• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • mage06

Hej, hej! Hoppas alla har det bättre nu!

Sussi N skrev 2009-12-27 16:09:33 följande:
    Halloj! Länge sedan jag var här, har haft fullt upp både med jobb och hem innan jul Vi har iallafall haft en superskön, lugn, mysig jul hemma hos oss, lååånga lata dagar. Nu ser jag fram emot med spänning på att köra igång med nytt företag i januari och lansera kollektionen som jag tog fram i Kina, den kommer att visas för första gången på Formex i Januari, spännande... Lovar att snart visa bilder, men inte riktigt ännu...hi,hi Har annat nytt i bloggen: www.sussisvarld.blogspot.com
    ...och jag är sååå nyfiken!
    Anton2005 skrev 2009-12-27 22:10:00 följande:
    Jag tänkte höra om det är någon som är sugen på en vitahem-träff i vår? Vi gjorde ju ett tappert försök förra våren men det blev ju väldigt splittrat med flera forum och såna saker och det vore skoj om det verkligen blev av denna gång. Någon mer än jag som skulle tycka det var skoj?
    Det skulle vara trevligt...Stockholm då?

Jag borde försöka sova...som vanligt..och så mycket snö som jag skottat idag (som nu smälter bort av sig själv) så borde det gå
  • Sagalin

God morgon!

Ang träff så är jag ganska flexibel, det finns ju en del "nya" här sen förra träffen så det vore väldigt kul om vi kunde bestämma ett datum och stad så att så många som möjligt kan komma.

• Amelié77

Och jag har fått angina...vet inte om det heter samma i Sverige? Halsfluss kanske? Har iaf fått antibiotika idag och de tyckte att jag skulle gå till jobbet redan imorgon...fattar inte hur jag ska orka det så jag haft stegring idag och har dundrande huvudvärk och sååå ont i halsen. Men tydligen ska medicinen börja verka väldigt snabbt, så de sa att en dag sjukskrivning var det vanliga.

• Peak
    Amelié77 skrev 2009-12-28 12:23:06 följande:
    Och jag har fått angina...vet inte om det heter samma i Sverige? Halsfluss kanske? Har iaf fått antibiotika idag och de tyckte att jag skulle gå till jobbet redan imorgon...fattar inte hur jag ska orka det så jag haft stegring idag och har dundrande huvudvärk och sååå ont i halsen. Men tydligen ska medicinen börja verka väldigt snabbt, så de sa att en dag sjukskrivning var det vanliga.
    samma här, var på vårdcentralen idag och fick också penicillin (ringde jourmottagningen i helgen och de sa att det skulle läka ut av sig självt men det blir inte bättre utan sämre så jag orkar inte!) De sa till mig att jag fortfarande smittar 2 dagar efter jag har börjat med penicillinet och jag kunde inte hämta ut mitt förrän efter kl 17 ikväll! Missar ju en hel dag på det! Säkert 3 tabletter om dagen som vanligt...
  • Anton2005

Kul att det är fler än jag som skulle uppskatta en träff.
    Stockholm är ju bra med tanke på utbudet. När i vår tycker ni?

• Anton2005

Herre gud jag sitter på jobbet fast att jag igentligen skulle vara ledig idag. Jag skulle skriva kontrakt på ett hus men nu har köparen ändrat sig och vill inte skriva kontrakt i december för att det känns bättre att börja nya året med ett husköp och för att det känns så mycket de här dagarna eftersom julen är jesus födelse. Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu....men jag tycker det var helt idiotiskt av honom eftersom han själv tjatat om kontrakt idag. Är han så religös så borde han väl aldrig bokat kontrakt denna dag från första början. Jag höll iaf på att trilla av stolen och är skit sur nu

• Amelié77

Peak - okej...till mig sa de att man inte smittar dagen efter att man börjat med penicillin. Jag fick 2 tabletter per dag. Skulle väldigt gärna vara hemma imorgon också, för jag har ju jäkligt ont i halsen ännu. Kan inte tro att det helt plötsligt skulle vara borta imorgon...

Anton2005 - jisses, vilken konstig kund!

• LCroft

Hoppas ni alla haft en trevlig jul!

Idag var det tillbaka till vardagen och jobb igen, ännu imorgon jobbar jag sen flexar jag onsdag-torsdag, skönt med lite längre ledigt igen

Antar att MissGoldie fick en hästkur till pencillin Oftast tar det nog ett till två dygn tills pencillinet verkar och man inte smittar mer... Kanske det ändrats? Är ju några år sen jag jobbade på sjukhus sist Krya på er MissG och Peak och alla andra som är krassliga!

Anton: Förstår att du blev sur! Konstig typ det där...

Borde gå ut och skotta snö igen men orkar inte, det bara vräker ner här. Tror jag lämnar det åt mannen och Ida att göra imorgon istället

• Pums

Hej alla!!

Nu äntligen har vår lilla familj återhämtat sig från julen från h-e när kräksjukan invarderade vårat hem.
    Enda julen jag inte gick upp i vikt i alla fall{#lang_emotions_wink}.

Har knappt varit i närheten av datorn alls på en vecka nu.

Träff??
    Låter ju super skoj!!
    Sthlm passar mig utmärkt!