• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-06 08:52:35 följande:
    Och imorrn går jag in i vecka 9+0 så vi är väl nästan lika långt gånga då va!? Tänk om det bara kunde gå snabbt till RUL nu iaf..då börjar man se det mer, man har fått ett fast BF datum och förhoppningsvis fått se att allt är bra med bebis och då vet dom flesta även att man är gravid, dit längtar jag till max nu!
    Ja, då skiljer det bara en dag på oss.
    Jag längar tills det syns samtidigt som jag fasar. Jag har inte berättat för mamma eller pappa ännu och vill helst inte heller, de kommer inte att bli glada.

jag har ul den 12 jan...(det frivillliga i v.16-18) Men jag kommer nog vara i v. 18-19 där någonstans då tror jag...dålig koll.
  • kronanskvinna
    MumTwins skrev 2009-11-06 09:12:41 följande:
    Tack alla för erat stöd. Har fått en tid på gynakuten nu klockan 10 och självklart så följer sambon med. Hoppas verkligen att allt är bra där inne.Hör av mig om hur det gått sen.
    Lycka till!! håller tummarna för dej/er..
  • Bustrollen
    MumTwins skrev 2009-11-06 09:12:41 följande:
    Tack alla för erat stöd. Har fått en tid på gynakuten nu klockan 10 och självklart så följer sambon med. Hoppas verkligen att allt är bra där inne.Hör av mig om hur det gått sen.
    Lycka till!
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-11-06 10:17:08 följande:
    Ja, då skiljer det bara en dag på oss.Jag längar tills det syns samtidigt som jag fasar. Jag har inte berättat för mamma eller pappa ännu och vill helst inte heller, de kommer inte att bli glada.jag har ul den 12 jan...(det frivillliga i v.16-18) Men jag kommer nog vara i v. 18-19 där någonstans då tror jag...dålig koll.
    Vad jobbigt om dom inte blir glada.
  • Summer

Hej tjejer! Jag har fortfarande små blödningar men om man läser om v 9 här på FL eller barnmorska.net så står det just på v 9 att man kan ha ofarliga små blödningar, det har inte med livmodern att göra utan blodkärl som brister osv så nu försöker jag ha huvudet kallt :)

• Bustrollen
    Thesso skrev 2009-11-06 10:30:24 följande:
    Vad jobbigt om dom inte blir glada.
    Ja, mamma har skällt på mig i flera år bara jag nämnt barn...du är för ung...du måste hinna resa...du kommer ångra dig...du ska leva livet osv.
    Så...jag säger inget ännu. Om ngt går fel så kommer de inte bli ledsna så de behöver inte veta ngt alls då.
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-11-06 10:43:25 följande:
    Ja, mamma har skällt på mig i flera år bara jag nämnt barn...du är för ung...du måste hinna resa...du kommer ångra dig...du ska leva livet osv.Så...jag säger inget ännu. Om ngt går fel så kommer de inte bli ledsna så de behöver inte veta ngt alls då.
    Hur gammal är du då?
    Min pappa tyckte oxå att jag skulle passa på och resa och allt sånt där innan jag fick barn men han blev ändå väldigt väldigt glad när jag blev gravid (26 år var jag då) Grejen är den att det finns alltid saker att skylla på och tänka att det här måste jag hinna med först. Resa, plugga, karriär, hus.. Ja listan är lång. Men jag tror att om man tänker så finns det aldrig nån "bra tidpunkt"
  • Bustrollen
    Thesso skrev 2009-11-06 10:53:19 följande:
    Hur gammal är du då?Min pappa tyckte oxå att jag skulle passa på och resa och allt sånt där innan jag fick barn men han blev ändå väldigt väldigt glad när jag blev gravid (26 år var jag då) Grejen är den att det finns alltid saker att skylla på och tänka att det här måste jag hinna med först. Resa, plugga, karriär, hus.. Ja listan är lång. Men jag tror att om man tänker så finns det aldrig nån "bra tidpunkt"
    Jag är 22. Det hon tycker är det största problemet är det att jag läser på universitetet nu...hon tycker att jag ska läsa klart, jobba ngr år osv...
    Saker går inte alltid att styra...klart det hade varit smidigare senare men det blev nu...då löser vi det nu.
  • 0810

Bustrollen: Å andra sidan kan det vara ganska bra att ha småbarn när man pluggar eftersom pluggandet ofta är mer flexibelt än ett jobb. Om man inte ser rent ekonomiskt på det alltså...

• kozzan

hallå alla. är det bara jag som har influensanojan kvar?
    jag kan inte sluta läsa om influensan, känns som jag hittar nåt nytt varje dag och blir mer och mer förvirrad. hittade igår kväll en artikel där en professor som arbetar med kvicksilver bestämt hävdar att kvicksilvret i vaccinet kan ge hjärnskador hos foster och barnunder 10år, pga att hjärnan fortfarande utvecklas. han avrådde alla gravida och barn under 10år att ta vaccinet. på lång sikt kan vacicnet ge adhd opch autism hos foster och barn.

www.amalgamskadefonden.se/news.asp&ref=142

Svar på tråden BF Juni 2010!