• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil
    Fargoli skrev 2009-11-07 09:41:19 följande:
    Jag trodde inte heller det från början, men det är nog min bästa kompis som nyss fick barn och min mamma som lyckas "övertala" mig att inte kolla, för när min kompis fick minns jag att man var så nyfiken på att få veta vad det var och se om man hade rätt. Det verkar så spännande att få veta på det sättet vad bebis har för kön. Och jag känner att det inte spelar någon roll om jag får en pojk eller flicka. Så jag vill nog ha den där överraskningen
    Jo, mig spelar det heller ingen roll vad det blir. Det är lite sådär som jag har tänkt det. hur roligt det måste vara att gå och spekulera över vad det blir i alla veckor och sen få överaskningen när bebisen väl är ute. Spännande. Men på ett sätt var det roligt att veta också. man slapp kalla bebisen för det och jag känner att jag kunde knyta an mer till barnet i magen när jag visste vad det var för kön på den.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Fargoli
    mithrandil skrev 2009-11-07 11:15:45 följande:
    Jo, mig spelar det heller ingen roll vad det blir. Det är lite sådär som jag har tänkt det. hur roligt det måste vara att gå och spekulera över vad det blir i alla veckor och sen få överaskningen när bebisen väl är ute. Spännande. Men på ett sätt var det roligt att veta också. man slapp kalla bebisen för det och jag känner att jag kunde knyta an mer till barnet i magen när jag visste vad det var för kön på den.
    Ja det är ju sant. Vi har olika perioder, ibland är vi helt säkra på att ta reda på det och ibland är vi helt säkra på att inte göra det. Vore ju mysigt att veta det också, men just nu blir det inte så. Får väl se hur vi gör på rul i december eller januari
  • Yossan
    Bustrollen skrev 2009-11-07 10:05:12 följande:
    Det är gratis i örebro. Min bm sa så i alla fall.
    Ja, för dom som tillhör det landstinget ja, inte för oss andra...!
  • Yossan
    Fargoli skrev 2009-11-06 21:46:05 följande:
    Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder
    Vi visste med förra barnet. Inte för att dom sa något vid rul (för det vägrade dom göra!) utan för att vi bad dem zooma in rätt delar så att säga och själva såg en lite snopp! Skulle vilja veta den här gången också. Har kläder kvar sedan sonen och det vore smidigt att hinna komplettera med lite "tjejigt" om det vore det. Överraskad blir man ändå, man vet ju inte vilken typ av individ det är!!
  • Yossan

Är det fler än jag som tappar hår, förresten. Kanske beror det mest på stress? Men kanske även på graviditeten? Det är tussar i borsten... Och fram i luggen är det luddigt av "babyhår", hårstrån som gått av. Suck!

• Fargoli

Jag tappar mycket hår, så fort jag tar tag i det åker det med några hårstrån, och lika varje gång efter att jag duschat. Men vet inte om det är för graviditeten eller stressen

• stina84
    Yossan skrev 2009-11-07 12:35:46 följande:
    Ja, för dom som tillhör det landstinget ja, inte för oss andra...!
    Vi har också gratis. Tror det kommer bli så mer och mer över hela landet. Här är det nytt för i år. Bor i småland
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-11-07 12:51:00 följande:
    Jag tappar mycket hår, så fort jag tar tag i det åker det med några hårstrån, och lika varje gång efter att jag duschat. Men vet inte om det är för graviditeten eller stressen
    Kan nog vara en kombination kanske?
    Vet när jag var gravid med dottern så slutade jag tappa hår efter halva graviditeten ungefär. Tappade i stort sett inte ett enda hårstrå på 20v. Har i vanliga fall jätte tjockt hår, många och grova hårstrån och får rensa borsten i stort sett varje dag. Efter graviditeten när jag slutade amma ungefär så trodde jag att jag skulle bli flintskallig! Då tog jag igen allt det jag inte tappat under graviditeten och tappade allt på 1 månad ungefär. Vart orolig ett tag men det är väldigt vanligt har jag förstått nu i efterhand
  • stina84
    JuliaIsabella skrev 2009-11-07 11:22:59 följande:
    Vecka 10 i dag tiden går rätt fort i alla fall =) bm på tisdag
    Ja vist gör det! Tror det känns som om tiden går fortare när man redan har barn hemma. Minns att tiden när jag väntade dottern gick jätte sakta!
    Jag har BM besök på måndag, är då 10 veckor fulla
Svar på tråden BF Juni 2010!