• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Susi85
    Sweetangel85 skrev 2009-11-06 13:54:24 följande:
    Här i Tranås iaf så erbjuds alla att göra KUB-test nu, var nytt för i år- Och det var gratis.
    Samma här i Örebro, Kubteste erbjuds alla och är gratis för alla- jag är 24 och ska göra det om ca 3 veckor, helt gratis! så det är olika i olika län
  • MumTwins

Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.

Jag önskar er alla andra lycka till!!

• Miss Johanna
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd. Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Nej vad tråkigt!!!! Hoppas att ni lyckas snart igen!
  • MumTwins

Miss Johanna skrev 2009-11-06 15:37:05 följande:

Nej vad tråkigt!!!! Hoppas att ni lyckas snart igen!
    Tack det hoppas vi ockås!!
  • mejola
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Jag beklagar verkligen
    Massa kramar och hoppas ni snart kommer få ett positivt besked inom kort
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • MumTwins
    mejola skrev 2009-11-06 15:53:47 följande:
    Jag beklagar verkligen Massa kramar och hoppas ni snart kommer få ett positivt besked inom kort
    Tack!!
  • JuliaIsabella
    Sweetangel85 skrev 2009-11-06 13:52:26 följande:
    jaa det e exakt så jag tänker o förklarade ovan till en annan. Inte att jag inte skulle älska mitt barn utan just för den mentala biten.. vill jag veta eller inte? det e det jag inte vet.. men förstår att de måste kommit som en chock, o att du självklart älskar din son mer än allt annat får man fråga om de fanns några "tecken" alls på att sonen hade ds? tex höga sf-mått, eller ngt annat?
    Hejsan nej det fanns inga tecken alls men jag kände på mig att någe var fel han var så himla slö i magen i slutet och jag gick ner3 kg i slutet utan att han var fixerad men har gjort massor av extra ul och ingen sett någe fel då han inte hellr har någe stort hjärtfel tack och lov
    men som sagt vill man veta innan eller inte???
    nu i efterhand så skulle jag vilja ha vetat innan bara för att förbereda oss lite han kom ju oxå med akut snitt det hade varit skönt att veta att han hade DS då men tänker man extra noga så hade jag nog inte vilja vetat utan kan kroppen klara av att behälla ett barn med någe form av handikapp så klarar man själv att ta hand om det oxå så tror jag att det är
    och vi valde inte honom han valde oss helt fantastiskt att få äran att vara mamma till ett barn med DS han skänker oss så mycket glädje __=_)
  • Kamikazee
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd. Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Åh, så tråkigt Har varit i situationen själv och vet vad det innebär. Om du känner för att skriva av dig så får du gärna inboxa. *kramar om*
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    Sweetangel85 skrev 2009-11-06 13:54:24 följande:
    Här i Tranås iaf så erbjuds alla att göra KUB-test nu, var nytt för i år- Och det var gratis.
    Jag svarade nog på hur det ser i ut i Göteborg, men var nog inte tillräckligt tydlig

Tydligen är gratis KUB nåt som landstinget i Östergötland kör med och kanske även Småland? Innan hade de gratis Nupp-test, men både min syster och kusin har fått göra KUB iår. Tycker det är intressant att de verkligen kör tester konsekvent på alla gravida. Med mina erfarenheter tycker jag att det är toppen att man får komma och göra ett UL tidigt i graviditeten och jag får medhåll av min privata BM här i Göteborg.
    Sedan kan man undra lite hur det kommer sig att man har gått från NUPP till KUB då blodprovet i sig bara ger en säkerhet på 25%, medan UL ger en säkerhet på 75% (har jag läst nånstans). Men man vill väl gardera sig.
  • Kamikazee
    smoolan skrev 2009-11-05 17:03:16 följande:
    Alltså jag kommer bli galen av att rapportera och hålla på att räkna ut. Tycker det verkar jättekrångligt! Vad jobbar du med? Jag har inget tungt jobb, sitter på kontor, men jag märker att jag får himla ont i ryggen redan. Kanske mer beror på dålig hållning iofs
    Såg att jag missat att svara. Jag är förskollärare och jobbar med åldern 1-3. Har ganska intensiva dagar och mycket upp och ned från golvet. Går inte så jättebra att jobba med detta illamående.
    Jag kommer iallafall sjukskriva mig nästa vecka. Har ringt till chefen och förklarat situationen. Hon kunde väl inte säga så mycket eftersom jag la fram det så att jag kommer att vara hemma och att det är enbart mina kollegor och barnen som blir drabbade om jag jobbar då jag inte kan utföra mina arbetsuppgifter, vilket är sant.

Så nu kan jag förvänta mig att ryktet sprider sig över enheterna där jag jobbar. De är riktiga sladderkärringar om man säger så. De lyckades sprida ut min graviditet i våras - tyvärr glömde de också berätta fortsättningen av den också. Det var verkligen jättekul att komma tillbaka efter semestern och få gratulationer angående en graviditeten som inte längre fanns.
    Jag hatar verkligen att må så illa att jag redan i v 8 måste berätta för kollegor och chef. Hade hellre hållt tyst tills jag vetat att det var ett helt och friskt barn jag bär på.
Svar på tråden BF Juni 2010!