• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    kronanskvinna skrev 2009-11-06 13:18:21 följande:
    Är det nån som kolla könet här? Har en kompis som var på UL idag, jag längtar så fruktansvärt mkt dit.. Hon berättade att HAN inte kunde ligga still, o så såg det ut som han vinka till dom! såå sött.. Med sonen ville jag kolla könet men i göteborg får man ju inte det så då fick vi itne veta men efter 3 veckor flytta vi tillbaka till värmland & fick då ett nytt UL så då fick vi veta att det var en pojke & jag ska kolla denna gången med :D:D:D LÄNGTAR!!
    jag ska!!!!
    Och kub/nupp oxå,hoppas ingen blir för arg på mej nu men jag gör det testet för att få en risk för kromosomavvikelser om det visar sig förhöjd risk blir det FVP och visar det på skador så kommer vi inte behålla det.
    Men jag beundrar och respekterar alla andra som kan o vill
  • Kamikazee
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 20:44:38 följande:
    då är vi 3 st som e 7+5 :D
    lillaemme skrev 2009-11-05 19:22:53 följande:
    Kul jag är oxå i 7+5 idag!
    Va kul! Vad har ni för BF? Jag vet att det borde ligga på samma, men beroende på om man går på FL:s eller BM:s uträkningar så kan det diffa.
    Jag har iallafall enligt FL BF den 18 juni. (och enligt BM 16-17 juni)
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kamikazee
    majess skrev 2009-11-06 17:14:58 följande:
    jag ska!!!! Och kub/nupp oxå,hoppas ingen blir för arg på mej nu men jag gör det testet för att få en risk för kromosomavvikelser om det visar sig förhöjd risk blir det FVP och visar det på skador så kommer vi inte behålla det. Men jag beundrar och respekterar alla andra som kan o vill
    Vi ska också ta och kolla könet, men det blir senare i graviditeten (typ v 26-27).
    Vi får KUB-testet via landstinget, så det gör vi också plus att vi får organscreening i samband med RUL.

Jag är väldigt kluven när det gäller fosterskador. Numera känner jag att allt handlar om vilken grad. Då vi avbröt graviditeten i våras så var skadorna så grova att bebisen inte kunde överleva alls. Men skulle det visa sig att även detta barn är skadat så tror jag vi får utgå från vilket liv detta barn kan tänkas få. Ett barn med DS kan få ett bra och rikt liv om skadan inte är för grov och då kan jag mycket väl tänkas behålla det. Men ett barn som kommer få spendera sitt liv som grönsak får, enligt mig, inget värdigt liv - hur mycket hjälp vi än får.
    Men jag hoppas så innerligt att vi får ett friskt barn denna gång.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Thesso
    MumTwins skrev 2009-11-06 15:33:05 följande:
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    Nej fy vad trist. Hoppas verkligen det går bättre för er nästa gång!
  • mithrandil
    Tyvärr fick jag och sambon tråkiga besked imorse och kommer därför nu hoppa av denna tråd.Jag önskar er alla andra lycka till!!
    jag är så ledsen för er skull. Vet hur ont det gör, min enda tröst är att det blir bättre och man kan lyckas bli gravid snabbt igen efter ett missfall!
    Om du behöver prata så är det bara att skriva. Det är skönt att ha någon att älta allt med. speciellt någon som gått igenom samma sak. 
    massa styrkekramar!!
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • AnAngel

candygirl84: beklagar er förlust! Vet hur jobbigt de är, hade själv ett ma i Juli, men de kan gå fort igen att man är gravid! Lycka till! Ta hand om varandra!

• Yossan
    Åh, jag beklagar verkligen!! Stora kramar!
  • Yossan

Någon som vet hur det är med KUB och sådant i Karlstad/Värmland?? Tror inte att det görs, att man får bekosta det själv i Örebro. Vet någon?

• kozzan
    vad tråkigt. jag beklagar. hoppas ni plussar snart igen. du kan väl spara tråden iaf och kika in och berätta hur det går nån gång ibland?... kram
  • Golvmoppen

Sänder styrkekramar!

Kamikazee skrev:
    Jag hatar verkligen att må så illa att jag redan i v 8 måste berätta för kollegor och chef

Vet själv hur det är att må dåligt och att behöva berätta det tidigt. Var nog bara i v.5 el 6, men det var inte hållbart att inte berätta för chefen o sedan ngr stycken. Nu är det fler som vet då jag är sjukskriven, men jag har ändå sagt att de inte behöver sprida ut det så. Verkar som det har funkat då jag var en sväng på jobber i torsdags.
    Nu är det min migrän som sätter stopp för mig, men jag mår ju illa också pga mina anfall.
Svar på tråden BF Juni 2010!