukan invarderade vårat hem. Enda julen jag inte gick upp i vikt i alla fall.
    Fniss - trist sätt men skönt att ni är friska nu!
    Jag trodde på lite samma sak här när man inte kan äta, lite halsflusskur istället för GI-diet men nix jag är tydligen bra på att behålla fettet! Riktigt ser hur musklerna förvandlades till fett nu under julen!
  • mage06
    Anton2005 skrev 2009-12-28 14:33:14 följande:
    Herre gud jag sitter på jobbet fast att jag igentligen skulle vara ledig idag. Jag skulle skriva kontrakt på ett hus men nu har köparen ändrat sig och vill inte skriva kontrakt i december för att det känns bättre att börja nya året med ett husköp och för att det känns så mycket de här dagarna eftersom julen är jesus födelse. Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu....men jag tycker det var helt idiotiskt av honom eftersom han själv tjatat om kontrakt idag. Är han så religös så borde han väl aldrig bokat kontrakt denna dag från första början. Jag höll iaf på att trilla av stolen och är skit sur nu
    Haha, missade dig... Såå komiskt, men troligen inte för dig just då... Vidskeplig köpare troligen...
  • mariaw

Anton: Trist köpare och konstigt argument till uppskjut av kontraktskrivning... Förstår om du blev sur, även om vi andra kan skratta lite åt dessa konstigheter{#lang_emotions_smile}

Peak: Halsfluss läker oftast inte utan penicillin eftersom den orsakas av en bakterie. Även om den läker kan den senare ge infektioner i andra delar av kroppen och rekommendationen och behandlingen är därför penicillin! Konstigt råd från sjukvårdsrådgivningen... Krya på dig och även du Miss Goldie!

Ang Vita hem träff så tycker jag det är en jättebra idé. Göteborg eller Stockholm är vilket som...

Nu jobbar vi på insidan av utbyggnaden och jag skulle bli jätteglad för tips ang badrumsinredning. Vitt, enkelt och en stilren miljö... Ritning finns i bloggen med fina badrumsmiljöer från företag jag känner till...

• Prinsessan Leia

hoppar in och kikar lite snabbt
    halsfluss, usch hoppas ni kryar på er!! man smittar de 3 första dagarna med kåvepenin.
    Och rek. att då vara hemma.
    Här hostar vi vidare, alla utom maken. Ett virus. Fick lite hostmedicin som ska stänga av hostreflexen i hjärnan (låter otäckt värre) som ska provas i natt. Allt för att få sova
    Va inne och jobba idag, satte så mkt och bra ordrar att jag nu får ledig till måndag JIHO!!
    träff, alltid lockande

• Peak
    mwe skrev 2009-12-28 21:12:34 följande:
    Peak: Halsfluss läker oftast inte utan penicillin eftersom den orsakas av en bakterie. Även om den läker kan den senare ge infektioner i andra delar av kroppen och rekommendationen och behandlingen är därför penicillin! Konstigt råd från sjukvårdsrådgivningen... Krya på dig och även du Miss Goldie!
    ja jag trodde också det! Men läste en del på nätet för att se om de hade rätt och det var verkligen dubbla budskap. Jaja nu har jag mina piller iaf och jag släpper dem inte! Dags för ett nytt...
  • Sussi N
    mage06 skrev 2009-12-28 00:14:07 följande:
    Hej, hej! Hoppas alla har det bättre nu!

...och jag är sååå nyfiken!

Det skulle vara trevligt...Stockholm då? Jag borde försöka sova...som vanligt..och så mycket snö som jag skottat idag (som nu smälter bort av sig själv) så borde det gå
    Nu behöver du inte vara nyfiken längre
    men jag får nog inte skriva här vart man kan se dom (tror det är reklam)....ha,ha
  • Amelié77

Ja, då sitter man här på jobbet då...har fortfarande ont i halsen, men vad kan man göra. Bara att åka hit då när jag inte blev sjukskriven mer än en dag.