• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-09 13:13:59 följande:
    Vad har ni i den och hur gör ni?Eller var det en inbjudan :)
    Thesso, du bor väl i Gbg eller nära Gbg? Ni får väl komma ut framöver och provsmaka såklart!!!! Vi har ju allt som man brukar ha....men utan den råa fisken till mig nu då! *ler* Avocado, gurka, räkor, krabba om vi har fiskat det, morot, crabsticks osv osv.
  • vitvåonågratill

Ang influensan fick jag idag veta att en jag jobbar med har varit utsatt för ett troligt fall av svininfluensa i helgen...sådär skoj! Är inte vaccinerad ju...men tänkte nog göra det den 8 dec då BMG har sin nästa gång för det då, som jag kan gå på. Hoppas INTE denna person blivit smittad och isf smittar oss...

• Made in Taiwan

Angående glukosbelastning;
    är det dags för det redan? Det är väl senare i graviditeten som man kollar det? 20 nånting (?)
    Äckligt äre i alla fall. Huvva. Jag ryser bara jag tänker tanken....

/A.

• Fargoli

Hej tjejer! Idag har jag varit på VUL
    Vi såg lilla hjärtat slå!! Är så glad nu
    Är i vecka 9 (8+5) idag. Så blev beräknad till den 16 juni istället.
    På onsdag ska vi på inskrivning, jag är nervös, eftersom jag är så rädd för sprutor och ska ju ta det på onsdag. Men det brukar gå bra.
    Just nu är jag så överlycklig att allt såg bra ut, var en riktig söt liten krabat där inne!

Summer; Det där låter som min gamla bm, fy det är inte kul när dom är så, men du har ju rätt till att byta

• vitvåonågratill

Fargoli: Kul! Grattis!

Made In Taiwan: E nog bara om man haft graviddiabetes tidigare som man gör det tidigt..antar jag! Eller om provet för det visar att man behöver kolla extra! Har inte själv gjort det heller...och förra graviditeten gjorde jag det inte alls...eftersom mitt sånt värde alltid låg bra!

• Yossan

Sådär och så vet hela jobbet. Hmmm. Inte planerat, men nödvändigt. Känns sådär....

• Juniblomma 2010

Hejsan

Har inte varit inloggad på ett tag och såg nu när jag loggade in att jag fått en inbjudan till den här tråden, så jag kliver in

Jag väntar barn nr 5 och 6, tvillingar alltså med bf den 27 juni

Vilka är ni?
    Någon mer som har många barn eller också väntar tvillingar?

• lillaemme

Made in Taiwan skrev 2009-11-09 14:05:00 följande:

Angående glukosbelastning;är det dags för det redan? Det är väl senare i graviditeten som man kollar det? 20 nånting (?)Äckligt äre i alla fall. Huvva. Jag ryser bara jag tänker tanken..../A.
    de är olika i olika kommuner när man gör det! jag är lite överviktig så för mig gjorde dom det i v 12 förra gången å de va så vi fick reda på att jag hade det! Här har dom de som rutin å göra tidigt!
  • smoolan

Vad är glokosbelastning? Varför är det äckligt?

Yossan - Oj, var det planerat eller försa du dig? Vilken vecka är du i?

• vitvåonågratill

Yossan: Ooops....mina kollegor får veta av chefen imorrn...av olika anledningar vill jag inte berätta själv. Jag tror inte dom kommer reagera så positivt och jag kommer troligen ha ett helvete på jobbet resterande tid men av olika andra anledningar är det ändå viktigt att det kommer ut. Kan inte förklara och beskriva för mycket för då röjer jag mig här inne vilket jag inte får göra innan jobbet och några andra vet...men snart så....men visst är det jobbigt!!! Kram på dig! I juni snusar vi bebis och kan skita fullkomligt i våra kollegor! Som DÅ inte längre kommer vara mina kollegor då jag ska säga upp mig med...

Svar på tråden BF Juni 2010!