• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    Fargoli skrev 2009-11-07 20:36:12 följande:
    Nu längtar jag till på måndag så man får göra vul! Är det många av er som INTE har eller kommer göra vul?
    jag har inte men ska göra, vet inte när än, ska ringa om tid på måndag men de är för att ja inte är ritkigt 100 på i vilken vecka jag är i
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

Någon som firar fars dag?
    hur ska ni göra imorgon?

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • hepalima
    mejola skrev 2009-11-07 20:51:07 följande:
    Någon som firar fars dag?hur ska ni göra imorgon?
    Japp imorgon blir det resturang me sambon å våra föräldrar, sen har jag en överraskning till min mamma som fyller nästa vecka och en till pappa för att han är just min pappa. Dom skall få gå på VIP bio (flickan som lekte med elden) Jag hoppas att dom kommer bli glada...
    Sen har jag köpt en tröja till min kille som kommer att bli pappa även om han inte är det riktigt än.. skall oxå baka kladdkaka för det är hans favorit=)

Jag har inte gjort något vul och kommer nog inte häller att göra det.. Varför gör man de? Jag har ju gjort ul och skall på ett nytt nästa vecka.. här gör man nog bara det om man inte vet vilken vecka man är i och det kunde dom räkna ut med ett ul på mig.... God kväll
  • kozzan

Jag har inte gjort vul men funderar på att be om det på ons när jag ska till läkaren. Jag har väldig växtärk så jag tror inte nåt är fel men det skulle vara skönt att få det bekräftat... Vi har funderat på att göra 4D i v25+ och ta med dottern som är 3½år. Har ni andra tänkt nåt på 4D, nån med erfarenhet kanske?

• mejola

mysigt du kommer göra det för dem
    bio låter ju som en riktigt bra idé.

vul är inte standard här heller, man gör endast ett ul i v18 och thats it om de nu inte finner någon anledning att göra fler.
    Min mens är så oregelbunden så ja är småskeptisk till vilken vecka ja är i exakt så ska kolla upp de annars hade ja inte gjort nått vul heller.
    de är ju inte bra för bebisen heller att utsättas för vul/ul så man ska ju undvika de i den mån de går

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Summer
    mejola skrev 2009-11-07 21:30:07 följande:
    mysigt du kommer göra det för dem bio låter ju som en riktigt bra idé.vul är inte standard här heller, man gör endast ett ul i v18 och thats it om de nu inte finner någon anledning att göra fler.Min mens är så oregelbunden så ja är småskeptisk till vilken vecka ja är i exakt så ska kolla upp de annars hade ja inte gjort nått vul heller. de är ju inte bra för bebisen heller att utsättas för vul/ul så man ska ju undvika de i den mån de går
    Varför är det inte bra för bebisen att utsättas för VUL/UL? Jag har gjort 5 st hittills och är bara i v 9.
    Bebisen ligger ju skyddad i livmodern som är stängd...?
  • mejola
    Summer skrev 2009-11-07 22:48:26 följande:
    Varför är det inte bra för bebisen att utsättas för VUL/UL? Jag har gjort 5 st hittills och är bara i v 9.Bebisen ligger ju skyddad i livmodern som är stängd...?
    Nått Bm sa men ja är småskeptisk men känner ändå att de känns lite småotäckt om man tänker på att de är ljudvågor som studsar fram och tillbaka och på så sätt bildar den bilden man får se.
    Vissa säger att de kan få små hjärnskador (typ bli vänsterhänta som egentligen är småkomiskt) och andra säger att de är humbug alltihopa.
    Jag är en hönsmamma så låter bli i största mån haha, vill inte ens ta alevedon om de inte är superkris
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Nivde

Gokväll!

Vad jag har läst så kan fostervattnet värmas upp av ultraljudsvågorna.

Här går jag in i v. 8 imorgon!

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Nivde

Obs! Jag har alltså läst att fostervattnet kan värmas och ju mer avancerat ultraljud desto högre värme. Men det finns säkert studier som motsäger det så jag vill inte framstå som att jag är någon expert på området.

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • mejola

mysigt med v8

Ja de finns så mycket olika saker alla säger om ul så man vågar ju inte uttrycka sig mer än de man själv känner
    Tex vaccinet är ju lika stor fråga, bra eller dåligt

♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!