• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Amelié77

Jag skulle behöva tips på vilken grå nyans vi ska måla på väggarna i kvisten. Vi ska ha vit pärlspont uppå halva väggen och sen tänkte vi måla ganska ljusgrått ovanför (men inte alltför ljust). Jättesvårt att välja nyana, nån som har målat likadant och minns vilken nyans ni har valt?

• Peak
    Amelié77 skrev 2009-12-29 07:45:12 följande:
    Ja, då sitter man här på jobbet då...har fortfarande ont i halsen, men vad kan man göra. Bara att åka hit då när jag inte blev sjukskriven mer än en dag.
    jag tog två tabletter igår och jag kände mig så bra att jag kunde äta igår kväll! (och mosade i mig lite chips också!) Idag känns det fortfarande tjockt men det gör inte ont när jag sväljer! Jag är hemma idag och imorgon också!
  • Amelié77
    Peak skrev 2009-12-29 13:35:51 följande:
    jag tog två tabletter igår och jag kände mig så bra att jag kunde äta igår kväll! (och mosade i mig lite chips också!) Idag känns det fortfarande tjockt men det gör inte ont när jag sväljer! Jag är hemma idag och imorgon också!
    Åh, jag vill också vara hemma! Det gör nog ganska bra på jobbet, men jag fryser och känner nog av att det inte är helt bra i kroppen. Gör ont i halsen ännu.
  • Juleja

Gud så fint Sussie!!! :)

Skickar krya-på-er-tankar till alla sjuklingar. Usch för baciller!

Är det någon somhar e-post till syster ruffa? Vill gärna maila henne men kan inte komma in i hennes blogg. Är det någon av er som är inbjuden dit som kan ge mig e-post?

• Anton2005

God kväll!

Krya på er alla sjuklingar.

Någon mer än jag som har lust att slänga ut julgranen redan? Algot välte hela julgranen över sig igår och det fläg glitter och kulor i hela rummet, han skrek som aldrig förr.

Någon som fyndat nå´t skoj på någon rea? Själv köpte jag en pyjamas idag mellan två kundbesök annars har det bara blivit mycket jobb dessa dagar och knappt inget ledigt alls så jag har inte hunnit titta runt så mycket

• LCroft
    Anton2005 skrev 2009-12-29 17:05:35 följande:
    God kväll! Krya på er alla sjuklingar. Någon mer än jag som har lust att slänga ut julgranen redan? Algot välte hela julgranen över sig igår och det fläg glitter och kulor i hela rummet, han skrek som aldrig förr. Någon som fyndat nå´t skoj på någon rea? Själv köpte jag en pyjamas idag mellan två kundbesök annars har det bara blivit mycket jobb dessa dagar och knappt inget ledigt alls så jag har inte hunnit titta runt så mycket
    Jag funderar också på att slänga ut julgranen, vet bara inte hur jag ska orka städa bort alla barr som lär komma av den så än står den var den står
  • Daggdroppen

Ja min rök ju igår, som jag srev i bloggen... Orkade inte titta på eländet. Än mindre försöka hålla undan efter barren.

Jag har inte alls varit på rea. Först var jag ju magsjuk och nu så har det kommit så kopiösa mängder med snö så jag har faktiskt inte vågat mig ut desto längre. Jag skulle till butiken men var på väg att köra fast. Brände ur avgasröret rejält Visst skottade jag snö, men gården är så stor så det finns ingen chans att jag skulle klara av att skotta allt. Maken får ta resten med traktorn ikväll.

Men jag har iaf klickat hem ett vitt överkast till gäst/arbetsrummet idag som tröst

• Pums

Hej på er alla!

Idag rensade och städade jag ut kylskåpet vilket var såååå välbehövligt.
    Nästan så jag skäms när jag insåg hur mycket det var därinne som hade passerat utgångsdatum.
    Man har ju mängder med burkar med sylt och sånt som inte används så ofta och man tänker att de ska hålla så länge.
    Så nu gapar det tomt men ack så rent i kylen!
    Tog ut precis all inredning och skurade in i minsta vrå.
    Kanske man blir extra nojjig nu när man varit magsjuk.

Tänk vad skönt det känns när man gjort en sån här sak som jag kännt varit överhängande en tid!{#lang_emotions_smile}

• Daggdroppen
    Pums skrev 2009-12-29 18:09:51 följande:
    Hej på er alla! Idag rensade och städade jag ut kylskåpet vilket var såååå välbehövligt. Nästan så jag skäms när jag insåg hur mycket det var därinne som hade passerat utgångsdatum. Man har ju mängder med burkar med sylt och sånt som inte används så ofta och man tänker att de ska hålla så länge. Så nu gapar det tomt men ack så rent i kylen! Tog ut precis all inredning och skurade in i minsta vrå. Kanske man blir extra nojjig nu när man varit magsjuk. Tänk vad skönt det känns när man gjort en sån här sak som jag kännt varit överhängande en tid!
    Skönt! Jag brukar rensa ur mitt nu och då för jag är expert på att köpa saker i tron att jag kommer att använda det, men sedan så glöms diverse saker bort och göms längst in... Passade senast på före jul så att det skulle vara fräscht med julmaten.