• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Du räknas aldrig som förstföderska.. Har kroppen en gång varit gravid å upplevt en förlossning så är du omföderska..

• Mollystar
    Yossan skrev 2009-11-08 22:52:39 följande:
    Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt". Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?
    Det är lika med med våran katt , han brukar alldrig ligga hos mig när jag ligger i soffan men nu kommer han så fort jag ha lagt mig så ska han ligga mellan bena med en tass på benet , han ser för rolig ut. :) Så jag tror dom har ett 6 : e sinne absolut.
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-11-09 08:55:27 följande:
    Eh, inge snällt av honom.. Man säger inte så..Han ska vara glad att du går upp och inte ner under grav..Det är inge roligt.Jag gick ner under första halvan av min förra grav pga illamående och det kändes inge vidare.. Gud så orkeslös man var..
    Nä det var nog med lite glimt i ögat tror jag men jag är väldigt stor sedan innan så jag behöver verkligen inte gå upp ett enda kilo egentligen.
    Har samma ingångsvikt nu som jag hade med förra och bm påpekade då för mig att man inte måste gå upp i vikt bara för att man är gravid så.. får väl se hur det slutar.
  • MaraFara

Inte gå upp i vikt som gravid? Låter konstigt för mig.. Barnet, moderkakan, fostervatten, ökade blodmängden osv lär ju inte vara viktlöst :)

• Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-09 09:31:43 följande:
    Inte gå upp i vikt som gravid? Låter konstigt för mig.. Barnet, moderkakan, fostervatten, ökade blodmängden osv lär ju inte vara viktlöst :)
    Jo men hon menade nog att eftersom jag är så stor sedan innan så borde jag ändå gå ner så jag borde ta tag i vikten så att säga. Alltså att jag går upp normalt som gravid men kanske rör mig mer och äter bättre än vad jag gjort (äter iof inte speciellt dåligt nu men borde röra mig mer)
  • mithrandil
    Ellie84 skrev 2009-11-09 09:00:15 följande:
    Såg att det var flera som har inskrivning idag..Här är en till..Sen i eftermiddag ska vi berätta för dottern (fyller 6 i december) att hon ska bli storasyster till sommaren..Får se hur hon tar det..Har en kompis som fixat böcker som förklarar det barn behöver veta kring göra bebis och sånt som vi ska läsa för hon för det kommer granterat koma frågor..Ska höra idag vad det kostar att göra UL..!!Tänkte stilla oron att det är nogåt galet fel på bebisen.. En kompis fuck nyss göra abort i v19 då man såg en kraftig missbildning som hotade inre organ då hon var på RUL!!Vill hellst slippa det...Någon som vet när man räknas som förstföderska igen??Svärmor sa sex år, då blir jag juh det, men jag vill tro att det är länge..Bebisen är beräknad på dotterns sjunde år..
    Min mamma och alla andra jag har pratat med säger 5 år.
    Jag undrar om jag är omföderska eller förstföderska egentligen.
    Min son förlöstes med ett katastrofsnitt, men jag var ju fullvidgad så lite hann jag ju med iaf innan de tog ut honom.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • 0810

Här är en till som har inskrivning idag, 9+2! Har samma BM som under förra graviditeten, så det känns bra, hon är jättemysig.

• Tiddelipom

Hej!
    Tänkte våga mig på att skriva här nu. Jag har läst i tråden ett tag utan att ge mig till känna, men nu så :)
    Jag är 32 år, bor i Stockholm med man, 2-årig dotter och två katter. I juni är det tänkt att vi ska få en bebis. Jätteroligt!
    Jag är i v 8+2 enligt FLs uträkning och ska på inskrivning 20/11.
    Jag mår ganska bra, men i fredags mådde jag illa hela dagen, usch. Har listat ut att det beror på hur bra jag har sovit dvs hur trött jag är. Lite jobbigt då man inte kan styra hur bra dottern sover på natten.
    På kvällarna svullnar magen upp och jag ser höggravid ut. Lagom skoj, så här innan någon vet något. Jag är också riktigt trött från ca 20 på kvällen och det är besvärligt då jag ofta jobbar i flera timmar till...

• kronanskvinna
    Ellie84 skrev 2009-11-09 09:00:15 följande:
    Såg att det var flera som har inskrivning idag..Här är en till..Sen i eftermiddag ska vi berätta för dottern (fyller 6 i december) att hon ska bli storasyster till sommaren..Får se hur hon tar det..Har en kompis som fixat böcker som förklarar det barn behöver veta kring göra bebis och sånt som vi ska läsa för hon för det kommer granterat koma frågor..Ska höra idag vad det kostar att göra UL..!!Tänkte stilla oron att det är nogåt galet fel på bebisen.. En kompis fuck nyss göra abort i v19 då man såg en kraftig missbildning som hotade inre organ då hon var på RUL!!Vill hellst slippa det...Någon som vet när man räknas som förstföderska igen??Svärmor sa sex år, då blir jag juh det, men jag vill tro att det är länge..Bebisen är beräknad på dotterns sjunde år..
    Har man inte fött nått barn på 7 år så räknas man som omföderska, det är vad jag hört av en bm! Men fråga på inskrivningen om du inte redan vart på en sådan :)
  • mithrandil
    kronanskvinna skrev 2009-11-09 10:10:11 följande:
    Har man inte fött nått barn på 7 år så räknas man som omföderska, det är vad jag hört av en bm! Men fråga på inskrivningen om du inte redan vart på en sådan :)
    Haha.. ja det är olika bud överallt.
    Nu har jag hört 5år och läst att man aldrig är omföderska igen och att man är det efter 6 och 7år.
    Det är så roligt med alla olika svar. Man undrar ju egentligen vad som stämmer.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
Svar på tråden BF Juni 2010!