• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil
    elsabubblan skrev 2009-11-08 22:00:00 följande:
    Nån mer som är totalt orkeslös? Jag är i vecka 8 och orkar inget mer än att ligga på soffan. Vilket är svårt när jag har två busiga barn hemma.... och så illameåndet, konstant! Minns inte att det var så här jobbigt de två tidigare gångerna.
    Jag är oerhört glad att ha sluppit det. Mestadels iaf.
    Har en vilding på bara 8månader som kräver min fulla uppmärksamhet och att jag sysselsätter honom varje vaken minut. Herregud om jag varit trött upptill det.
    Förstår arligt inte hur ni alla med illamående och trötthet orkar med. När jag väntade sonen låg jag i soffan hela dagarna om jag inte jobbade. så jobbigt.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Danni 83

mejola: Enligt råd från livsmedelsverket får man äta sushi som är nygjord, färsk. Köper man den ska man titta på förpackningsdatum men det står inget om att den ska vara fryst. Bara typ kallrökt kött ex prosciutto (stavas?) ska vara nedfryst 3 dygn. Jag åt på sushirestaurang i torsdags, tänkte att där är den ju nygjord iallafall. Hoppas att jag inte gjorde nåt dumt =O.

• vitvåonågratill

Finns ju ofta något som kallas mammasushi annars, dvs utan just den råa fisken i...den käkar jag nu under graviditeten, för att vara garanterat säker på att inte äta nåt som är fel! Sen är jag inte så sugen på fisk heller utan är mer ute efter själva riset och soyan! Sushi betyder ju "surt ris", så rå fisk är eg. inget som kännetecknar just sushi utan då heter det istället sashimi har jag fått lära mig på senare tid! Så avstå just der råa om ni känner er osäkra, avokade, gurka, crabstick osv osv är ju NOG så gott i sushin tycker jag!

• Yossan

Jaha, och efter inga symtom (mer än lätt ömma bröst) kom där ett nytt: molvärk "där nere"!?! Hmm... Den var ny, iaf för mig.

• Yossan

Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt".
    Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?

• mejola
    Yossan skrev 2009-11-08 22:52:39 följande:
    Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt". Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?
    ja hunden blir mycket mer svansigare av sig, följer efter överallt och är mycket mer försiktigare av sig, nästan så man blir irriterad ibland haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • vitvåonågratill
    Yossan skrev 2009-11-08 22:52:39 följande:
    Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt". Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?
    Märkte det när jag väntade mitt första barn, men då visade han istället när det var nära inpå förlossningen...mot att aldrig legat i min säng låg han ofta på magen och jag sa att han känner nog på sig nåt, och mycket riktigt födde jag dagarna efter!
  • Thesso

Idag känns allt hopplöst.
    Har gått upp nästan 4 kilo redan och är bara i v 10. Sambon frågade igår efter att jag tagit fram lite mat (sallad) hur mycket jag skulle gå upp denna gången med tanke på att jag gick upp typ 27-29 kg förra gången, då högg jag tillbaka och frågade hur mycket HAN skulle gå upp den här gången eftersom han låg och åt chips och drack öl. Eftersom vi båda slutat röka så känns det ändå som att det kan vara något kilo som kommer från det sen är jag ju sjukt hungrig på kvällen oxå..

Har tänkt försöka gå till dagis med sonen då det är ganska nära, tar ca 30-40 minuter dit men det är skit dålig väg så det är inte sååå långt ändå, men har fått jätte ont under ena foten och har haft till och från sen i fredags. Vill inte chansa på att få så ont att man blir mer eller mindre stående på vägen. Tar en liten promenad här i närheten lite senare istället tror jag.
    Blir nog ut och kratta lite löv idag. Tråkigt men det är ändå kul för man ser resultat så fort.

Ja, ville bara klaga av mig lite.

• Ellie84
    Thesso skrev 2009-11-09 08:18:49 följande:
    Idag känns allt hopplöst.Har gått upp nästan 4 kilo redan och är bara i v 10. Sambon frågade igår efter att jag tagit fram lite mat (sallad) hur mycket jag skulle gå upp denna gången med tanke på att jag gick upp typ 27-29 kg förra gången, då högg jag tillbaka och frågade hur mycket HAN skulle gå upp den här gången eftersom han låg och åt chips och drack öl. Eftersom vi båda slutat röka så känns det ändå som att det kan vara något kilo som kommer från det sen är jag ju sjukt hungrig på kvällen oxå..Har tänkt försöka gå till dagis med sonen då det är ganska nära, tar ca 30-40 minuter dit men det är skit dålig väg så det är inte sååå långt ändå, men har fått jätte ont under ena foten och har haft till och från sen i fredags. Vill inte chansa på att få så ont att man blir mer eller mindre stående på vägen. Tar en liten promenad här i närheten lite senare istället tror jag.Blir nog ut och kratta lite löv idag. Tråkigt men det är ändå kul för man ser resultat så fort.Ja, ville bara klaga av mig lite.
    Eh, inge snällt av honom.. Man säger inte så..
    Han ska vara glad att du går upp och inte ner under grav..Det är inge roligt.
    Jag gick ner under första halvan av min förra grav pga illamående och det kändes inge vidare.. Gud så orkeslös man var..
  • Ellie84

Såg att det var flera som har inskrivning idag..
    Här är en till..
    Sen i eftermiddag ska vi berätta för dottern (fyller 6 i december) att hon ska bli storasyster till sommaren..
    Får se hur hon tar det..
    Har en kompis som fixat böcker som förklarar det barn behöver veta kring göra bebis och sånt som vi ska läsa för hon för det kommer granterat koma frågor..

Ska höra idag vad det kostar att göra UL..!!
    Tänkte stilla oron att det är nogåt galet fel på bebisen.. En kompis fuck nyss göra abort i v19 då man såg en kraftig missbildning som hotade inre organ då hon var på RUL!!
    Vill hellst slippa det...

Någon som vet när man räknas som förstföderska igen??
    Svärmor sa sex år, då blir jag juh det, men jag vill tro att det är länge..
    Bebisen är beräknad på dotterns sjunde år..

Svar på tråden BF Juni 2010!