• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    0810 skrev 2009-11-06 11:06:57 följande:
    Bustrollen: Å andra sidan kan det vara ganska bra att ha småbarn när man pluggar eftersom pluggandet ofta är mer flexibelt än ett jobb. Om man inte ser rent ekonomiskt på det alltså...
    Ja det var inte dumt tänkt!!
  • Bustrollen
    0810 skrev 2009-11-06 11:06:57 följande:
    Bustrollen: Å andra sidan kan det vara ganska bra att ha småbarn när man pluggar eftersom pluggandet ofta är mer flexibelt än ett jobb. Om man inte ser rent ekonomiskt på det alltså...
    Nej precis...jag kommer ju vara hemma en hel del i alla fall. Det är riktigt skönt.
    Men samtidigt så blir det inte en jättestor skillnad pengamässigt heller...om man räknar bort de kostnader jag har varje månad som är skolrelaterade...typ resor 1400kr bara det
  • Bustrollen
    kozzan skrev 2009-11-06 11:12:24 följande:
    hallå alla. är det bara jag som har influensanojan kvar?jag kan inte sluta läsa om influensan, känns som jag hittar nåt nytt varje dag och blir mer och mer förvirrad. hittade igår kväll en artikel där en professor som arbetar med kvicksilver bestämt hävdar att kvicksilvret i vaccinet kan ge hjärnskador hos foster och barnunder 10år, pga att hjärnan fortfarande utvecklas. han avrådde alla gravida och barn under 10år att ta vaccinet. på lång sikt kan vacicnet ge adhd opch autism hos foster och barn.www.amalgamskadefonden.se/news.asp...
    Jo jag är nojjig...min syster ringde häromdagen då hon hört att barnen kan få grov adhd och hjärnskador osv så hon skrämmer upp mig mer än nödvändigt vissa dagar. Men det lutar år att jag inte tar det...såvida bm inte har ett dunderargument.
  • stina84

candygirl84: Tänker på dig och håller mina tummar stenhårt! Hur har det gått??

kozzan: Ja visst är det skrämmande att de vill att man ska ta ett vaccin som knappt är testat! Vi som är gravida får ju inte ta vanliga vaccin men detta som är oprövat vill de att vi ska ta..

Idag gav dottern mig sovmorgon Hon vaknar alltid ved 7 på morgonen. KOmmer då in till oss och får blöjan bytt och välling. Sedan sätter vi på barnkanalen så ligger hon i sängen och tittar en stund och jag slumrar bredvid. Idag fick jag ligga kvar i sängen till 9.15 så gött

Har en massa tvätt att ta hand om idag, sååå tråkigt! Sedan ska vi hem till min syster och hälsa på. Salome älskar att få leka med kusin Elin

På måndag är jag 10 veckor fullt gången och då är det insrkivning hos BM Längtar

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • smoolan
    Bustrollen skrev 2009-11-06 10:56:16 följande:
    Jag är 22. Det hon tycker är det största problemet är det att jag läser på universitetet nu...hon tycker att jag ska läsa klart, jobba ngr år osv...Saker går inte alltid att styra...klart det hade varit smidigare senare men det blev nu...då löser vi det nu.
    Alltså, så tänkte jag också. Min sambo har velat ha barn i flera år, men jag ville först ha ett bra jobb som motsvarade alla år jag pluggat, en schysst lägenhet, ordning på ekonomin etc. Men grejen är den att det finns aldrig någon "rätt" tidpunkt. Tänk om man gör alla saker i den ordning man ska, och sen visar det sig att man inte ens kan få barn! Så gjorde vi, och vi fick kämpa ett tag och dessutom gå igenom ett missfall innan det tog sig den här gången. Och nu har jag lite panik för att vi är så gamla (31 och 33). Vi kommer ju vara närmare 40 när vi (förhoppningsvis) fått de barn vi vill ha. Att skaffa barn när man pluggar är nog en utmaning, men folk gör ju det hela tiden! Dessutom är man van vid att klara sig med lite pengar när man pluggar. Tänk sen när man pluggat klart och har en bra lön och kanske skaffat sig dyra vanor, så måste man klara sig på mycket mindre helt plötsligt. Nej, jag tycker du gör rätt. Och du är ju ändå 22. Inte 17 direkt, då hade jag kanske rått dig annorlunda. Folk mognar ju dessutom olika tidigt.
  • kronanskvinna

Är det nån som kolla könet här?

Har en kompis som var på UL idag, jag längtar så fruktansvärt mkt dit.. Hon berättade att HAN inte kunde ligga still, o så såg det ut som han vinka till dom! såå sött..

Med sonen ville jag kolla könet men i göteborg får man ju inte det så då fick vi itne veta men efter 3 veckor flytta vi tillbaka till värmland & fick då ett nytt UL så då fick vi veta att det var en pojke & jag ska kolla denna gången med :D:D:D LÄNGTAR!!

• kozzan

jag har försökt stapla upp för och nackdelar med vaccinet och det finns ju helt klart mycket att begrunda på båda sidor. risken att dö är 0,5% så sannolikheten att jag dör är minimal och huvudsaken är att jag inte dör känner jag. vill man vara säker på att inte bli sjuk så får man stänga in sig och beställa sina inköp via nätet, betala med kort och be att de levererar utanför dörren och sen låta varorna stå där i 8 timmar tills viruspartiklarna dött, undvika kontakt med alla. det finns ju en pytterisk att få viruset trots vaccination.
    skulle jag inte varit gravid så skulle jag nog ta det utan att blinka för att undvika att jag och dottern ligger sjuka samtidigt och jag inte är kapabel att ta hand om henne, min sambo är iafrika så jag är ensam med dottern just nu. jag bäva för att ligga i influensa samtidigt som dottern...

• Sweetangel85
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 12:59:23 följande:
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!! Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?! Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra?? Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
    Ja aså fast så "enkelt" är det nog inte.. självklart vill jag ha ett friskt barn. o visst jag kommer säkerligen o älska de barn som kommer om de har ds lika mkt som om de vore friskt.. men de handlar väl inte om de??? de handlar väl om vetskapen, att VETA innan barnet kommer ifall man vill föreberda sig på de mentalt, eller INTE.. just därför jag funderar över de, o jag vet inte om jag VILL veta eller INTE just för de mentala biten innan.
  • Sweetangel85
    JuliaIsabella skrev 2009-11-05 14:15:15 följande:
    Sweetangel85 skrev 2009-11-05 12:08:13 följande: Jag visste inget i förväg att våran son hade DS (har) men hade nog varit glad att få veta det för att slippa choken och hinna läsa på mer om det och så lycka till hur du än gör och jag kan säga att jag är en stolt Downis mamma =)
    jaa det e exakt så jag tänker o förklarade ovan till en annan. Inte att jag inte skulle älska mitt barn utan just för den mentala biten.. vill jag veta eller inte? det e det jag inte vet.. men förstår att de måste kommit som en chock, o att du självklart älskar din son mer än allt annat

får man fråga om de fanns några "tecken" alls på att sonen hade ds? tex höga sf-mått, eller ngt annat?
  • Sweetangel85
    Kamikazee skrev 2009-11-05 17:42:17 följande:
    Är man över 35 är det gratis. Annars kostar ett privat 1800 kr. Tror inte att landstinget låter en göra det hos dem om man inte är över 35 eller har föreliggande skäl (som jag).
    Här i Tranås iaf så erbjuds alla att göra KUB-test nu, var nytt för i år- Och det var gratis.
Svar på tråden BF Juni 2010!