• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil
    mithrandil skrev 2009-11-09 10:20:45 följande:
    Haha.. ja det är olika bud överallt. Nu har jag hört 5år och läst att man aldrig är omföderska igen och att man är det efter 6 och 7år. Det är så roligt med alla olika svar. Man undrar ju egentligen vad som stämmer.
    jag läste för snabbt. det stod visst att man räknas som omföderska efter 7år.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • vitvåonågratill

Jag kopplar inte disskusionen om omföderska...vadå man är omföderska efter 7 år? Omföderska är man ju hela tiden om man redan fött ett barn innan och ska föda fler. Sen kanske kroppen efter ett visst antal år "glömt av" graviditeterna så att man då INTE räknas som omföderska längre, men ni skrev kanske bara fel?

• Makaroon

Att jag skulle starta en sån debatt om sushi! Tydligen rekommenderas det varmt som fettsnål och nyttig gravidmat i Japan, men det har säkert med färskheten att göra.

Tyvärr vaknade jag idag och var sugen på kroppkakor, betydligt svårare att få tag på här i England.... Kära nån, dessa hormoner!

• Summer

*suck*
    Imorse var vi och träffade vår barnmorska för första gången..såg så fram emot det!
    Men hon gjorde väl typ alla fel man kan göra. Halvkylig kvinna, sjukt förvirrad, försökte ta blodprov på mig och grötade runt med nålen 2 ggr utan resultat (gjorde såååå ont!!), beräknade mig fel, glömde ge info, vaccinerade Johan utan att fråga om han var äggallergiker INNAN hon gav vaccinet (hon frågade efteråt!) Som tur är är han inte det.
    När vi sedan åkt hem ringer hon och säger att hon glömde ge remiss och ta ett extra blodprov för KUB. Så jag måste åka tillbaka dit imorrn, hämta remissen och bli stickt IGEN. Jag blir GALEN!!!!!!

Så snart jag gjort mitt KUB i vecka 12 så ska vi byta barnmorska.

• Thesso
    Summer skrev 2009-11-09 11:53:30 följande:
    *suck*Imorse var vi och träffade vår barnmorska för första gången..såg så fram emot det!Men hon gjorde väl typ alla fel man kan göra. Halvkylig kvinna, sjukt förvirrad, försökte ta blodprov på mig och grötade runt med nålen 2 ggr utan resultat (gjorde såååå ont!!), beräknade mig fel, glömde ge info, vaccinerade Johan utan att fråga om han var äggallergiker INNAN hon gav vaccinet (hon frågade efteråt!) Som tur är är han inte det.När vi sedan åkt hem ringer hon och säger att hon glömde ge remiss och ta ett extra blodprov för KUB. Så jag måste åka tillbaka dit imorrn, hämta remissen och bli stickt IGEN. Jag blir GALEN!!!!!!Så snart jag gjort mitt KUB i vecka 12 så ska vi byta barnmorska.
    Ja byt! Lät ju som att hon kanske skulle ta och slänga in handduken när det gällde det jobbet.
    Hoppas du får en bättre nästa gång!
  • Thesso
    Makaroon skrev 2009-11-09 11:21:09 följande:
    Att jag skulle starta en sån debatt om sushi! Tydligen rekommenderas det varmt som fettsnål och nyttig gravidmat i Japan, men det har säkert med färskheten att göra.Tyvärr vaknade jag idag och var sugen på kroppkakor, betydligt svårare att få tag på här i England.... Kära nån, dessa hormoner!
    Önskar jag gillade sushi, kanske måste testa det igen för det är väldigt länge sen jag gjorde det och tydligen var det inte den bästa vi åt då.
    Ja kroppkakor är makalöst gott. Men har du inte möjlighet att göra dom själv? Om du gör dom utan innehåll och steker lite bacon till när du ska äta dom så är det mycket lättare. Kanske man skulle ta och göra det till middag idag. Åhh så sugen jag blev!
  • stina84

Här har man med varit på inskrivnig. Hinner inte berätta om det nu så får ta det sedan ikväll. Men jag har iallafall fått en överbeskyddande BM, kan man lugnt säga

Summer: Du har all rätt att byta BM. Jag gjorde det när jag väntade dottern och denna gången sa jag till innan att jag inte ville ha den bm. Den jag fått denna gången ville jag haft första gången men då var hon sjukskriven, så är jätte glad jag har fått henne nu
    Ska ringa och boka tid för Kub test nu snart. På onsdag blir det glukosbelastning. Bläää

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • lillaemme

vet inte om ni har skrivit om vacinnering ännu..är sjukt mååånga sidor att gå igenom efter en helgs arbete..

Men har ni vaccinerat er?

• Thesso
    stina84 skrev 2009-11-09 11:58:54 följande:
    Här har man med varit på inskrivnig. Hinner inte berätta om det nu så får ta det sedan ikväll. Men jag har iallafall fått en överbeskyddande BM, kan man lugnt säga Summer: Du har all rätt att byta BM. Jag gjorde det när jag väntade dottern och denna gången sa jag till innan att jag inte ville ha den bm. Den jag fått denna gången ville jag haft första gången men då var hon sjukskriven, så är jätte glad jag har fått henne nu Ska ringa och boka tid för Kub test nu snart. På onsdag blir det glukosbelastning. Bläää
    Spännande att höra sen!
    Vad innebär glukosbelastning?
  • Niillis
    lillaemme skrev 2009-11-09 12:01:13 följande:
    vet inte om ni har skrivit om vacinnering ännu..är sjukt mååånga sidor att gå igenom efter en helgs arbete.. Men har ni vaccinerat er?
    skall göra det idag :D ser ganska positivt på det även om det tog ett tag innan jag bestämde mig
    BF 2010-06-19
Svar på tråden BF Juni 2010!