• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hepalima

Detta är första gången som jag är gravid. Jag har lite frågor gällande missfall, kan barnet vara dött innuti mig utan att jag känner det? Har haft så jätte tydliga täcken på att jag är gravid innan men nu känner jag nästan inget..=( Jag är jätte orolig, gör inget annat än väntar på att det skall bli den 11 då jag skall göra ett ul..
    Hur märker man om det inte lever? Mår man inte illa eller har ont i brösten då? Kan man göra ett gravtest å se om det lever?
    Skulle vara glad om nån kan svara... Orolig som tusan

• Fargoli
    hepalima skrev 2009-11-06 21:16:43 följande:
    Detta är första gången som jag är gravid. Jag har lite frågor gällande missfall, kan barnet vara dött innuti mig utan att jag känner det? Har haft så jätte tydliga täcken på att jag är gravid innan men nu känner jag nästan inget..=( Jag är jätte orolig, gör inget annat än väntar på att det skall bli den 11 då jag skall göra ett ul.. Hur märker man om det inte lever? Mår man inte illa eller har ont i brösten då? Kan man göra ett gravtest å se om det lever?Skulle vara glad om nån kan svara... Orolig som tusan
    Bebisen kan dö i magen och kroppen inte klarar av att stöta ut den, såkallat ma. Fick det själv i somras, men jag hade inga symtom alls under hela tiden, men vad jag har hört så även fast barnet dör så fortsätter kroppen tro att den är gravid varpå den inte stöter ut barnet och så. Sen om man mår illa, ömma bröst och så är nog olika hos många, enligt min bm kan symtomen försvinna nån vecka för att sedan komma tillbaka, inget farligt med det, vet inte varför det blir så.
    Du ska nog inte vara orolig. Hoppas detta gav dig lite svar.
  • Fargoli
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Vad hemskt Vet hur det känns, beklagar verkligen. Stötta varandra nu och hoppas det går bättre nästa gång när ni känner er redo igen. Kram
  • Fargoli

Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder

• mithrandil
    Fargoli skrev 2009-11-06 21:46:05 följande:
    Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder
    Lite sådär har vi med tänkt oss. men vet i tusan om jag kommer lyckas hålla mig tills dess. Med sonen tittade vi kön, skulle vara roligt att testa att inte veta innan också och detta blir ju sista barnet för vår del. Iaf efter hur det känns just nu. Men som sagt.. tror aldrig jag kommer lyckas hålla mig till detta.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Fargoli
    mithrandil skrev 2009-11-07 09:13:06 följande:
    Lite sådär har vi med tänkt oss. men vet i tusan om jag kommer lyckas hålla mig tills dess. Med sonen tittade vi kön, skulle vara roligt att testa att inte veta innan också och detta blir ju sista barnet för vår del. Iaf efter hur det känns just nu. Men som sagt.. tror aldrig jag kommer lyckas hålla mig till detta.
    Jag trodde inte heller det från början, men det är nog min bästa kompis som nyss fick barn och min mamma som lyckas "övertala" mig att inte kolla, för när min kompis fick minns jag att man var så nyfiken på att få veta vad det var och se om man hade rätt. Det verkar så spännande att få veta på det sättet vad bebis har för kön. Och jag känner att det inte spelar någon roll om jag får en pojk eller flicka. Så jag vill nog ha den där överraskningen
  • Thesso
    Fargoli skrev 2009-11-06 21:46:05 följande:
    Kollade inte med förra barnet och det var sjukt vilken känsla det var när man såg att det var en pojke som lades på magen min. Men pappan blev faktiskt mer tårögd :)
    Ska inte kolla könet, har ändå hört om dom som fått fel info och köpt massa tex tjej kläder och sen är det en liten pojke som tittar ut så han fick gå i rosa kläder ett tag. Men det är väl extremt, alla vill väl inte veta pga inköp iof.
    Måste ändå säga att den överraskningen är bland dom bästa man kan få. Kanske speciellt eftersom det inte spelar någon roll vad det blir så man blir inte besviken på hur utgången än ser ut.
  • Bustrollen
    Yossan skrev 2009-11-06 19:14:46 följande:
    Någon som vet hur det är med KUB och sådant i Karlstad/Värmland?? Tror inte att det görs, att man får bekosta det själv i Örebro. Vet någon?
    Det är gratis i örebro. Min bm sa så i alla fall.
  • stina84

candygirl84: Usch, beklagar så mycket.. Hoppas att det tar sig snart igen för er... Styrkekramar!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!