• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-08 09:36:37 följande:
    jovisst men vi är också en av de få länder som har helt gratis vård också, och som också anser att vul/ul endast är för att kolla så allt är okej och fastställa exakt datum annars är de ju faktist rätt onödigt, bebisen kommer ju ut förr eller senare så man får se den vilket fall som helst så varför utsätta den för den pyttelilla risk det ev finns av alla dessa ljudvågor för att man är nyfiken.Vi har de ju otroligt bra och är extremt bortskämda när de gäller vården.
    Du har så rätt! Folk är så duktiga på att bara se nackdelarna med allt så de missar alla fördelar! Sverige har helt klart mer fördelar än nackdelar när det gäller vården. Tänk bara vad en sängplats hade kostat för 1 natt om man hade bott någon annan stans. Inte gratis vill jag lova
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fargoli

Är det bara jag som får magont som känns som magknip i nedre delen av magen, typ runt och under naveln? Vad är det?

• MaraFara

Nej, jag får inte magknip, men däremot så har jag en väldigt obehaglig känsla i nivå med ljumskarna, och mest på höger sida.. Det spänner å drar, och jag har en misstanke om att det skulle kunna vara ligament.. Annars har jag dagligen mensvärk/växtvärk..

• Xtra

Och jag har fortfarande typ inga symptom. Nu är det över en vecka sen jag kände molvärk i magen sist... gick in i vecka 10 igår. Är så rädd att det är ett MA...

Mina bröst ömmar bara pyttelite, och visserligen känner jag hur det liksom "stramar" i musklerna eller nåt i magen när jag sträcker på mig, speciellt när jag ligger på magen...

Men annars känner jag ingenting. Jag försöker vara positiv, på onsdag är det Freja-samtal (om fosterdiagnostik) och sedan hoppas jag att det blir KUB-test (UL-ljudet som jag längtar till) snart...

Någon mer som har hemskt synliga blodådror? Mina ben ser hemska ut tycker jag... och häromdagen tyckte jag mig se blodådror på magen med! Haha. Brösten och bröstkorgen och ju blåstreckrandiga sen länge... men nu har det alltså spridit sig även till benen. Ganska komiskt.

• Fargoli

MaraFara: Det är typ som mensverk jag känner också, det håller i sig kanske en minut, sen släpper det. Kommer bara någon gång i veckan. Men är obehagligt när det kommer, hur jag än sitter, står, ligger eller andas känns det.

Xtra: Jag tror inte det är ma, symtomen kan ju försvinna någon vecka för att sedan komma tillbaka. Och en del har ju inga symtom alls under hela graviditeten. Så tror och hoppas allt är bra för dig!

• mejola
    Xtra skrev 2009-11-08 11:22:47 följande:
    Och jag har fortfarande typ inga symptom. Nu är det över en vecka sen jag kände molvärk i magen sist... gick in i vecka 10 igår. Är så rädd att det är ett MA...Mina bröst ömmar bara pyttelite, och visserligen känner jag hur det liksom "stramar" i musklerna eller nåt i magen när jag sträcker på mig, speciellt när jag ligger på magen...Men annars känner jag ingenting. Jag försöker vara positiv, på onsdag är det Freja-samtal (om fosterdiagnostik) och sedan hoppas jag att det blir KUB-test (UL-ljudet som jag längtar till) snart...Någon mer som har hemskt synliga blodådror? Mina ben ser hemska ut tycker jag... och häromdagen tyckte jag mig se blodådror på magen med! Haha. Brösten och bröstkorgen och ju blåstreckrandiga sen länge... men nu har det alltså spridit sig även till benen. Ganska komiskt.
    de finns ju nått som kallas "spökveckorna" då alla symptom försvinner och man känner sig helt tom. Inget att oroa sig för, de är bara kroppen som vant sig och kommit in i "rutinerna"
    Snart har du nog med ont och klumpig som en flodhäst så passa på att njut
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    Xtra skrev 2009-11-08 11:22:47 följande:
    Och jag har fortfarande typ inga symptom. Nu är det över en vecka sen jag kände molvärk i magen sist... gick in i vecka 10 igår. Är så rädd att det är ett MA...Mina bröst ömmar bara pyttelite, och visserligen känner jag hur det liksom "stramar" i musklerna eller nåt i magen när jag sträcker på mig, speciellt när jag ligger på magen...Men annars känner jag ingenting. Jag försöker vara positiv, på onsdag är det Freja-samtal (om fosterdiagnostik) och sedan hoppas jag att det blir KUB-test (UL-ljudet som jag längtar till) snart...Någon mer som har hemskt synliga blodådror? Mina ben ser hemska ut tycker jag... och häromdagen tyckte jag mig se blodådror på magen med! Haha. Brösten och bröstkorgen och ju blåstreckrandiga sen länge... men nu har det alltså spridit sig även till benen. Ganska komiskt.
    Jag har med haft så att symtomen försvunnit. Jag har inte många symtom nu heller. Kan ha liiiite molvärk i magen emellanåt och brösten ömmar och är lite större och som du säger synligare ådror på. Annars är det inte mycket att hänga i granen Fast jag är tacksam ändå, så länge jag slipper illamående så är jag super nöjd

Imorgon ska jag på inskrivning hos BM, är då 10 fulla veckor gången
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-08 13:35:25 följande:
    Jag har med haft så att symtomen försvunnit. Jag har inte många symtom nu heller. Kan ha liiiite molvärk i magen emellanåt och brösten ömmar och är lite större och som du säger synligare ådror på. Annars är det inte mycket att hänga i granen Fast jag är tacksam ändå, så länge jag slipper illamående så är jag super nöjd Imorgon ska jag på inskrivning hos BM, är då 10 fulla veckor gången
    Och samma här! Jag har inte heller mycket symptom just nu, brösten ömmar inte heller som de brukar och det var några dagar sedan jag hade molvärk. Jag går in i vecka 10 idag och imorgon ska jag skriva in mig och träffa barnmorskan för första gången.
    Är detta spökveckorna tro?
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-08 13:43:07 följande:
    Och samma här! Jag har inte heller mycket symptom just nu, brösten ömmar inte heller som de brukar och det var några dagar sedan jag hade molvärk. Jag går in i vecka 10 idag och imorgon ska jag skriva in mig och träffa barnmorskan för första gången.Är detta spökveckorna tro?
    haha ja, kanske det Skönt att man inte är ensam iallafall
    Hur går det med dina blödningar nu då?
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-08 13:45:49 följande:
    haha ja, kanske det Skönt att man inte är ensam iallafall Hur går det med dina blödningar nu då?
    Jag har inte blött igår eller idag så jag hoppas att de inte kommer tillbaka. Tydligen kan man blöda då man egentligen skulle ha mens. jag försöker att inte oroa mig så mycket. På tisdag är det dags för nytt VUL. Hoppas hoppas!
Svar på tråden BF Juni 2010!