• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mjauen

Går in i v.10 idag (9+0). Under förra graviditeten hade jag stenkoll på exakt dag men nu är jag tvunden att dubbelkolla emellanåt. För någon dag sen hade jag för mig att jag var i v.9+5!
    Har fått tillbaka matlusten nu, men illamåendet har i stället blivit mer påtagligt. Kommer alltid en stund efter att jag ätit. Men man får ju hoppas att det är ett tecken på att allt är OK.

Vi har inte heller tänkt kolla kön. Tänkte göra det förra grav. men det närmaste sjukhus som man kan göra det på ligger nästan 300 km bort. Har ändå ingen skillnad vad det blir, bara glad om det är ett friskt barn!

Hoppas illamåendet börjar släppa för alla drabbade nu, så ni får börja njuta av graviditeten! (Fast det är svårt innan man varit på vul eller ul o kollat att allt är bra)

• mejola
    Yossan skrev 2009-11-07 12:45:02 följande:
    Är det fler än jag som tappar hår, förresten. Kanske beror det mest på stress? Men kanske även på graviditeten? Det är tussar i borsten... Och fram i luggen är det luddigt av "babyhår", hårstrån som gått av. Suck!
    tappar absolut igenting, inget efteråt heller som många gör. De blir bara supertjockt och sen fortsätter så. Det gillas verkligen
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Thesso

Bara jag som är typ hungrig hela tiden. Många verkar må illa och inte kan få i sig någonting men här är det verkligen tvärt om. Dröjer inte länge efter att jag ätit som jag är vrål hungrig igen. Verkligen vrål hungrig.

När det gäller håret så var jag så glad under förra graviditeten att jag fick så tjockt hår eftersom jag i vanliga fall bara har som fjun/babyhår. Men min pappa som är frisör krossade den drömen när han en gång sa att "jaa Therese, det här tjocka håret är snart ett minne blott. När du börjar amma så kommer det försvinna igen och du kommer ha lika lite hår som innan" (kanske inte exakt dom orden och inte alls så hårt som det lät) Värdelöst! Det var ju så härligt att slippa dra gummisnodden typ 20 varv innan den satt fast. Har börjat få lite lite tjockare nu har jag inbillat mig men jag vet ju hur det slutar sen.

• Vilda Tiger

Thesso
    Jag äter, jag lovar... inte stora portioner men ofta, ofta, ofta. Jag har inte problem med att gå upp i vikt, om man säger så.

• hepalima

Hej alla gravida=)
    Idag har jag varit inne i stan å skaffat mig lite nya kläder=) Jag har ju mått jätte illa innan men nu går det i vågor. Jag är hungrit konstant. Va iaf på kinaresturang och åt av buffén. Kan lova att dom gick back på mig. Jag åt en tallrik sen två och efter d fick jag gå på toa å aaa ni fattar sen va det bara att lassa upp en tallrik till å efter d va jag klar. Fast jag hade nog kunna äta lite till =) på väg ut va jag tvungen att gå på toa igen.. så jag va i gentligen inte specielt mätt när jag gick där ifrån.. men men maten va väldigt god...
    Jag har bestämt mig för att kolla vilket kön det är.. Kommer aldrig kunna hålla mig så länge. Är för nyfiken av mig.. Som tur är det upp till var och en hur man vill göra.. Skall försöka kolla det redan v 18.. hehe så nyfiken.. Men jag gör det inte för att jag skulle hinna ta bort det om d va ett vist kön, för det spelar ingen roll..

• mejola

med första mådde ja inte alls illa mer än någr veckor men de försvann när jag åt lite så de vart mycket småätande. Nu måt jag illa jämnt och mår ännu mera illa när jag äter så vågen har börjat peka neråt snarare än uppåt.
    Men de är väl som dom säger, ingen graviditet är den andre lik. Vissa dagar känns de som om ja inte kommer klara denna, kroppen är totalt tömd på energi och man är så extremt less på allt.

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Vilda Tiger

Hepalina
    Hahaha! Ja - vissa dagar är jag likadan, jag kan äta huuur mkt som helst.

Idag är jag trött, och börjar bli förkyld. Men min man är iväg och kommer inte hem förrän midnatt så det är bara för mig att roa dottern. Tur att hon är på glatt humör. Det är nog hennes förkylning jag har fått, då hon hade feber för två dagarn sedan och fortfarande är snorig som tusan. Jag antar att jag kommer att däcka samtidigt som hon lägger sig vid halvniotiden, för jag känner mig redan redo för sängen.

• mithrandil
    Vilda Tiger skrev 2009-11-07 16:44:32 följande:
    HepalinaHahaha! Ja - vissa dagar är jag likadan, jag kan äta huuur mkt som helst. Idag är jag trött, och börjar bli förkyld. Men min man är iväg och kommer inte hem förrän midnatt så det är bara för mig att roa dottern. Tur att hon är på glatt humör. Det är nog hennes förkylning jag har fått, då hon hade feber för två dagarn sedan och fortfarande är snorig som tusan. Jag antar att jag kommer att däcka samtidigt som hon lägger sig vid halvniotiden, för jag känner mig redan redo för sängen.
    Haha.. ja det där känner jag igen.
    Jag lägger min son vid 19 och så tittar jag snabbt på tvn. sen vaknar han igen en timme senare och då brukar jag somna när jag försöker söva om honom.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Bjornis
    Yossan skrev 2009-11-07 12:45:02 följande:
    Är det fler än jag som tappar hår, förresten. Kanske beror det mest på stress? Men kanske även på graviditeten? Det är tussar i borsten... Och fram i luggen är det luddigt av "babyhår", hårstrån som gått av. Suck!
    Jag tappar mer hår än vanligt. Tappar rätt mkt hår i vanliga fall också men nu är det mer än vanligt. Trist.

Jag är så trött idag. Har visserligen jobbat och haft massor med kunder och varit helt uppe i varv men nu däckade jag en och en halv timma efter middagen. Kul sällskap man är på en lördagkväll. Jag har tyckt att jag inte har några symptom längre, men visst är jag ju fortf trött och har sura uppstötningar och mår illa emellanåt. SÅ hel symptomfri är jag inte, de bara växlar i intensitet mellan varann från dag till dag. Knas.
  • Fargoli

Nu längtar jag till på måndag så man får göra vul! Är det många av er som INTE har eller kommer göra vul?

Svar på tråden BF Juni 2010!