Buttons skrev 2009-10-28 23:45:39 följande:
Nej jag har inte startat en diskussion, jag försökte få slut på en som förstörde tråden. Jag vet inte om det var du eller "Anonym" men någon tjafsade om priset på tonfisk och hävdade att flera maträtter är för dyra, och det om något är att inte acceptera vad andra säger. Exakt vad menar du att jag vill att du ska hålla med mig om? Jag har inte gjort några påstående. Jag försökte visa att en diskussion om priset på en maträtt är värdelös eftersom man då måste utgå från vissa premisser man har fastställt själv, och det är inte säkert att någon annan är av samma åsikt. Så varför inte bara acceptera de tips som ges utan att anklaga den personen för att ge tips på för dyr mat?
Sorry att jag citerat hela ditt inlägg.
Du och jag är _inte_ ense, vi har olika sätt att se på saker. Du anser tex att priset på tonfisk i en tråd där man ska ta fram maträtter är oviktigt, jag anser att priset är viktigt.
Då uppstår en diskussion där vi försöker reda ut vad som är rätt och vad som är viktigt.
Det du då gör är att skapa en metadiskussion, som i det här fallet är totalt onödig. Möjligen kan den få dig att inse hur korkat den är, kanske även andra, men metaddiskussionen i sig är meningslös.
Hur ser du själv på ditt inlägg? Har du något som stödjer din tes om att ifrågasättande skulle vara kontraproduktivt?