• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-08 20:14:36 följande:
    Jag blev tvingad att berätta för schemaläggaren på jobbet. Har bett om 3 v sammanhängande semester över jul och nyår, känner verkligen att jag behöver det. Det var fler som ville vara mycket lediga och det blev tal om att det skulle lottas eller att alla skulle tvingas till lite avsteg från det de önskat. Jag höll på att bryta ihop när jag hörde det. Är helt slut av heltidsarbete och uppepå det studier. Behöver vara ledig! Det är det jag ser fram emot just nu, därför jag orkar... Jag blev tvungen att gå till henne och säga att jag hade mina skäl... och tillslut frågade hon "Är det något på gång...?" och då slank det ur mig. OCH jag FÅR vara ledig mina 3 veckor!! Inget snack. Toppklass! Och mina föräldrar vet. De skulle bjuda på skumpa och skåla för mig (har fått förlängt på jobbet) och hur kunde jag smita undan det på ett vettigt sätt?? Det blev till att säga att vi hade ytterligare en sak att skåla för - en sak som gjorde att jag inte kunde dricka...
    Härligt! Då behöver du inte oroa dig för julen! Kan du passa på att njuta och vila upp dig
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bjornis
    Yossan skrev 2009-11-08 20:14:36 följande:
    Jag blev tvingad att berätta för schemaläggaren på jobbet. Har bett om 3 v sammanhängande semester över jul och nyår, känner verkligen att jag behöver det. Det var fler som ville vara mycket lediga och det blev tal om att det skulle lottas eller att alla skulle tvingas till lite avsteg från det de önskat. Jag höll på att bryta ihop när jag hörde det. Är helt slut av heltidsarbete och uppepå det studier. Behöver vara ledig! Det är det jag ser fram emot just nu, därför jag orkar... Jag blev tvungen att gå till henne och säga att jag hade mina skäl... och tillslut frågade hon "Är det något på gång...?" och då slank det ur mig. OCH jag FÅR vara ledig mina 3 veckor!! Inget snack. Toppklass! Och mina föräldrar vet. De skulle bjuda på skumpa och skåla för mig (har fått förlängt på jobbet) och hur kunde jag smita undan det på ett vettigt sätt?? Det blev till att säga att vi hade ytterligare en sak att skåla för - en sak som gjorde att jag inte kunde dricka...
    Å, va härligt för dig! Klart du ska va ledig! Gött! Skål på dej!
  • vitvåonågratill
    hepalima skrev 2009-11-08 19:59:52 följande:
    Jag förstår hur man går till väga men vad är det man ser mer på ett VUL? som man inte ser på ett UL? Majess : Va underbart att få se bebisen. Längtar så till på onsdag då det är min tur.. Är nog i "spökveckan" för jag känner inget och det ororar mig något inormt.. För er som mår illa så vet jag precis hur det känns.. va liggandes i 2 veckor men nu mår jag så himla mycke bättre. Vilket natuligt vis är underbart men samtidig är jag väldigt orolig.
    VUL görs oftast i den tidiga graviditeten och UL senare...förr (när jag fick mina andra två barn) så kunde man inte se något på UL om man inte var i v 11-12 nånting, så då gjorde dom alltid VUL innan dom veckorna om man skulle kolla. Nu när jag gjorde hos BM förra veckan, i v 8+3 var jag den dagen, så gjorde dom UL så tekniken har tydligen gått framåt på en del ställen!

Herreguuud vad ni skrivit i helgen!!!! Har haft fullt upp! Min kärlek har varit hos mig och vi har varit på restaurang, besökt mina föräldrar (och berättat för dom med), hälsat på kärlekens kompisar som bor nära mig osv osv, så jag har inte hunnit in här alls!

Nu är det dock återigen e trist och tråkig arbetsvecka framför mig, är så less på det så jag vet inte hur jag ska orka stå ut tills man går på HP (om man nu får det beviljat) eller F-ledigt...söndagsångest har jag aldrig haft på detta jobbet men nu är den där...

Har inga direkta symptom heller...stramar och spänner i magen, lite ont i fogarna men annars mår jag toppen! Längtar till tidiga UL som vi bokat in den 1 december...då kommer jag vara i v 13 och är allt bra då så SKA jag försöka slappna av sen!
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-08 20:11:40 följande:
    Ajdå, inget roligt med njursten. Släpte det sedan bara då? Tur det inte var så illa så du behövde op. Roligt att se den lill* kul med så mycket aktivitet
    ja,det släppte efter 4 timmar...trodde ett tag att jag fått aortaaneurysm i magen...(man blir ngt knäpp av smärtorna),de opererar tydligen inte längre,utan tar ngn magnet historia o spränger stenen..men det var inte aktuellt för mig då allt släppte,de vet ju inte om det däremot kommer tillbaka,sedan gör det ju inte saken bättre att tarmarna fungerar sisådär bra...fast jag måste säga att man har ju läst så många skräckscenarion här med tomma hinnsäckar o hjärtan som inte slår så jag låg där o titta på "slugger" o frågar helt fånigt:ser du om hjärtat slår??(min stora skräck..)varpå gynläk tittar flinande mot mig o säger"ja men hon/han vevar ju med armarna..." snacka om att man kände sig dum...
    fick hävt ur mej lite generat att jag läst så mycket på FL om dessa tomma säckar o hjärtan att jag inte vet vad jag dillar om...he he,hon skratta iaf
  • Makaroon

Hej! Ny och ville bara presentera mig. Grattis alla som är med på resan och lycka till!

Är i vecka 8 med första barnet och bor i England med maken. Väntar fortfarande på att graviditeten ska kännas verklig trots att brösten ömmar, det drar i magen och ingen mat lockar... förutom sushi då...

• mejola
    Makaroon skrev 2009-11-08 20:47:19 följande:
    Hej! Ny och ville bara presentera mig. Grattis alla som är med på resan och lycka till!Är i vecka 8 med första barnet och bor i England med maken. Väntar fortfarande på att graviditeten ska kännas verklig trots att brösten ömmar, det drar i magen och ingen mat lockar... förutom sushi då...
    välkommen hit
    Oh sushi är så himlans gott, de lär bli min belastning denna graviditet till gubbens förskräckelse haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Fargoli

Får man äta sushi som gravid? Jag har fått för mig att man inte får det. Inte för att jag gör det annars heller då jag tycker att det verkar mindre gott :-P

• mejola
    Fargoli skrev 2009-11-08 21:36:11 följande:
    Får man äta sushi som gravid? Jag har fått för mig att man inte får det. Inte för att jag gör det annars heller då jag tycker att det verkar mindre gott :-P
    sålänge fisken varit nerfryst i minst 3 dygn så kan man äta rå fisk utan problem
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • elsabubblan

Nån mer som är totalt orkeslös? Jag är i vecka 8 och orkar inget mer än att ligga på soffan. Vilket är svårt när jag har två busiga barn hemma....
    och så illameåndet, konstant! Minns inte att det var så här jobbigt de två tidigare gångerna.

• mejola

orken finns men inte motivationen till den, där är ja nollställd, men att göra ingenting är tyvärr lyxvara här också

♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!